køb ikke katte uden testet forældre {{forumTopicSubject}}
hej jah som mange ved så havde jeg solgt steffen og freja pga jeg ikke længere har tid til dem men det viste sig at steffen fik feber på andendagen hos den nye ejer så hun ringede os op og forklarede os at steffen havde feber men han spiser drikker leger og er en rigtig bølle som mange andre teenager katte men vi tog så på sorø dyreklinik og så kiggede de på steffen og hans tempretur var steget fra 39.8 til 40,9 og han havde/har en bleg næse han har ingen symtomer på nogen specifikke sydomme men noget er der i kroppen på ham de ved ikke om det er en infektion om det er katteleukæmi om det er katte aids så de gav ham et sprøjt amitiotika og så fik jeg piller med hjem til ham som han skal have fra i aften og 6 dage frem 2 gange om dagen. de ved jo som sagt ikke hvad hen fejler og om han smitter så han er blevet isoleret på vores badeværelse. men sagen er den at freja samtidig blev tjekket og hun var sund og rask hun vejer en smule for meget og de fandt ud af hun var drægtig og det kom virkelig bag på os for da hun var i løbetid var artur og freja lukket sammen men han måtte ikke nærme sig og hendes løbetid sluttede på andendagen så vi troede ikke vore egne øre men er så bange for hun kan være smittet og det så går ud over killingerne og de andre katte jeg har jeg skal tjekke alle kattenes tempretur når kæresten kommer hjem her 15.30 og så må vi se hvordan det står til og hvor mange der skal isoleres og dyrelægetjekkes.
kan ikke stoppe med at tude.
det her er en advarsel mod at stole på opdrættere som jeg gjorde uden testet forældre.
jeg er ikke interesseret i at høre hvad sagde jeg eller noget andet ondt/grimt for det hjælper mig ikke jeg står i en sitution som jeg var blevet advaret mod og jeg lyttede ikke og det kommer nu til at koste mange penge og måske nogle uskyldige kattes liv!!
så tænk jer om før i køber/modtager kat!!!
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Men jeg undre mig at du har købt kattene i juni og juli måned for at sælge dem videre allerede. Det kunne jo være kattene var sterssedet over at skulle skifte hjem allerede.
Jeg kan se du også har mischa til salg på dyrenettet, men du har oprettet hende som Maine Coon og sælger hende som Norsk skovkat.
maj 2008
jeanette ja jeg ved det er hurtigt jeg skal af med dem igen men vores økonomiske forhold har ændret sig og tiden har ændret sig og indtil vi er med igen er vi nødt til at gøre sådan men det blir ikke til noget kan de kureres så blir de her og sådan er det jeg elsker mine katte og det her gør ondt
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
og det er altså heller ikke alle reg opdrættere der tester deres katte for alverdens ting. såååå......vent nu med at dømme nogen enden du ved hvad den fejler.
som en anden siger - den kan jo være stresset - og når de bliver det, kan en evt skjult virus blusse op igen.
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 33 Svar: 95
men mille's forældre er ikke testet og hun fejler ikke noget.. det samme gør de heller ikke, og jeg har fået 3 katte derfra førhen..
maj 2008
sabrina M jeg var ikke ond over for dig jeg sagde bare hvad jeg mente for normalt er jeg ikke typen der springer ind i et forum og hakker på folk men hvis du har følt det sådan så beklager jeg dybt
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
kan i læse ironien, det håber jeg......................
maj 2008
jan 2008
jeg vil ikke skrive mere om min mening om dig da jeg i så fald vil blive personlig og det er ikke pænt sprog, og jeg hader frost og kulde.....
