{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Plejekillinger nye kuld {{forumTopicSubject}}

I søndags tog vi imod 7 plejekillinger.

Historien er den, at ejer skulle på en uges ferie og aftaler med sin nabo og gode ven, at de skal komme 2 gange daglig og se til at voksne og killinger har det godt.

da 5 dage er gået opdager en anden bekendt af katteejeren at ingen har tilset dyrene og de er gået for det vand de nu har kunne finde og ingen føde.

Kattemors mælkeproduktion er stoppet og hun har afstødt sine killinger. Vi prøvede at fodre dem med erstatning og se om moren gav dem en chance igen nu hun fik føde igen men desværre var der ingen resultater, som dyrlægen også have forudsagt.
Den ene killing var allerede bevidstløs da de blev fundet og blev aflivet.

Vi har derfor siden i sønsdag flasket 3 uger gamle små bamser op, og desværre afgik endnu en ved døden fredag morgen, hos dyrlægen, da den i løbet af natten pludselig var blevet meget syg og fredag morgen var stort set bevidstløs og ikke stod til at redde.

Det bliver værre endnu, da min kæreste sidder og nulrer den ene killing og 0,5 cm af halen pludselig bare falder af. Vi skynder os at ringe til vagtdyrlægen i KBH og får heldigvis at vide, at det ikke er livsfarligt og får en forklaring på hvorfor det kan være sket.

Lørdag morgen finder vi lange ulækre spoleorm og skynder os op til dyrlægen og får ormekur til hele den lille flok + vores voksne.

Nu har de alle dårlig mave og kører på modermælk, zoolac og ormekur.

Håber ikke mere går galt nu!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plejekillinger nye kuld
  • #2   25. okt 2008 Tak for gode tips, heldigvis har de det rigtig godt.

Et par af dem spiser selv gerne nu, mælk fra skål eller tørfoder opblødet i afkogt vand.

Deres afføring er fin og deres bagdele ser gode ud. Desværre forstår de ikke helt hvad de skal på kattebakken så når de har ligget og sovet i deres små transportkasser så er de lidt snavsede, for de kan sagtens selv komme af med det uden stimulering. Nogle gode råd til pottetræning?

• #3   25. okt 2008 uha jeg har også 4 killinger jeg flasker op lige pt. de får modermælks erstatning, den ene vil ikke rigtig tage imod, hun vil ikke sutte, så må sidde meget længe med hende og nærmest tvinge det i hende...
    er meget i tvivl om deres afføring, det er jo tyndt og gult/hvidt...
    den der ik rigtig vil spise har meget ondt bagi, hun er rød bagi...
    de får hver 4 time og tørre dem efter hvert måltid..
    Vil gerne have nogen gode tips osv. hvis det er iorden jeg skriver herinde, men tænkte det jo var samme emne...

• #4   25. okt 2008 Hej Betina selvfølgelig er det okay smiley

Vores startede også med lidt tynd og gul afføring, jeg tror det var fordi at modermælkserstatning kan være lidt hårdt ved de små maver.
    Sidst vi havde killinger havde vi også en som stort set ikke spiste, og heller ikke voksede. Tålmodighed er virkelig nøgleordet, når de stort set ikke spiser noget af gangen.

Vi har købt træpiller til killingerne, fordi de ikke kan spise dem pga. størrelsen men også fordi at de bliver så beskidte når de først tøffer rundt i gruset de netop har tisset i. Er det en dårlig idé mon?

• #5   26. okt 2008 de er snart 4 uger
    er der noget jeg kan gøre ved hendes røde rumpe ??
    Og få hende til at spise..
    de andre ved udemærket hva sutteflasken er hehe og guffer i sig og kommer rendende hen til mig på deres små vaklende ben når de ser mig...

• #6   26. okt 2008 når de har afføring kommer det på deres pels og de er langhåret, så jeg er nød til at vaske dem tit...
    mor missen til dem har vi fået til at ligge lidt ved dem til tider men hun gider ik ret længe, hun vasker også dem meen hun er virkelig ik go til det

Kommentér på:
Plejekillinger nye kuld

Annonce