HJÆLP - AMME SØGES {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har reddet 5 ud af 8 små killinger. Vores gårdkat Signe, havde opgivet dem, og da jeg fandt dem til middag i dag, var de livløse. Men et par timer foran en petroleumsovn og rensning og vask etc, så var de nogen lunde friske. Men 15 minutter senere, så havde de alle været døde. Anyways, så er jeg blevet anbefalet at finde en 'Katte Amme', da de ikke tager flere ind ved hottekilling.dk.
Er der nogen i nærheden af Kolding, der kan tage sådanne 5 små dejlige misser? Vi har afsat dem. Jeg har egentlig mod på selv at tage mig af opfostringen, men kan læse, at det er langt det bedste for killingerne, at have en rigtig kattemor. De bliver 14 dage i morgen.
Jeg håber virkelig, at der er nogen der kan hjælpe. Jeg kan kontaktes på 2844 3229 fra 8.00-24.00 samt kl 04.00-04.30 (killinge fodringstid).
Jeg vil også meget gerne høre, om der er nogen der ved, hvordan jeg skal få dem rene. Jeg har strøget dem med en fugtig klud, til alt tis og afføring var væk, men, de lugter stadig fælt af afføring mm.
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 59 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 211
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 178
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 59 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 211
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 6
Tak for alle jeres svar. Jeg er allerede blevet helt fortrolig med sutteflaske og modermælserstatning, samt bæ-arbejde, så jeg giver den en skalle som kattemor, med mindre en egnet amme dukker op. De små har taget 35-40 gram på her det første døgn, så det går går den rigtige vej.
Er der nogen af jer, der har erfaring med vask/bad? De små var søbet ind i tis og bæ - mildest talt, og selv om jeg har vasket dem med en klud (strøget dem med fugtig klud til de var rene) lugter de stadig virkelig fælt. Dyrehandleren siger, at jeg sagtens kan give dem bad, hvis jeg sørger for, at sidde foran en varmeovn og gnubbe dem tørre. Jeg ahr noget shampoo til killinger...
Er der nogen der ved, hvor varmt der skal være i deres rede? Jeg har en varmelampe over dem, og der er 32 grader, og jeg kan se, at de af og til klumper sig sammen under den, og af og til søger væk...
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 6
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
HJÆLP - AMME SØGES