802 visninger
|
Oprettet:
kat og transportkasse {{forumTopicSubject}}
Min kat skal snart til dyrlægen og opereres for tandresorption, har prøvet at lade transportkassen stå fremme, men han er bange for den, hvad vil i råde mig til
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det er en reel indfangning. For at gøre det mindst muligt stresset, så bliver døren lukket bag mig når de selv er gået ud i gangen og det ender gerne med, at de skal stoppes i kassen.
Det er ubehageligt for både ejer og kat, men der er desværre ingen anden udvej herhjemme.
En af mine har fået fjernet 13 tænder for snart 1 måned siden og han tog det helt stille og roligt da han kom i kassen og havde faktisk været rigtig sød på klinikken
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Jeg hjælper en nabo når hans katte skal til dyrlæge. Han har en ældre kat der ikke er det store besvær udover den er lidt bange men han har to andre, hvor man skal ha hansker på og er nød til at være to og lyn hurtigt få dem i kassen helst i første forsøg . Det er ikke så rart. De kan mærke hvis man er selv er nervøs .
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 267 Katte: 16 Annoncer: 2 Emner: 23 Svar: 356
Dyrlægen har også små brikker med Feliway, du kan sætte i din transportkasse
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
og sætter kassen rigtig ned igen
lad være med at tænk for meget over det, og lad være med at være nervøs (ja det er svært)
Det er den nemmeste måde at gøre det på
og den hurtigste - dermed mindre stress for katten - den skal nok blive stresset af køreturen
med 11 katte og 6 år på internat, så har jeg puttet mange katte i kasser
om de vil det eller ej - for det bestemmer de så lige ikke selv
det gør JEG
og det er den selvtilig at man skal gå ind i det på
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Hånd for hullet og så låg på...
Det er den eneste måde jeg kan få Gustav i på.
Det går så stærkt at han ikke når at sprælle
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
Men jeg vænner dem til fra killing af, ved at have transportkasse stående åben, med tæppe og gerne lidt legetøj i, den står her gerne til de flytter hjemmefra. Så er de fuld fortrolige med den
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Mine har altid haft deres kasser stående fremme. Har aldrig haft noget problem med at pakke mine katte i deres kasser.
kat og transportkasse