maj 2008
haneben ja så det nok bedst du holder din mening for dig selv da jeg ikke har oprettet denne for at blive svinet til men for at advare andre om at de skal lære at lytte noget mere til dem der har mere erfaring i stedet for at tro man kan alting selv for det fandt jeg ud af det ku jeg bare ikke alligevel jeg skulle have valgt at lytte
jan 2008
dt677777777y76yfor {[ for sent,
katte bør man kun anskaffe sig hvis man ved hvad det indebærer, katte lever op til 20 år.....man har altså en forpligtigelse ovefor dyrene..... hvis man så sælger dem fordi man af den ene eller anden grund ikke kan have dem længere, kan dyrene blive stressede og det påvirker dem i mere eller mindre grad.....
i begge kattes tilfælde har køber købt "katten i sækken" en syg og en drægtig........ og sælger vil kun have ros.....det bliver ikke mig der giver roser.....
jan 2008
jan 2008
maj 2008
og indrømmer blankt jeg er ikke perfekt jeg gjorde et dumt køb men det betaler jeg så også for nu jeg smider ham da ikke bare væk fordi jeg har købt en syg kat nu gør jeg hvad jeg kan i samråd med dyrelægen
jan 2008
hver flytning udgør en stressefaktor for katten, og det er FACTS. og noget vi bør minimere så vidt muligt....
maj 2008
maj 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Og bliver da ikke mindre forvirret nu over at læse, at du kun har haft (nogle af ) kattene et par måneder.
Nu ved jeg ikke hvor syge kattene er, men hvis de er alvorligt syge, så er det måske bedre at sørge for at de får endeligt fred, fremfor at skulle sælges ... og så som fertile.
**næste gang køber jeg med tavle **
Hvordan kan du dog allerede tænke på næste gang?! Hvis der bliver en næste gang, så sørg lige for en smule mere overblik over både tid, økonomi og udlejers boligregler.
maj 2008
ja maria er et flor navn GG
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
det kan den ikke være blevet hos dig, eller den nye ejer ?
maj 2008
og den nye ejer mener ikke det kan være hos hende men jeg ved det igentlig ikke helt præcist men nu betaler jeg selvfølgelig og så får hun ikke lov at købe ham
maj 2008
men det værste er ovre nu skal de bare have deres medicin
det kun steffen der får medicin
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
MEN kan du være sikker på at en stamtavlekat er mere rask end en uden ?
Tror ikke der gives garantier som vi har set i flere tråde herinde
maj 2008
jeg gjorde en kæææmpe fejl med steffen jeg mødte med hans tidligere ejer på næstved station og så tog jeg ham med hjem derfra og det gør jeg ikke igen han er klart en dejlig kat og han har med sikkerhed haft det godt men han havde ingen vacc. fået eller noget andet så jeg løb en risiko som gik galt .
så får jeg en dag lyst tid og penge til det ville jeg med glæde købe en kat fra et seriøst opdræt som lis D´s
maj 2008
men nu skal de også siges der også er mange ikke reg. opdrættere der tager det mere seriøst end andre.
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Hold nu op .. Maria J skriver selv at næste gang køber hun med tavle og derfor spørger jeg som jeg gør. En tavle er bare ingen garanti mod sygdom
maj 2007
jeg gjorde en kæææmpe fejl med steffen jeg mødte med hans tidligere ejer på næstved station og så tog jeg ham med hjem derfra og det gør jeg ikke igen han er klart en dejlig kat og han har med sikkerhed haft det godt men han havde ingen vacc. fået eller noget andet så jeg løb en risiko som gik galt .
Og det er det du skal advare imod.
Køb aldrig en kat du får overdraget på en station eller andre steder, sørg for at komme hjem til sælger og se katten i de omgivelser den har levet under og se de andre katte der er i husstanden.
Sagt på den korte måde.
køb aldrig en kat, hvor du ikke selv vil være kat.
maj 2008
maj 2007
For der er mange der sælger sunde og raske katte uden stamtavle og gerne vil kendes ved de killinger de sælger.
Men du har ikke svaret på mit spørgsmål ang. Mischa. Hun er oprettet herinde som Maine Coon, men du sælger hende som Norsk Skovkat.
Hvorfor engentlig det ???
maj 2008
køb ikke katte uden testet forældre