{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

UTROLIG TRÆLS KØBER.. {{forumTopicSubject}}

Hvad skal vi nu gøre, hun er så forvirret lige nu..
Lad mig starte fra begyndelsen..

Vi kom af med vores 5mdr gamle killing i fredags, Så i dag (Mandag morgen) Skriver hun og fortæller på en PÆN måde at hun ikke vil have den mere, da hun synes hendes lejlighed er for lille.. Men hun tilbød at selv finde en ny ejer, men vi takkede nej ..

Synes dette er utroligt irriterende.. Og den dummeste undskyldning også ..
Nu er katten forvirret, og virker helt bange osv..

Vi kan ikke selv beholde hende da vi skal flytte, hendes brødre har fået nyt hjem ..

Vi aner ikke hvordan vi lige skal få det hele ordnet med hende nu, fordi vi synes det er bedst at have hende hjemme nogle dage så hun kan slappe af igen, men så ved vi heller ikke hvad der sker når nogen så kommer og henter hende.. Hvordan vil hun være??

Så folk, Sælg ikke jeres katte til unge folk uden at spørge meget ind til dem..
Gjorde vi Ikke så meget, og er vi kede af..

NOGEN DER HAR OPLEVET DETTE?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UTROLIG TRÆLS KØBER..
  • #1   27. okt 2008 Mange unge mennesker i "vore dage" vorherrebevares....brug og smid væk, modedyr må man eje, egoistiske osv osv

• #2   27. okt 2008 Altså nu er vi selv unge.. Men Vi tænker ikke kun på fest, mode osv..

Vi Har taget killingen hjem, ville slet ikke have den skulle være et sted hvor den ikke var ønsket..

Lis D.. Som sagt er den hjemme.. Tænker ikke så meget på at finde et hjem til den som at hvordan hun nu har det psykisk..

hun er ikke sig selv.. og kan hun klare at komme et nyt sted hen nu her en af dagene, eller skal v vente?

• #3   27. okt 2008 jeg ville vente til den var faldet til ro osv. nu ved jeg ikke om i skal have killinger igen, men jeg havde startet en tråd om hvad der er en go ide at spørge den evt. køber om så man ikke glemmer noget, så hvis i skal have killinger igen, kan i skrive de ting ned så er man lidt bedre forberedt måske :o)

• #4   28. okt 2008 Nu skrev jeg modedyr man må eje - altså Amstaff, Chihuahua, hvid Norsk Skovkat osv. Ik at man var med på moden med tøj....

Og jeg er obs på killinge-/hvalpekøbere der er unge

• #5   28. okt 2008 Det er da altid noget, at killingen kom retur. Sæt en Feliway i stikkontakten, forhåbentlig vil det virke beroligende på hende. Og så synes jeg, det vil være en god ide at få hende neutraliseret inden nyt hjem (hvis hun ikke er blevet det).

Vær meget omhyggelig med at udvælge det næste hjem. SE det, inden I afleverer killingen der.
    Nu skriver I "have hende hjemme nogle dage" og "komme et nyt sted hen nu her en af dagene". Hmmm... Det kan tage uger og måneder for at finde det rette hjem.

• #6   28. okt 2008 jeg er os selv ung, fik to katte killinge og sørgede for de blev vacc og kast og plejet som de skulle og de kom til dyrlægen når de var syge.. de døde for kort tide siden og har så fået mig to nye killinger der er ved at drive mig til vandvid hehe men jeg har da mit ansvar overfor dem.. og har både en dreng på 6 måneder så jeg har meget at se til men af den grund ville jeg aldrig komme af med dem med mindre der opstod noget allergi... så tror altså ikke alle unde mennesker er som i siger.. man skal ikke kører alle over en kam.. men i har os ret i at mange unge købe inpulsivt fordi det lige kunne være sjovt at ha et dyr..

