{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

grådighed og katte og undren {{forumTopicSubject}}

jeg har undret mig et stykke tid over div annocer herinde og synes det virker til folk vil tjene penge deres katte eller lad mig omformulere det, nogen vil tjene penge, måske bliver jeg sablet ned for dette indlæg, men jeg prøver alligvel.

folk tilbyder deres katte udtil parring for et hvis beløb, her mener jeg bl.a. blandnings katte, hvorfor vil man tjene et par 100 kr på at ens han kat får lov at bedække et par hunkatte??? jeg forstår det ikke???

min anden undren er
fordi man har en blandings killing tager man fx 2000 for den, hvordan kan dette være???
fair nok folk vil have div forskellige katte racer, men jeg forstår ikke at blandings katte er så dyre, kan jo nok regne ud den "race rene" kat som enten er moren ellere faren har været dyr. for mig virker det bare som man vil tjene på ens killinger ikke er en alm huskatte,

og også fair nok folk vil have dækker deres udgifter ind igen, synes bare det er sjovt lige så snart det er en blandings kat/killing der bliver solgt, så er som regl over 1000 kr og er det en alm huskat er det 100 kr tiltrods for begge katte er behandlet med ormekur
og det er bestemt ikke alle blandingskattene der er vacineret heller når de sælges, for er de vacineret ved jeg godt priser selvfølgelig bliver sat

håber du kan finde hoved og hale i dette rode indlæg hehe

mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grådighed og katte og undren
  • #1   3. okt 2008 Det har jeg et meget enkelt svar på, udbud og efterspørgsel.
    Så længe folk vil betale de store summr, ja så sælger folk deres katte til den pirs.

Om det er rimeligt eller ej er en anden sag. Men en forbruger må jo selv sætte sig ind i hvad "varen" er værd (nej det skal ikke misforståes) Og hvis folk ikke kan gennemskue det, ja så er det desværre dem der bliver snydt.

• #2   3. okt 2008 ja du har sgu nok ret, synes bare det er mærkeligt, især fordi det er levende væsner man tjener penge på på den måde

• #3   3. okt 2008 jeg synes det er fair nok at tage de penge for en kat som man bruger i dyrlægeregning, foder, parring m.m.
    F.eks. hvis en killing skal testes for sygdomme, vaccineres, ormekur, loppekur, godt næringsrigt foder m.m. derudover hvis både mor-katten og far-katten er testet INDEN parring for div. sygdomme.
    Så synes jeg da det er helt fair at tage den pris for killinger.
    Jeg selv har udgifter for min. 2500 pr. killing, som kommer herfra. Det er uden tester på forældre kattene, for de bliver i den grad og testet, og det er uden neutralisering. Om det er racekatte (mine er birmaer), eller om det huskatte, blandingskatte eller what ever, det er vel den samme dyrlægeregning.
    Jeg tjener ikke penge som opdrætter. Jeg HÅBER på bundresultatet går i nul, men skal jeg ligge en smule oveni hatten, gør jeg det gerne, så længe jeg ved mine pus får ALT hvad de har brug for, for et godt, sundt og langt liv.

Så kan man jo også håbe på folk har taget en ekstra grundig vurdering inden anskaffelse af et lille nyt liv i familien, hvis de ikke bare får dem smidt i nakken.

Men hvis man ikke tester, vaccinerer osv. Ja, så er det dyrt betalt for en killing, og gode penge for "avler".

• #4   3. okt 2008 misling# som jeg også sagde farir nok man vil have dækket sine udgifter ind, og mit undre går nok også mere på private"avlere"

men mange af de katte der bliver solgt herinde(nu ser vi lige bort fra reg opdrætter, men "almindelig mennesker") så tror jeg en del af dem der tager en høj pris for deres blandings kat, gør det fordi der skovkat i killingen eller lign, tror ikke der mange private der tjekker deres katte inde parring som en reg avler gør, men det er jo min private holdning! men som sagt jeg kan godt forstå du vil have dækket dine udgifter ind, det skriver jeg jo også :O)

bjørn, jamen 500 kt er da også en fair pris når de er vacineret og ormebehandlet, så ville jeg med glæde betale 500 kr og 1000 kr for en blandings kat og huskat! men at betale 1500 for en kat bare fordi der lidt race i det er vildt synes jeg! som ikke er behandlet med noget udover ormekur fx

• #5   3. okt 2008 Jeg er fuldstændig ligeglad, med hvad folk tager for deres katte.

Hvis folk kan få 1500-2000, for deres blandingskatte, så fred være med det.

For min skyld kan de tage det dobbelte.

Prisen kan jo aldrig være for høj hvis nogen vil betale den.

Jeg vil IKKE give den pris, men jeg vil heller ikke give den for en stamtavle kate.

Det er af den simple årsag, at de katte der kommer her, er katte som af den ene eller anden grund ikke kan blive hvor de var, eller som folk ikke har været gode ved.

Så jeg vil ikke betale for katte.

Jo, en dag køber jeg mig en kat med stamtavle, til at gå på udstilling med, og saå betaler jeg det den koster, og det er inderligt ligegyldigt om det 500 eller 5000, eller mere.

Men ligenu er der stadig så mange katte, der har rigtigt meget brug for et hjem, og dem har jeg først og fremmest viet mit liv til.

