{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

køb ikke katte uden testet forældre {{forumTopicSubject}}

hej jah som mange ved så havde jeg solgt steffen og freja pga jeg ikke længere har tid til dem men det viste sig at steffen fik feber på andendagen hos den nye ejer så hun ringede os op og forklarede os at steffen havde feber men han spiser drikker leger og er en rigtig bølle som mange andre teenager katte men vi tog så på sorø dyreklinik og så kiggede de på steffen og hans tempretur var steget fra 39.8 til 40,9 og han havde/har en bleg næse han har ingen symtomer på nogen specifikke sydomme men noget er der i kroppen på ham de ved ikke om det er en infektion om det er katteleukæmi om det er katte aids så de gav ham et sprøjt amitiotika og så fik jeg piller med hjem til ham som han skal have fra i aften og 6 dage frem 2 gange om dagen. de ved jo som sagt ikke hvad hen fejler og om han smitter så han er blevet isoleret på vores badeværelse. men sagen er den at freja samtidig blev tjekket og hun var sund og rask hun vejer en smule for meget og de fandt ud af hun var drægtig og det kom virkelig bag på os for da hun var i løbetid var artur og freja lukket sammen men han måtte ikke nærme sig og hendes løbetid sluttede på andendagen så vi troede ikke vore egne øre men er så bange for hun kan være smittet og det så går ud over killingerne og de andre katte jeg har jeg skal tjekke alle kattenes tempretur når kæresten kommer hjem her 15.30 og så må vi se hvordan det står til og hvor mange der skal isoleres og dyrelægetjekkes.
kan ikke stoppe med at tude.

det her er en advarsel mod at stole på opdrættere som jeg gjorde uden testet forældre.

jeg er ikke interesseret i at høre hvad sagde jeg eller noget andet ondt/grimt for det hjælper mig ikke jeg står i en sitution som jeg var blevet advaret mod og jeg lyttede ikke og det kommer nu til at koste mange penge og måske nogle uskyldige kattes liv!!
så tænk jer om før i køber/modtager kat!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb ikke katte uden testet forældre
  • #1   29. aug 2008 og føler mig virkelig som en dårlig katteejer en ting er sikkert næste gang køber jeg med tavle så jeg er sikker på jeg ikke køber kat med disse sygdomme som der testes og vacc. for

• #2   29. aug 2008 Det gør mig ondt at kattene er blevet syge. men after hvad jeg kan læse er du ikke helt sikker på hvad katten fejler. Har du prøvet at snakke med sælger ??

Men jeg undre mig at du har købt kattene i juni og juli måned for at sælge dem videre allerede. Det kunne jo være kattene var sterssedet over at skulle skifte hjem allerede.

Jeg kan se du også har mischa til salg på dyrenettet, men du har oprettet hende som Maine Coon og sælger hende som Norsk skovkat.

• #3   29. aug 2008 kattemor : mange tak det jeg glad for men nu er jeg nok væk noget tid skal ud og se til steffen nu

jeanette ja jeg ved det er hurtigt jeg skal af med dem igen men vores økonomiske forhold har ændret sig og tiden har ændret sig og indtil vi er med igen er vi nødt til at gøre sådan men det blir ikke til noget kan de kureres så blir de her og sådan er det jeg elsker mine katte og det her gør ondt

• #4   29. aug 2008 nu er det jo kke sikkert at katten er syg fordi forældrene ikke er testet.
    og det er altså heller ikke alle reg opdrættere der tester deres katte for alverdens ting. såååå......vent nu med at dømme nogen enden du ved hvad den fejler.
    som en anden siger - den kan jo være stresset - og når de bliver det, kan en evt skjult virus blusse op igen.

• #5   29. aug 2008 ..selvom du ikke var flink mod mig i mit indlæg, så har jeg da ondt af dig..
    men mille's forældre er ikke testet og hun fejler ikke noget.. det samme gør de heller ikke, og jeg har fået 3 katte derfra førhen..

• #6   29. aug 2008 nej ved godt ikke alle ikk reg. opdrættere gør det men fik afvide den kunne have aids men har taget steffens tempretur og den er faldet fra 40,9 til 38,7 så dyrelægen siger han har fået en form for virus så nu skal han bare fortsat være isoleret og få sine piller så blir han rask jeg er bare så glad
    sabrina M jeg var ikke ond over for dig jeg sagde bare hvad jeg mente for normalt er jeg ikke typen der springer ind i et forum og hakker på folk men hvis du har følt det sådan så beklager jeg dybt

• #7   29. aug 2008 Nårhhhhhh hvor er det synd for dig........

kan i læse ironien, det håber jeg......................

• #8   29. aug 2008 hvad mener du haneben

• #9   29. aug 2008 Det skal forståes sådan at du ikke vil have "dunk oveni hovedet" men med dette indlæg kan det næppe undgåes....

jeg vil ikke skrive mere om min mening om dig da jeg i så fald vil blive personlig og det er ikke pænt sprog, og jeg hader frost og kulde.....

