Kat forsvundet {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
Jeg har en kat på 10 mdr., som både er inde/ude kat. Men mere indekat end udekat. Han plejer altid at komme indenfor når jeg kalder på ham. Allerede ved første kald plejer han at reagere. Han er højest udenfor i 5 min. og plejer selv at ville indenfor igen. Når han er udenfor plejer han at sidde oppe på skuret, være i naboens have eller sidde udenfor haven.
Når han har været udenfor mens vi har været ude og handle i bil, plejer han at komme løbende over til os, ligeså snart vi parkerer.
Så det er en kat der ikke plejer at være alt for langt væk fra os. Men i fredags var han pludselig væk. Vi har ledt efter ham, kaldt på ham på alle tider af døgnet, strøget med hans bruge kattegrus, stiller kattebakken med brugt kattegrus ude i haven. Efterlysninger på Facebook og diverse efterlysningsgrupper.
Han er neutraliseret på den måde, at lægen lavede et snit i testiklerne. Han er øremærket med et C og har chip. Registreret som efterlyst i begge registre.
Mit spørgsmål er, om han fra den ene dag til den anden kan have valgt at udforske verden? Kan han være på jagt efter katte i løbetid selvom han er neutraliseret? Vil han vende tilbage til sit hjem når han er færdig med det? Hvor lang tid plejer der at gå?
Skal siges at han ikke "bare er en kat", men min baby. Så jeg er dybt ulykkelig over det, og ville bare give ham et godt katteliv og lod ham derfor også gå udenfor. Dette fortryder jeg, selvom det er egoistisk måske, da det jo kan være at han hygger sig derude. Men uvisheden om hvad der er hændt ham er ikke til at leve med. Er han blevet stjålet? Kørt ned? Skræmt væk? Der er mange tanker og jeg prøver at fokusere på de positive.
Det er vores første kat, så har ingen erfaring med katte og ved ikke hvad normalt adfærd er.
Mvh
Bimmer
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men omvendt så er han teenager og så kan han jo godt have trængt til at udvide sit territorium, men syntes faktisk han burde være kommet hjem, normalt kommer katte hjem hver dag, enkelte gange kan de blive væk i 2 dage, altså når de er neutraliseret, ikke neutraliserede katte kan være væk i ugevis.
Nu har det jo været godt vejr sidste weekend, så hvis du ikke allerede har været rundt ved naboerne, så ville jeg gå en runde hos naboerne og høre om de evt kunne have fået lukket ham inde i et skur eller garage, det er desværre ofte det sker når folk tager havemøbler og have redskaber frem, så bliver katten nysgerrig og folk får lukket dem inde uden at vide det, så forhør dig om de vil tjekke deres skure, garager og andet.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Han kan jo smuttet med nogen
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Det er nu fra start alt skal sættes ind på, at få ham hjem, så han ikke bliver en forvildet kat, jo længere tid han er på egen pote, jo sværere vil han være at kalde til sig.
Jeg krydser så meget finger for, at han kommer hjem igen.
Jeg har ikke ro nok på, til at have udekat, så mine har en lukket have og hjemmet at være i
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Og så er han som en skriver blevet teenager. Det kan være, at der er en kat der skal holdes væk fra matriklen og han måske er kommet på afveje.
Er han tillidsfuld overfor fremmede? Jeg synes at jeg alt for ofte ser en "redningsaktion" af en kat der bare lige er ude at gå sig en tur. Derfor er det vigtigt at få den fremlyst på papir også.
Så ville jeg faktisk også lige lave en rundringning til diverse internater. Efterlys den på alle de hjemmesider du kan - jeg ved ikke om man kan hos Kattens Værn og Dyrenes Beskyttelse.
Min Elvis stak af ved en fejltagelse forleden nat og jeg sad og ventede oppe indtil han kom hjem - og det eneste han lavede var at lege
Håber snart at Bimmer kommer igen
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
apr 2021
Emner: 1 Svar: 8
Han er en kat der aldrig forlader sit hjem. Han plejer altid enten at sidde på vores skur, sidde foran havedøren, i busken. Han plejer maks at være ude i 5 min. hvor han straks kommer ind igen når jeg kalder på ham.
Jeg ville være mindre bekymret hvis det var en kat der plejer at være væk i flere timer. Han har kun været i en gang før i et døgn for et par mdr. siden. Hvor han var henne, hvad der var sket fandt vi aldrig ud af.
Dengang vi fik ham neutraliseret fik vi at vide, at han ikke ville strejfe og forlade sit hjem når han er neutraliseret. Så derfor lod jeg ham være ude i haven. Det var aldrig faldet mig ind at han kunne forsvinde på denne måde.
