Hudbetændelse hos ældre kat. {{forumTopicSubject}}
Jeg håber der er nogen her der kan være behjælpelige med råd om behandling af hudbetændelse hos en ældre kat på 15 år. Først tabte han pels på maven , det gik først ret langsomt men han er nu stort set uden pels på hele maven . Nu er der kommet bare pletter i nakken og på benene med røde små sår . De samme små sår er på maven. Han slikker også meget på poter . Har været i behandling med antibiotika og det hjalp også kortvarigt og ny pels begyndte at komme. Lopper og andet utøj er han frikendt for. Dyrlægen sagde han måske havde mere svært ved at bekæmpe infektionen pga. sin alder . Men sagde at det var en almindelig infektion som de plejede at kunne bekæmpe selv. Det er ikke min kat men en ven der har ham. Han skal selvfølgelig til dyrlæge igen. Jeg synes der går for længe mellem de behandlinger . Han har ikke fået tilbudt klørstillende. Burde katten ikke ha det. Dyrlægen har aflyst og skubbet hans tid til d. 9 men jeg synes det er for længe og synd han skal gå sådan når et udbrud er i fuld gang igen . Kan man ikke tilbyde tablet behandling til sådan noget. Jeg har ingen forstand på det selv.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
men jeg ville nok vælge en anden dyrlæge
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Når katten er 15 år, så ville jeg ikke sige nej til kløestillende som sikkert er binyrebarkhormon.
Det er stærke sager ja, men katten er 15 år og så skal den jo bare have det godt resten af sine dage
Det med anden dyrlæge vil jeg umiddelbart ikke foreslå, for det lyder jo lidt som om at vennen i første omgang har været tøvende overfor binyrebarkhormon.
Årsagen til problemet skal selvfølgelig findes.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
aug 2010
Så lyder det som om at katten allerede er på Depomedrol.
jul 2012
aug 2010
Omvendt, så sætter det gang i appetitten.
Jeg ville også lokke ham til en anden dyrlæge.
Min forrige kat Mads var på den kur og som injektion er den altså hård når der kommer flere i træk.
Hvis den overhovedet kan spise piller, så var Medrol i tabletform måske løsningen? Der kan man styre dosis. Min søster havde en kat der fik det mod nyresvigt. Han fik 3 ekstra år
Mht. slugning af piller, så prøv Pill Assist fra RC til små hunde! Freddie ville ikke spise piller, men han spiste ovennævnte som godbidder
jul 2012
aug 2010
R.I.P. lille mis.
Hudbetændelse hos ældre kat.