• #10   29. aug 2008
    haneben ja så det nok bedst du holder din mening for dig selv da jeg ikke har oprettet denne for at blive svinet til men for at advare andre om at de skal lære at lytte noget mere til dem der har mere erfaring i stedet for at tro man kan alting selv for det fandt jeg ud af det ku jeg bare ikke alligevel jeg skulle have valgt at lytte

• #11   29. aug 2008 kattemor....problemet ligger jo i at det er ALT
    dt677777777y76yfor {[ for sent,

katte bør man kun anskaffe sig hvis man ved hvad det indebærer, katte lever op til 20 år.....man har altså en forpligtigelse ovefor dyrene..... hvis man så sælger dem fordi man af den ene eller anden grund ikke kan have dem længere, kan dyrene blive stressede og det påvirker dem i mere eller mindre grad.....
    i begge kattes tilfælde har køber købt "katten i sækken" en syg og en drægtig........ og sælger vil kun have ros.....det bliver ikke mig der giver roser.....

• #12   29. aug 2008 dt677777777y76yfor {[ se lige bort fra dette....kat på tastatur.... sorry, men det er hvad der kan ske

• #13   29. aug 2008 beklager, men jeg jeg har ikke evner til at dunke oveni hovedet på en positiv måde.......

• #14   29. aug 2008 jeg har ikke købt en drægtig kat hun blev drægtig her artur er faren haneben du drager en masse konklusioner men du aner jo ingenting åbenbart freja var ik drægtig da jeg købte hende og ja det muligt jeg fik købt en kat er syg og det har jeg også beskrevet jeg har lært af da sådanne ting ikke kun sker for naboen jeg har været sindsyg ked af det og ja jeg har dummet mig men jeg er altså kun et menneske og nej jeg ville ikke kun have ros men det hjælper ikke mig i dette tilfælde at få mudder kastet i hovedet for uanset hvad du mener om mig eller hvilke dårlige ting du kan sige om mig så hjælper det ikke i dette tilfælde
    og indrømmer blankt jeg er ikke perfekt jeg gjorde et dumt køb men det betaler jeg så også for nu jeg smider ham da ikke bare væk fordi jeg har købt en syg kat nu gør jeg hvad jeg kan i samråd med dyrelægen

• #15   29. aug 2008 du havde solgt 2 katte fordi du ikke havde tid til dem, den ene syg den anden drægtig......det er i alt fald det JEG læser i det første indlæg...... skal jeg have nye briller ?

hver flytning udgør en stressefaktor for katten, og det er FACTS. og noget vi bør minimere så vidt muligt....

• #16   29. aug 2008 någ på den måde ja hende der købte dem vidste godt at freja kunne være drægtig da hun var parret med artur og steffen vidste jeg ikke var syg hende der købte dem arbejder inden for oasa og kender hende udemærket og hun ved jeg ikke bevidst har solgt hende en syg kat jeg vidste det jo ikke da han efter min bedste overbesvisning var sund og rask da han var en rigtig bølle som de nu er i den teenager alder han spiser godt han drikker og er bare en rigtig hyggefis men jeg gider simpelthen ikke bruge min tid på dig mere da jeg gør hvad jeg kan for steffen og de andre men nu har jeg besluttet at beholde dem og få dem alle tjekket i hovedet og r*v og ender det alligevel ikke med jeg kan beholde dem jamen så ved jeg de er sunde og raske og hvis du ikke har mere dårligt at sige om mig så ville jeg blive glad da det her som sagt var for at advare mod ikke blot at falde for kattens sind og skønhed men skal tage sundheden i første række og vælge derfra i stedet for at gå ud fra katten er fit for fight som jeg gjorde og hvis du tror det her har fået mig til at sidde i stolen med kaffe og kage og kunne grine så kan du godt tro om igen har tude brølet siden igår og du gør det bestemt ikke bedre så hold dig venligst væk fra dette forum

• #17   29. aug 2008 Kattemor mange tak til du og din datter jeg gør virkelig hvad jeg kan for steffen for det min egen skyld jeg faldt for ham og købte ham uden videre at tænke over hvad han kunne føre med hjem men det sker aldrig igen det her har gjort ondt det har gjort meget ondt er glad for at du kan se det lidt fra min side og stadig sige hvad du mener om det uden at gøre det værre stor kram<3

• #18   29. aug 2008 Jeg er godt nok ved at være noget forvirret, over de stadigt nye forklaringer på, at kattene skal sælges / er blevet solgt. Udlejer, tid, økonomi ...
    Og bliver da ikke mindre forvirret nu over at læse, at du kun har haft (nogle af ) kattene et par måneder.

Nu ved jeg ikke hvor syge kattene er, men hvis de er alvorligt syge, så er det måske bedre at sørge for at de får endeligt fred, fremfor at skulle sælges ... og så som fertile.