Vi har fået en der har styr på katteadfærd til at kigge på videoer vi har af ham. Hun kunne fortælle os at det ikke er en kat der normalt vil forlade sin familie. Fordi han er meget knyttet til os og han lystrer når vi kalder på ham. Hendes teori er at han enten er låst inde i et skur eller lign. og ellers kan det være at han er blevet taget af nogen.
Jeg håber inderligt på at han trods neutralisering osv. har valgt at strejfe stik imod normal adfærd for neutraliserede katte. Jeg kan ikke bære tanken om at han er låst inde et sted og lider... og slet ikke leve med tanken om at nogen har stjålet ham.
Håber han pludselig dukker op igen på samme måde som han pludselig forsvandt. Og ellers overvejer jeg at gå til en clairvoyant for at få vished om hvad der er hændt ham.
jul 2008
Spørg om I må gå rundt i folks haver og kald på ham
apr 2021
Vi har været ude og ringe på hos naboerne, men det er desværre ikke alle der giver os lov til at gå ind i deres skure og kalde på ham. Men vi har prøvet at nå frem til så mange som vi kan både ved at banke på, sætte opslag op på diverse lokale Facebook grupper osv.
Det er en meget udmattende ventetid. Og det påvirker mig meget psykisk. Er vågen hele natten i håb om at han måske vil komme hjem igen.
Er han ude og strejfe er vi måske heldige at han kommer hjem i de her dage, hvor vejret bliver koldere.
aug 2010
1) Opgiv ikke håbet!
2) Få ham efterlyst på alle andre måder end sociale medier, for det er langt fra alle der er på FB og jeg kender også nogle der har en profil men ikke bruger den.
3) Det er påskeferie og det kan være at han er låst inde i en garage da naboen tog på påskeferie. Altså kommer den ud igen når husets ejer kommer hjem.
Lige en lille solstrålehistorie:
For et par år tilbage, havde jeg en kat på kost der relativt hurtigt blev tam. Den var tatoveret og blev derfor sporet - og den boede 2 gader herfra! Den var blevet væk efter en flytning og kom tilbage til sine glade ejere efter 12 måneder!!
Det var en lidt svær opringning, for hvordan skulle jeg få det sagt???
I nabolaget har vi for få måneder siden haft en kat strejfende som havde spist lidt hist og her.
Den kom hjem efter en uge på egne ben fordi den var tatoveret og det var også en kat der netop var flyttet ind, men som var smuttet ved en fejl
Børn elsker at fortælle... Hvis du møder nogle mindreårige, når du er ude at lede, så fortæl dem, at du leder efter Bimmer og vis dem et billede. Så er der flere detektiver på sagen
aug 2010
Kan naboen så ikke lige selv kigge i skuret???
apr 2021
Det var da en sød historie. Har også læst mange af den slags historier på nettet. Og det giver da en form for ro lige foreløbig. Måske er vi heldige at han møder nogle gode mennesker der vil hjælpe ham hjem.
Dem der ikke ville lade os kigge, lovede at de selv ville kigge og ville være opmærksomme.
Håber han kommer hjem, for ellers bliver det en virkelig en ulykkelig historie, især når det er vores første kat.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jul 2008
Prøv at spørg herinde. De er søde
apr 2021
Har været i kontakt med en clairvoyant, der fortalte i hvilket område han er i. Vi har været derude flere gange, snakket med medarbejderne derude og gennemsøgt området med en drone, men fandt ham ikke.
Har fået flere forskellige bud fra clairvoyante om hvad der er hændt ham. En af dem kunne se, at han prøver at finde hjem men har mistet orienteringen. At han i sidste ende selv finder hjem og at der lige vil gå et par dage.
Der er gået over 10 dage nu, og det er en frygtelig og smertefuld ventetid. Jeg kan stadig ikke forstå hvordan han bare kunne forsvinde fra den ene dag til den anden, når han aldrig er udenfor i mere end 5 min.
Er bare så ked af det.
aug 2010
Det med clairvoyante det har jeg det anstrengt med. Nogle slår plat på andres pinsler.
Han kan sagtens være kommet uden for sit kendte område, men jeg håber, at du har gang i efterlysninger på papir og at du har meldt ham savnet i diverse registre.
Ro på!
