{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Tissetrold - Spørgsmål om urenlig kat {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Ved ikke hvad jeg skal gøre med min lille dame herhjemme og søger nu råd hos jer.
Aya har aldrig haft problemer med at være renlig men her på det sidste er hun begyndt at tisse rundt omkring. Hun viser ingen tegn på sygdom og bruger også sin bakke normalt. Men hun sætter sig til tider lige foran os og tisser. Jeg aner ikke hvad hun prøver at fortælle mig.
Kan det være fordi jeg har været nød til at gøre hende fra udekat til indekat for nylig? Som en protest af en slags?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tissetrold - Spørgsmål om urenlig kat
  • #1   16. aug 2008 Det kan være flere ting der gør at hun har den adfærd. Det kan være fysiologisk (blærebetændelse f.eks) men det kan også være psykologisk og som du selv er inde på, stress og frustrationerover at være blevet indekat. Tænk på det svarer lidt til du bliver sat i fængsel.

Jeg personligt mener det er synd for en kat der har været udekat (adgang til de fri som de ønsker) og så til at blive indekat. Det går meget lettere med at gøre en indekat til udekat.

Nej det er ikke en protest eller for at straffe Jer... men en handling katten gør, for at berolige sig selv så boligen kommer til at lugte af hende. Katte forbinder nemlig deres egen urin og afføring med noget der er trygt.

Jeg ved ikke hvorfor du pludseligt har gjort hende til indekat men i mine øjne er det synd for katten.

• #2   16. aug 2008 Jo jeg har nogle problemer med mine naboer. Hun er alkoholiker og lidt underlig. Altså hun vil ikek ahve kattene ind hos sig og det respektere jeg fuldt ud. men jeg ikke ikke holde dem fra det hvis hun fodre dem og tager dem ind til kæl. De små pus forstår jo ikke at de den ene dag må komme ind og ikek den næste. Så nu har jeg fået valget at jeg kan gøre dem til indekatte eller hun melder det til kattens værn næste gang hun ser dem hos sig. Hun vil bare ikke fatte pointen med hun ikke skal fodre dem og lukke dem ind etc. Og siden hun ikke vil lytte til mig har jeg intet valg for de er jo på hendes grund after all.
    Tro mig. Det er det sidste jeg ønsker for min lille Aya men jeg har kæmpet med denne kvinde i over et år nu og jeg ønsker ikke at jeg evt. kan miste bolig og at katteværnet tager Aya fordi naboen ikke kan lade vær at fodre hende.

• #3   16. aug 2008 Det skal lige siges jeg desværre ikke har mulighed for at lave dem et foliere (stavning?) da jeg bor i lejlighed med egen indgang

• #4   16. aug 2008 og hun har været ude kat på det punkt at jeg lukkede hende ud og ind da jeg ikke må få alvet kattelem i døren smiley

• #5   16. aug 2008 jeg ved abre ikke hvad jeg ellers skal gøre da hun nægter at gå i snor smiley

• #6   16. aug 2008 Næh så kan jeg godt se problemet, men det kan din kat jo desværre ikke. Jeg ved ikke rigtig hvad du kan gøre i den situation. Det tager lang tid og megen tålmodighed at lære en kat at gå i snor.. men det kan lade sig gøre hvis du lader den bestemme tempoet. Dog ville den bedste løsning være hvis du havde mulighed for at lave en indhegning til hende men det kan jeg forstå at du ikke må?

• #7   16. aug 2008 Har intet sted jeg kan lave indhegningen desværre smiley

• #8   16. aug 2008 Bettina L, Jamen måske vil det slet ikke være så ringe, hvis konen sender bud efter Kattens Værn smiley Det kunne være de kunne få hende til at fatte, at hvis hun ikke vil have katte ind så skal hun LADE VÆRE med at fodre og kæle. Så skal hun sprøjte med vand.

Ihhh, hvor jeg synes det er for galt, at du og din kat skal lide under, at det kvindemenneske har drukket hjernen ud smiley

Jeg har en ret klar ide om, hvad det er din kat fortæller dig ved at tisse på gulvet. Og jeg synes du skulle lukke hende ud. Det er synd at holde hende inde.

• #9   16. aug 2008 Nu så jeg lige, at du har tre katte fra 2007. De er vel alle neutraliserede?...

Forresten har din nabo en udendørs grund, hun ikke vil have dem på? Eller er det, at de går ind i huset hun brokker sig over?

• #10   18. aug 2008 det er at de går ind i huset. men når hun lader hoveddøren stå åben og fodre dem ved jeg ikek hvad hun forventer.

og jep de er alle neutraliserede selvfølgelig smiley

• #11   18. aug 2008 Konen må da være mere end almindeligt fatsvag.
    Ikke om jeg ville lade sådan en forstyrret kvindemenneske ødelægge min kats livskvalitet. Det MÅ da være muligt at få hende til at begribe, at hun skal jage kattene ud i stedet for at fodre dem. Altså!

• #12   18. aug 2008 (Rettefunktion ønskes en =et )

• #13   18. aug 2008 Har prøvet utallige gange. Vil prøve at gå med dem i snor. Hun bliver ved med at sige. Men jeg elsker jo de katte og at det er derfor hun gør det. Har gentaget for hende at hvis det her skal løses skal hun jage dem ud. Så siger hun det er dyreplageri at gøre sådan noget.
    Sådan en skide drukkenbolt....

Kommentér på:
Tissetrold - Spørgsmål om urenlig kat

Annonce