To strejfende killinger. {{forumTopicSubject}}
Ja, det er sådan, at her hvor vi bor må man gerne have dyr, både hunde og katte, og der er ikke sat nogen grænse for hvor mange man må have. Derfor løber der en del katte rundt udenfor - og de er åbentbart ikke neutraliseret.
I dag, lagde jeg specielt mærke til to særlige killinger som rendt sammen. De var meget underernærede og den ene utrolig lille og sky, den anden meget kontaktsøgende. De ville rigtig gerne snakke med vores katte, og vi lod dem alle hilse, da jeg lukkede mine ind fra terassen, sad de to så bare og kiggede ind af døren, og kunne ikke lade være med at give dem lidt tørfoder da jeg så de begyndte at spise jordklumper..?! Jeg forstår simpelthen bare ikke hvad der får folk til at lukke sådan to små, næsten hjælpeløse killinger ud i den store verden. Måske kan de ikke finde et hjem, nej, men så kan de da i det mindste aflevere dem på et kattehjem eller lignende... Lige nu har jeg bare så dårlig samvittighed over jeg ikke har plads til flere katte, har lyst til at tage dem ind og finde et nyt hjem, men ved jo faktisk heller ikke om der er nogen som rent faktisk ejer dem... I så fald, så passer de dem ikke godt nok efter min mening.
Hvad ville I gøre i denne situation?
Jeg har snakket med et par andre beboere, og ingen af dem ved hvem de tilhører..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
OG så ville jeg foreslå boligforeningen (går ud fra at det er en boligforening du bor i), at det snarest bliver et krav, at alle katte skal neutraliseres, øremærkes og registreres.
**kunne ikke lade være med at give dem lidt tørfoder da jeg så de begyndte at spise jordklumper..**
Der er mange der siger, at man ikke må fodre fremmede katte, men i denne situation med sultne, underernærede missere, var det bestemt HELT rigtigt af dig at give dem noget at spise! Jeg håber de vender tilbage til dig efter mere mad. så du kan få fat i dem og aflevere dem på dyreinternat / kattehjem. Det lader desværre til, at de små pus er ganske overladt til sig selv
Håber på positiv opdatering.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det var godt, du gav dem noget at spise - det havde jeg også gjort (+ jeg sikkert også havde taget dem ind).
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
jeg havde også givet dem noget at spise, og sikkeret også forsøg at indfange dem, for at, derefter fine ud af om de harve et hjem, eller om der skulle fines et hjem til dem.... Der fines mange steder man kan aflevere dem, plus at hvis ens dyrlæge er pmfattet af sammearbejde med kattens værn, giver rabat på neutrilesering.. så kan de sættes ud igen, og man kan bliver fodervært.. det gør vi her i byen
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 49
Jeg ville nok også sørge for at de kom et andet sted hen, uanset om der så er nogle der ejer dem , eller ej...
Desværre har vi ikke samme restriktioner, og muligheder som i andre lande, hvor misrøgtede dyr kan fjernes fra deres hjem.
Det må vi ha,,,,
Måske er der tale om killinger, der har fået forvildet sig væk fra deres hjem, og er savnede,,, så fang dem ind og aflever dem et sted, hvor de vil få en masse omsorg...
"snøft"
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 76
Har desværre ikke set noget til de små pus i dag, håber bare de har det godt og der ikke er sket dem noget. (Der er desværre nogle mennesker her i området som er kendt for at hade katte, og nogle helt forfærdelige rygter går om hvordan de tager livet af dem - SÅ er man lykkelig over at have indekatte!!) Hvis de kommer forbi senere, tager jeg dem nok ind og ringer til et kattehjem, så de også kan få en fair chance her i livet.
Men jeg skal nok lige holde jer opdaterede.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Sæt lidt mad ud for at lokke dem.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Det er forfærdeligt når folk bare overlader katte til deres egen skæbne så vil en aflivning være mere humant.
Held og lykke med de 2 små.
To strejfende killinger.