• #7   28. okt 2008 Jeg er selv ung opdrætter, tager mit ansvar med mine katte, og ville aldrig anskaffe mig et dyr uden det er tænkt grundigt igennem.
    Både om det er en kat jeg vil leve med de næste forhåbentlig 15år +?
    Økonomisk, mad, grus, dyrlægeregninger boligsituation osv.

Når jeg sælger killinger, er disse faktorer også vigtige for mig at killingekøber kan svare på, samt en masse andet.
    Men må da indrømme at man ikke kan gardere sig, og har da også været en situation eller to igennem med killingekøber som jeg gerne ville have været for uden. -Man lærer vel hvad man skal gå meget op i mht. killingekøbere. Dette var også en ung pige, som havde styr på sit liv, gik utrolig meget op i dyrs velfærd, læste om alt, og undersøgte hele tiden. Men nej. Man kan aldrig vide.

• #8   28. okt 2008 jeg solgte en killing til et ægtepar, men efter et halvt års tid måtte de af med den, da den ikk ku med deres gamle kat...
    han var både øremærket vacc og kastereret da jeg fik ham tilbage, men det er altid en mulighed jeg giver køber, at komme tilbage med dem hvis det ikk går...
    han fik et dejligt hjem sammen med hans bror på lolland,..
    så ja, prøv at spørge dine andre købere om de kunne tænke sig ham..

• #9   28. okt 2008 Synes ikke man skal dømme folk på deres alder, men nærmere på deres økonomi, tid, lyst og interesse i at holde dyr. Jeg er selv 19 år, og ville aldrig anskaffe mig et dyr, jeg ikke var 100 % sikker på, at jeg havde tid og penge til. Kan sagtens forstå opdrætteres usikkerhed omkring en ung køber, men synes ikke man skal dømme alle over en kam. Hvis man skal se det lidt på afstand, vil jeg da sige at intesimentet for at købe en racekat til 5 - 6000, som impulskøb, er større hos en ældre køber, da de som regel har en lidt mere sikker økonomi end unge. Jeg vill aldrig have brugt 5500 på min kat, hvis jeg ikke havde overvejet min egen økonomiske situation og tid først. En kat er en investering for livet!
    Er ked af at nogle opdrættere bare afskærer en muligheden for at købe en killing pga ens alder, uden først at have spurgt ind til personen ved et møde.

• #10   28. okt 2008 Der er heller ik andre en jer selv, som skærer alle over en kam - blink blink

Læg mærke til, at der skrives "ikke alle" og "mange"

• #11   28. okt 2008 nu var det heller ikke noget personligt, bare et generelt indtryk, man som ung killingekøber får af nogle garvede opdrættere. siger ikke det er alle, for det er det bestemt ikke. Kan sagtens forstå at i har jeres parader oppe, hvis i har haft dårlige oplevelser med unge, men det er jo bare trist for os der kun vil katten det bedste og ikke får lov at vise det smiley

• #12   28. okt 2008 Jeg har selv været heldig at finde en fantastisk opdrætter, der ikke havde det generelle syn på unge, men spurgte ind til os som hun ville gøre med andre. Som hun sagde skal man tænke på, at man selv har været ung og førstegangskøber en gang.

• #13   28. okt 2008 Jeg kan se, der fokuseres meget på unge mennesker. Jeg mener, at alle potentielle købere (og deres hjem) bør kigges efter i sømmene - uanset alder.

Der er for mange, der ikke har sat sig nok ind i, hvad det vil sige at have kat. Især kommer det bag på mange, hvor meget det egentlig kræver at have indekat.
    På det internat, jeg har været frivillig hos, kom 58 ud af 745 katte retur sidste år. Jeg er overbevist om, at nogle af returneringerne kunne have været undgået, hvis køberne forinden havde sat sig ind i kattehold og/eller tænkt deres egen situation bedre igennem. Jeg ved ikke om det er en bestemt aldersgruppe, der har returneret kattene. Men jeg kan da godt forestille mig, at det hovedsageligt er unge mennesker, der bor for småt/ skal flytte/ får katteallergisk kæreste osv...

Kommentér på:
UTROLIG TRÆLS KØBER..

Annonce