{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Hjælp... Løve er væk... (Holbøl). {{forumTopicSubject}}

Så skete det man som katteejer altid frygter:
Vores Løve (huskat) er væk.
Han har været væk i 10 dage nu. .. snøft.

Vi er flyttet til et nyt sted, de første par uger gik det fint med begge katte, de har deres egen kattelem, og de kom og gik som de ville.
Men der er andre hankatte der hersker i området, og der har været store slåskampe.
Jeg går og er så bekymret, har hunget efterlysninger op i området, ringet til nærliggende dyrlæger og kaldt både nat og dag, men intet...
Vi har sågar været ude på vores gamle adr.

Mit spørsmål er:
Kan en kat godt finde tilbage til sit gamle hjem på en afstand af 15 kilometer???
Og hvor lang tid tror i det ville tage for Løve at gå den lange vej?

Kender i til lign, historie hvor katten har fundet hjem?

Hvis en kat er meget såret, vil den så ligge sig til at dø et sted hvor ingen kan få fat og øje på den?
Er så bekymret.

Håber der er nogen derude, der kan svare på mine spørsmål...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp... Løve er væk... (Holbøl).
  • #1   28. aug 2008 hej. trist historie, ja en kat kan godt finde 15 km hjem til tidligere sted hvor lang tid det vil tage ved jeg ikke men jeg havde en hun kat der løb 35 km for at komme tilbage men hun var væk i en uge. desværre er det ofte sådan at hvis enkat er kommet til skade kan den være så bange at den gemmer sig og ikkevil komme frem. da vores gamle hankat blev kørt ned løb han ad h..... til og gemte sig og ville bestemt ikke udtil mig. jeg måtte fange en hvæsende og spruttende meget bange kat. men lad os håbe han kommerhjem til det ene eller andet sted. er han kastreret?? for en hankat med kønsdrifter i orden kan være væk i uger af gangen. håber det bedste for dig og din løve.

• #2   28. aug 2008 Vores tarzan var væk 1½-2 uger og kom hjem i levende live, dog med et ømt og hævet forben.

Han var lige nået at smutte inden han skulle ha' været kastereret.

Nu er han blevet "ordnet", så håber han bliver hjemme frem over.

Han har kun boet hos os siden maj og har været indekat hele sit liv indtil da. (er lidt over 1 år) Så de kan godt nå at dukke op igen selv efter 1½ uge.
    Der er også mange mus i omløb på denne årstid. De kan nemt få sådan en kat til at blive væk lidt længere da de så ikke har problemer med at finde mad.

Jeg krydser fingre for at han kommer hjem i god behold.

• #3   29. aug 2008 Hvis han ikke er øremærket, så send fotos af ham til de nærmeste dyreinternater og kattehjem, og bed dem om at kontakte dig, hvis han bliver indleveret.

Hold også øje med fremlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og efterlys ham samme sted.(absolut bedst med foto)

Det vil nok også være godt at sætte opslag op på "ruten" mellem det nye og det tidligere hjem. Og bed de nye beboere i jeres gamle bolig om at kontakte jer straks, hvis han dukker op der.

Og hvis han ikke er kastreret, så få det gjort når han (forhåbentlig) kommer hjem. Kastrater er ikke så tilbøjelige til at løbe langt væk som fertile katte.

Jeg håber han kommer hjem i god behold.

• #4   29. aug 2008 Tak for svarene allesammen.
    Løve er kastreret, og det er første gang han er væk.
    Jeg tager ud til den gamle adr. endnu engang og tjekker..
    God weekend til jer allesammen.

Kommentér på:
Hjælp... Løve er væk... (Holbøl).

Annonce