Urenlig kat -laver ved siden af bakken {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har efterhånden læst mange tråde herinde og set mange af de gode råd der efterhånden er givet.
Sagen er den jeg har 2 fantastiske hellig birma'er. Men jeg har et problem med den ene skønhed.
Han laver stort liiige ved siden af kassen! Jeg har prøvet alt efter min mening:
- 2 kattebakker (har stadig)
- Renser hver gang der er lavet det mindste
- skifter gruset meget tit
Han har desuden været til dyrlæge for at se om der er noget galt. Men sund og rask - selvom han er meget tynd. Han kan ikke tage på i vagt, min anden birma, ja han er i god stand. Måske endda lige tyk nok, men kan ikke smide ham på noget foder hvor der ikke er særlig mange kalorier i, for så spiser min tynde birma det også bare og han har slet slet ikke "råd" til at miste 1 gram fedt. Han vejer 3,3 kr. Han fylder 2 år i maj.
Nå, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Han tisser aaaaaaltid i kassen, og han laver kun lige ved siden af kassen. Aldrig andre steder i huset. Bakken er aldrig blevet flyttet. Min anden birma gør det hele fint. ingen problemer.
De er begge 2 nogen meget glade katte og kælen, med masser af energi.
Jeg synes efterhånden det er et problem, og det bekymre mig meget at jeg lige meget hvad jeg gør, ikke kan finde en løsning på problemet. Tror han er en kat som er meget renlig, men hvorfor vil han så tisse der? og hvorfor laver han ved siden af, ligemeget om gruset er en dag gammel, eller 4?
Husker ikke helt hvornår hans uvane begyndte.. Men mener 1-2 måneder efter vi fik vores nr 2 birma.
Håber nogen kan hjælpe mig. For det er så frustrende.
Mange hilsner
Kiri
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 21
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Det kunne du prøve, måske også derfor han er tynd?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Mange katte foretrækker at tisse på en bakke og lave på en anden, så hvis den ene kat praktiserer dette, er det ikke sikkert, den anden har valgmuligheder nok.
Det er da forsøget værd!
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 16 Emner: 5 Svar: 32
jan 2008
Han har 2 bakker i forvejen, så tror ikke det hjælper.
Det grus vi har nu, har vi haft fra dag 1 af, da de fik orange poter af de billige grus (de er hvide jo;)
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre..
maj 2007
Derfor jeg anbefaler endnu en bakke, som du sætter et andet sted i huset.
jan 2008
Men hvad vil det gøre? andet end gøre dem forvirret?
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 16 Emner: 5 Svar: 32
maj 2007
Jeg kunne bare forestille mig, at begge katte måske hovedsageligt tisser på den ene bakke, og at den ene kat besørger på den anden bakke, og at det er derfor den anden kat besørger udenfor bakken.
Der mangler så en bakke.
Der er som sagt ikke noget forgjort ved at prøve.
Urenlig kat -laver ved siden af bakken