773 visninger
|
Oprettet:
Tørfoder {{forumTopicSubject}}
Hej
Nogen der ved hvordan jeg holder min kat på 1,5 år væk fra killingens mad og omvendt. De er inde katte
Mvh Pernille
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Det fungere virkelig godt herhjemme.
Jeg har dog pt 4 killinger gående som ikke er blevet chippet endnu. Så deres mad står under sofaen hvor de voksne ikke kan komme ind men hvor killingerne gerne går ind
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Så længe dine katte får almindeligt foder og ikke special foder, så ser jeg ingen grund til, at lave om på det, brug hellere pengene på det bedste foder du har råd til, gerne med kød på de 3 første pladser af indholdslisten.
Tænk på den naturlige kat, når den er færdig med mælk fra mor, så spiser den det samme som hende.
Sidst jeg fik killing, og havde 2 ældre katte, valgte jeg så orijen fordi det både var til killing og voksne,, det vigtigste er at der er nok fedt og kød, og det er der som regel mere af i killingefoder end i voksen foder, for de fleste tuber er fyldt med korn.
Din killing spiser nok også det du foder den store med, med mindre den ikke kan komme til det, og jeg ville ikke fodre under sofaen, igen medmindre der er tale om special foder, men selv der har jeg haft 2 katte, hvor en havde allergi og en dårlige nyretal, men med dyrlægens hjælp kom de på samme foder, og senere kom de på Orijen som de begge levede på i lang tid og tålte det.
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Så derfor jeg fodre så hysterisk gemt væk.
Jeg er slet ikke så hysterisk i forhold til om de andre spiser hans mad, det tager ingen skade af
aug 2020
Følger: 37 Følgere: 25 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 116
Problemer er det at killingen skal helst tage lidt på, men den “gamle” skal helst ikke tage mere på. Så jeg tænkte bare at det er bedst med killinge mad til killingen, også selv om de spiser det samme som de voksne i naturen.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
men har set flere forskellige løsninger
bla: en papkasse med et lille hul som kun killingen kan komme ind af
det samme system er set med en plastik kasse (lige som bedroller, men bare højere). her er det så smart idet der er låg på
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Du kan jo fodre med det du har, og så tænke pyt, når de stjæler fra hinanden, jeg blander flere slags, men ved at andre holder åben bar, hvor kattene har valget mellem flere slags i flere skåle, og hver kat spiser hvad de vil, det lyder lidt hyggeligt med frit valg, tænk hvis vi skulle spise det samme hver dag her bruger jeg også vådkost flere gange hver dag, og skifter mellem 4-6 slags, så de ikke får det samme igen og igen
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Gå langsomt væk fra Hill's og køb det aldrig igen. Royal Canin og Hill's er generelt ikke godt foder.
Kig på indholdet. Mindst 20% fedt og mindst 30% protein fra kød!
RC og Hill's henter protein fra korn og feder
Tørfoder