Når man ikke længere kan tåle kat {{forumTopicSubject}}
Åhh øv da også, havde håbet at jeg ikke var allergisk over for katte, men jeg havde min fornemmelse, da jeg holdte ferie hos min mor og vores to katte
Håbede dog lidt at det var noget andet i huset der gjorde at jeg fik det dårligt. Men nu når Kamma flyttede hjem til mig i mandags, har jeg lige så stille fået de samme symptomer, så det er nok kat
Jeg har haft kat i 10 år, flyttede hjemmefra for 2,5 år siden, uden kat, så det må have været kommet efter jeg flyttede hjemmefra.
Jeg er meget glad for, at Kamma har taget besøget som en hyggelig miniferie og hun heldigvis kan komme tilbage til min mor og gammelmissen
Øv øv øv, men håber at jeg 'vokser' fra det
Har I også oplevet ikke længere at kunne tåle kat eller det (forhåbentlig hellere) modsatte, lige pludselig godt kunne tåle dem?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg er allergisk over for kat men har levet med katte siden 2003, hver ny kat har krævet en periode på et par måneder, hvor jeg har måttet have mere antihistamin end ellers, men så kommer der ro på, men jeg skifter sengetøj hver uge, så jeg minimere allergenerne i min seng, for der sover kattene også, og så er rengøring også nødvendig, lidt oftere end hvis jeg ikke havde kat.
Når de slikker på min hud kommer der også rødmen, så normalt får de kun love til, at slikke mine håndflader, der kommer der ingen reaktion, huden har bedre barriere der.
Nu er jeg plaget af eksem, men god og vedvarende behandling holder det nede og samtidig hjælper det på min allergi.
Du må finde en balance som du kan leve med, og er det at din kat bor hos din mor, så er det det du vælger og så kan du tage antihistamin nogle dage før du skal hjem og mens du er der, og vaske alt dit tøj så snart du er hjemme hos dig selv igen.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Personligt lever jeg med katte og har faktisk astma.
Nogen synes at det er helt forkert, men jeg holder det nede med medicin og lever et nogenlunde normalt liv med katte.
Jeg har nemlig kun det ene liv
feb 2015
Følger: 1 Følgere: 43 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 23
Jeg må se om jeg vil kunne finde et tidspunkt hvor jeg kan prøve antihistamin som en løsning. Har dog hørt tilfælde om, at nogle ikke længere reagerer på katte når de bliver ældre. Så uden at jeg holder forhåbningerne oppe, vil jeg tænke på det som en lille mulighed Katte er jo så skønne, at have omkring sig
Jeg reagerer ikke så meget på førstedagen, men så rammer det lige pludseligt meget hårdt. Så kan stadig tage billeder og komme kort på besøg
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
https://helsenyt.com/msm-og-allergier/
Jeg kan stå med næsen helt inde i Gustavs pels uden at få symptomer når jeg gør det.
Hvis jeg glemmer det får jeg røde øjne og vejrtrækningsbesvær.
Det har den "bivirkning " at det hjælper på alt muligt andet også:
https://helsenyt.com/msm-en-fantastisk-opdagelse/
Du kan få det billigt i pulverform her:
https://www.bulk.com/dk/msm-methyl-sulfonyl-methan-pulver.html?view=ppc&pid=2449&gclid=Cj0KCQjwrJOMBhCZARIsAGEd4VHbnzX7jhEX-1dD6S4S522wzBRYhhsqN59a6yks8KcqPC2QM3JuFAMaAlmNEALw_wcB
PS. Har ikke aktier eller er betalt for dette indslag men jeg garanterer at det virker
aug 2010
maj 2012
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Man kan også få plantebaseret MSM.
prøv Google igen.
maj 2012
aug 2010