Da jeg boede hjemme, havde vi en kat der var væk i 3 uger og kom hjem af sig selv. Han var tyk og fed da han tog afsted og lignede en killing da han kom hjem
apr 2021
Vil bare gerne vide hvad der er sket med ham. Havde aldrig troet at jeg ville have det sådan her. Og fordi jeg fik at vide at han ikke ville forlade sit hjem når han er neutraliseret, så var jeg meget rolig med at have ham lidt udenfor. Dumme mig.
Jeg håber på at det er hans teenage adfærd der gør, at han er smuttet og at han kommer hjem når han er kommet på bedre tanker.
jul 2008
jeg har selv haft skrevet i den gruppe, hvor det kom til at passe det jeg fik fortalt
men der er ikke andet at gøre end at foresætte med at kalde på ham
gå nogle aftens turer i området - helst så sent som muligt
og så ellers lad være med at opgive
min nabo prøvede sidste sommer at hans dreng Viggo smuttede. bare 2 uger efter at han var blevet neu. Og min nabo var virkelig ked af det
nu bor vi ude på landet uden en masse huse omkring os.
Men alligevel gik der 7 uger inden han kom retur igen. han kom bare hjem som om han lige var smuttet dagen før.
og han havde ellers ikke gået ture før, Men har så hellere ikke gjort det siden
og da jeg var på kv hjaælp vi da også en del katte hjem igen, og her var der nogle gange gået flere år.
man skal bare ikke opgive
apr 2021
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
Så godt råd er at gå alle andre opmærksomme på, at din kat er væk, så i er flere øjne til at se. Så ud og gå ture om aftenen og kalde på ham. Ryst med en bøtte med godbidder og se om han ikke gør opmærksom på sig selv et sted
Men ja det er nok bedst i holder ham inde fra nu af eller kattesikre grunden!
jul 2008
efter 1 uge valgte vi så at vi også ville hjælpe
der var så en som havde kontakt til en clairvoyant på sjælland - bare pr sms
vi går igennem en skov og ud på en vej som går igennem skoven. og så mødes vi udenfor skoven, fordi vi manglede to
så fortæller hende som har kontakt med clairvoyant, at hun har skrevet at hunden har set to personer i skoven, men hunden blev bange for den hunden de havde med. Hunden fortæller ydereligt at den har set en bil med to personer i som kører igennem skoven
på det tidspunkt har vi ikke set bilen. den kommer først forbi os efter vi havde fået den besked
jeg siger dig vi fik gåsehud og håret rejste sig i nakken
for hvordan skulle hun kunne sidde på Sjælland og se en bil kører igennem skoven, når vi i gruppen ikke engang havde set den?
jul 2008
jeg kan ikke klare hvis de bliver væk
så du kan jo overveje en løbegård eller få indhegnet haven når han kommer hjem
prøv evt at kig på https://www.katteindhegning.dk/
der findes mange løsninger
apr 2021
Dejligt at høre at i fandt jeres kat. Det giver lidt håb at høre at det godt kan ske at man finder katten igen.
Anja,
Wow! Der rejste mine hår sig også. Det er jo helt vildt, at hun har kunne se så mange detaljer og endda før det er sket. Jeg tror også på clairvoyance, men det handler om at finde den rette der kan og vil tune sig ind på dyret uden at kun at tænke på pengene.
Håber vi snart genforenes. For ved ikke hvordan jeg nogensinde skal komme over det her hvis han aldrig finder hjem igen.
jul 2008
jul 2008
apr 2021
Tak fordi du spørger. På trods af at vi har overklistret hele byen med plakater og bliver dagligt ringet op af folk der har set en rød kat, så har vi stadig ikke fundet ham. Det gør lidt mere ondt at løbe ud forventningsfuldt og så opdage, at det desværre ikke er ham de har fundet. Jeg har endda sat en annonce i den lokale avis i håb om at det ville få os på sporet af ham.
Jeg fatter simpelthen ikke, hvor han gemmer sig og hvorfor han ikke er kommet frem endnu. Især fordi han er en kat der ikke gik på lange ture, og var udenfor i højst 5 minutter.
Jeg tror mere og mere på at han enten er blevet taget af nogen eller er kørt væk og slupper fri i en helt anden by, for var han her omkring var der nogen der have fået øje på ham. Vi har nærmest sat plakater op ved hvert lygtepæl. Idag er der endu en rød kat der er blevet væk her i vores nabolag, så det bliver lidt mere mystisk, hvis den kat heller ikke dukker op.
Er bare så ked af det og savner ham ufattelig meget.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jul 2008
Men lad være med at give op. I skal nok finde ham. Det er jeg sikker på.
jun 2023
Svar: 1
Kat forsvundet