Bange Kat {{forumTopicSubject}}
Kaninskind var hos dyrlæge og blive kastreret i mandags. Siden hun kom hjem har hun været så bange og ikke til at få fat i. Hun kommer ikke til mig frivilligt, når jeg kan få kontakt til hende (ved at lokke med mad) går hun helt amok, når jeg tager hende op... hun river og flår for at komme fri. Så jeg har endnu ikke kunnet se om hendes sår er ok og jeg gruer da for hvordan pokker jeg får hende ind i tranporrtkassen på torsdag, når hun skal op og ha fjernet sting.
Det skal siges, hun i forvejen er nervøs, hun kommer fra en stald, boede under sofaen i en måneds tid, da jeg fik hende, men har siden (på godt 3 år) fundet sin plads i flokken og blevet meget kælen. Men jeg har vist godt og grundigt svigtet hendes tillid ved at tage hende til dyrlægen...
Ingen af mine andre katte har nogensinde været bange, så jeg er lidt på herrens mark med hvad jeg gør... nogen gode råd?
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 7
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Og ja, hun spiser og drikker som hun plejer... og er osse begyndt at komme frem, men så snart jeg kommer i nærheden af hende, bliver hun bange..
Jeg har sat Feliway i kontakten i morges, håber det kan gøre bare lidt....
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
min gwen fik infektion i sit sår og hun blev også mere tilbagetrukket, pga smerterne. Hun fik så smertestillende og såret blev ordnet og hun blev sit eget kontaktsøgende selv igen.
så fat i katten og sno hende ind i et håndklæde og så kigge såret godt efter. og så masser af godbidder, stille og roligt, ligesom da hun kom hos dig første gang.
Hun lader til at have det svært med ethvert skiftn i omgivelser, hvilket jo ikke handler om at hun føler du har svigtet hende, sådan kan hun ikke tænke. hun er bare utryg ved miljøskift.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Jeg er enig i at du bør få kigget hendes sår som nina sige.
Når du skal prøve at vinde hendes fortrolighed tilbage så brug kattesprog, dvs. lad være med at stirre på hende men blink meget langsomt (det er et venligsindet tegn til katten) og hav evt. halvtlukkede øjme, stik kun en enkelt finger frem imod hende (det opfatter katte som en venligsindet kattesnude). Gør dig lille ved at sidde ned eller sidde på hug osv. Lok hende med godbidder eller ved leg.
God bedring med hende og held og lykke.
feb 2008
Jeg prøver selvfølgelig men det er svært når hun ikke vil komme ud...
Desværre havde jeg på en eller anden måde frygtet at det ville ske, når hun kom ind i transportkassen igen.... mønstret er fuldstændigt magen til dengang jeg fik hende hjem....
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Håber at det vil lykkes dig at få fat i hende, det er ikke rart når ens katte bliver angste. Har du ikke noget feliway du kan sprøjte med... det virker beroligende.
feb 2008
Her til aften har hun været fremme for at spise, men så snart jeg nærmer mig, spæner hun afsted... ihhhh, hvor er det altså synd hun igen er så bange... jeg håber jeg kan nå at vinde hendes tillid i løbet af nogle dage, så det bliver muligt at få hende i kassen igen på torsdag, for de sting skal jo fjernes...
Jeg har sat Feliway i stikkontakten i morges, så forhåbentligt hjælper det...
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Men hvis hun vil spise af din hånd så håndfoder hende, men lad endelig være med at tage hende, det vil på den måde give hende tillid til dig...
feb 2008
feb 2008
jan 2008
feb 2008
Meeen, på torsdag skal hun ha fjernet sting... bare det så ikke begynder forfra....
jan 2008
feb 2008
jan 2008
feb 2008
Bange Kat