**næste gang køber jeg med tavle **

Hvordan kan du dog allerede tænke på næste gang?! Hvis der bliver en næste gang, så sørg lige for en smule mere overblik over både tid, økonomi og udlejers boligregler.

• #19   29. aug 2008 tak missemor og du er virkelig sød til at prøve at hjælpe mig igennem dette da det har været hårdt men det værste er ovre nu skal de bare have deres medicin og steffen skal fedes lidt op igen da han har tabt sig utroligt meget selvom appetiten ikke har fejlet noget..
    ja maria er et flor navn GG

• #20   29. aug 2008 er du sikker på at den er købt syg ?
    det kan den ikke være blevet hos dig, eller den nye ejer ?

• #21   30. aug 2008 jeg har taget allle kattenes temretur og de har ingen feber så det tyder på han var syg da jeg fik ham og dyrelægen siger at hvis de andre også får feber så skal de alle med ned og tjekkes men steffen har det godt nu han har ingen feber mere men er stadig isoleret
    og den nye ejer mener ikke det kan være hos hende men jeg ved det igentlig ikke helt præcist men nu betaler jeg selvfølgelig og så får hun ikke lov at købe ham

• #22   30. aug 2008 kan se der er en skivefejl i en af mine indlæg

men det værste er ovre nu skal de bare have deres medicin

det kun steffen der får medicin

• #23   30. aug 2008 Maria J.. ja sikke en redelighed du står i.. trist
    MEN kan du være sikker på at en stamtavlekat er mere rask end en uden ? smiley
    Tror ikke der gives garantier som vi har set i flere tråde herinde

• #24   30. aug 2008 anette C nej man kan aldrig vide sig sikker men nu tar emnet her en forkert drejning det er er stadig en advarsel til folk ikke at komme ud for det samme som jeg nu er det ikke så slemt med steffen som de troede han blir rask igen men det kunne have været værre.
    jeg gjorde en kæææmpe fejl med steffen jeg mødte med hans tidligere ejer på næstved station og så tog jeg ham med hjem derfra og det gør jeg ikke igen han er klart en dejlig kat og han har med sikkerhed haft det godt men han havde ingen vacc. fået eller noget andet så jeg løb en risiko som gik galt .
    så får jeg en dag lyst tid og penge til det ville jeg med glæde købe en kat fra et seriøst opdræt som lis D´s

• #25   30. aug 2008 det her har fået mig til at vågne og indse at alt de mange advare imod faktisk sker og ikke kun sker for naboen så jeg har helt sikkert lært af dette det her har kostet mange tåre bekymringer og penge og det er nemlig det sådan en dum og naiv pige som mig vågner af.
    men nu skal de også siges der også er mange ikke reg. opdrættere der tager det mere seriøst end andre.

• #26   30. aug 2008 Lis D.
    Hold nu op .. Maria J skriver selv at næste gang køber hun med tavle og derfor spørger jeg som jeg gør. En tavle er bare ingen garanti mod sygdom

• #27   30. aug 2008 Endnu engang det gør mig ondt dine katte er blevet syge. Jeg sat og fulgt med på side linien, og det er rimlig forvirende, men dog hæfter jeg mig meget ved det du her har skrevet.

jeg gjorde en kæææmpe fejl med steffen jeg mødte med hans tidligere ejer på næstved station og så tog jeg ham med hjem derfra og det gør jeg ikke igen han er klart en dejlig kat og han har med sikkerhed haft det godt men han havde ingen vacc. fået eller noget andet så jeg løb en risiko som gik galt .

Og det er det du skal advare imod.

Køb aldrig en kat du får overdraget på en station eller andre steder, sørg for at komme hjem til sælger og se katten i de omgivelser den har levet under og se de andre katte der er i husstanden.

Sagt på den korte måde.

køb aldrig en kat, hvor du ikke selv vil være kat.

• #28   30. aug 2008 jeanette jeg ved ik hvor du ville hen med det indlæg da det jo netop er det jeg siger du får ingen bonus for mig af at gentage det jeg lige har skrevet og jeg skriver jo også det var dumt af mig

• #29   31. aug 2008 jeg vil der hen hvor du advare mod det rigtige. Nemlig at man tager hen til sælger og se sine nye kat, i de omgivelser den er vokset op i.

For der er mange der sælger sunde og raske katte uden stamtavle og gerne vil kendes ved de killinger de sælger.

Men du har ikke svaret på mit spørgsmål ang. Mischa. Hun er oprettet herinde som Maine Coon, men du sælger hende som Norsk Skovkat.
    Hvorfor engentlig det ???

• #30   31. aug 2008 fordi jeg ikke har fået rettet det i min profil men der var et forum herinde hvor jeg forklarede at jeg var kommet i kontakt med hendes opdrætter hvor hun så ikke var mco men nfo

Kommentér på:
køb ikke katte uden testet forældre

Annonce