neutralisering af killinger - hvornår? {{forumTopicSubject}}
hej KG
jeg hentede igår aftes to dejlige misser, to søskende, en han og en hun, på knap 3 måneder, de er bare for nuser!
de har allerede forstået at bruge kattebakken og det hele.. smiler..
nå, men det var jo ikke det jeg skulle, jeg ville lige høre jer erfarne katteejere ad, (nu spørger jeg måske lidt dumt, men er førstegangs katteejer) -for da de jo er søskende de to små mislinger skal de naturligvis neutraliseres på et eller andet tidspunkt, eller hvertfald han'en i første omgang.
men mit store spørgsmål- HVORNÅR?
nu har jeg hørt to forklaringer, den ene lyder på at de må når de er 8 måneder, andre siger at de skal veje noget bestemt???
hvilket af svarende er rigtige, og hvis det er det sidste (altså det med vægten) hvad skal de så veje??
jeg vil nemlig gerne have han katten neutraliseret så snart det kan lade sig gøre, så han fortsat kun strinter i kattebakken.
mvh. katarina
ps. ved godt der er andre tråde herinde, som indeholder noget omkring dette emne, men jeg har kigget igennem og synes ikke at nogen af dem svare ordentligt på m ine spørgsmål.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 12
hvis i kort kunne svare mig på det, så ville det være dumt at ringe til dyrlægen.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
men som lis skriver giv dem ca 14 dage til at falde til, og så en tyr til dyrlægen
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
vent til de er faldet lidt til... og få det så gjort..
mine var 12 og 15 uger da det blev gjort...
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 484
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Mine bliver det 12-14 uger gamle, har selv en regel om de skal veje mindst 1 kg - men der har været få der har vejet mindre. Absolut ingen problemer.
neutralisering af killinger - hvornår?