Hilsen Dorte og de 22 nussemisser.

• #6   3. okt 2008 du gør ikke stort stykke arbejde dorte for de skønne mislinger! det tager jeg hatten af for!
    og du får flere og flere det er stort af dig! mine 2 misser er også 2 der ikek havde været her mere hvis jeg ikke havde taget dem, men jeg må ikke få flere nu siger den tarvlige kæretste hehe!

• #7   3. okt 2008 folk vil snydes og bedrages......når de vil betale flere tusinde for en blandingskat/huskat uden neutralisation.......
    og så længe folk vil betale de priser, ja så længe er der mennesker der producerer.....

• #8   3. okt 2008 men susanne hvorfor betaler du for at låne en hankat som ikke er samme race, synes det er mærkeligt sorry men jeg forstår det ikke!

og igen du gør et stykke arb, men det er dælme ikke alle der gør det, der er flere historier som bjørns, men det forhindre ikke folk i at tage alt for mange penge for deres katte som jo så ikke kan være blebevt tjekker da faren er ukendt, og bjørn dette er IKKE sagt for at hænge dig ud men for at påpege at folk er grådige når de tager fx 1500 for en killing som er så dyr fordi den er halvt et eller andet

• #9   3. okt 2008 jeg har været inde og lure de er lækre, men nu ved jeg ikke hva du tager for dine killinger.

men synes det er mange penge for en ikke "ren race" kat som rigtig mange tager herinde, jeg mener bare når der ikke er tavle osv så synes jeg det er dyrt, og nej jeg går bestemt ikke op i racer og tavle osv osv!

men jeg kommer nok ikke til at forstå det og vi er jo forskllige os mennesker heldigvis :O)
    nu vil jeg daffe ud og spise med kæresten kan i have en dejlig aften

• #11   3. okt 2008 Udbud og efterspørgsel er det der sætter prisen. Sådan er det nu engang.

• #14   4. okt 2008 tror ikke der er nogen der misundelige i denne debat, eller jeg er i vært fald ikke, så den kommentar forstår jeg ikke llige og heksejagten aner jeg dælme heller ikke noget om, jeg undrede mig bare over dette, og beklager hvis det er et emne der er taget op før!

og jeg forstår det stadige ikke, men har dog nu fået nogle argumenter for og i mod! og jeg forstår det stadige ikke hehe, men det er i form af skal jeg alligevel give fx 2000 for en blandings kat så ville jeg hellere give fx 4000 for en med tavle hvis man nu gik op i det, som jeg ikke er gør!

og jeg synes da tonen har været fin i denne debat, eller har jeg skyklapper på???

hav en dejlig lørdag aften, knus jannie

men misundelig er jeg ikke

• #15   4. okt 2008 Jamen som Lis siger, hvis man ikke tester, udstiller m.m., så må det at have killinger, da give overskud.
    Jeg tjener IKKE penge på mine killinger, da jeg tester mine katte, gentester hvis jeg har med svære farver at gøre el. lign., som man ikke umiddelbart kan se 100 %, og det skal jo stambogføres. Engang imellem skal jeg køre langt for parring, og det koster da i kørsel, evt. pas hvis jeg skal til udlandet med en hunkat.
    Avlskatte som sælges ud, skal også testes inden overdragelse m.m.
    Så er det vel "nemme" penge som lis siger, hvis man kan tjene penge på at sælge killinger.

• #16   4. okt 2008 frk. 1980:

Er heller ikke misundelig, og kan heller ikke lige se hvem der er misundelig ;D hehe....
    At du hellere vil give flere penge for en racekat med stamtavle, har vel også noget at gøre med den sikkerhed der følger med, og ikke bare hvis man går op i en stamtavle?
    -Og jeg synes da heller ikke tonen har været "hård" i denne debat.
    Man skal lige huske på, at vi er ALLE i "skrivende stund" :D, og man kan jo ikke ligefrem høre hvor trykket på stavelserne ligger smiley -men en sober tone, synes jeg da har væreti denne debat.
    Dette emne, er vist også et emne, man let kan føle sig revet med af. -ikke at det ikke er sundt at tage debatten op, vi kan jo alle lære af hinandens forskelligheder og erfaringer, men hvorvidt vi hver især kan accepterer forskellighederne som findes herinde på kattegalleri, er ikke helt sikkert (og skal jeg for den sagsskyld heller ikke konkludere noget omkring, før jeg udtaler mig).

• #17   4. okt 2008 Susanne... Det kan jeg godt forstå hvis du vaccinerer dem, og generelt sørger for de har alt hvad de har brug for mht. dyrlæge, ernæring m.m. Men jeg tænkte også bare på dem, som ikke sørger for den slags.

frk 1980, startede også med at ligge ud med, dem som sælger katte til 1000-2000,- uden overhovedet så meget som en vaccine. Hvis man ikke engang vaccinerer sine killinger, men sælger dem for 2000,-, så har man da tjent en skilling, vil du ikke mene det?

• #18   4. okt 2008 Ja, det synes jeg jo personligt er en god idé med kontrakt, så både køber og sælger kan føle sig sikre i deres valg.

Kommentér på:
grådighed og katte og undren

Annonce