2.099 visninger
|
Oprettet:
Miaw - killing snakker hele tiden {{forumTopicSubject}}
hejsa .. jeg købte en lille killing den 4 august .. hun spiser og drikker fint .. går fint i bakken og opfører sig i det hele taget meget aktivt .. men hun miawer HELE tiden .. lige siden jeg fik hende .. nu er det altså begyndt at blive lidt irriterende .. er der nogen der har en ide om hvorfor?
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 161
Hvis hun er alene kat, kan det være fordi hun simpelthen keder sig og savner en at lege med . Hvis du har plads til det ville det bedste være at få en legekammerat til hende
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
nogle dage snakker de ikke rigtig, og andre sludrer de løs til den store guldmedalje. Jeg taler bare med dem, som om jeg ved hvad de siger og så spinder de og ælter løs så man må formode jeg svarer rigitgt.
Nyd at lillen vil fortælle dig om hendes dag. det er ligesom børn der fortæller hvad de laver hele tiden under en leg.
sep 2007
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
Pølle får også perioder hvor han snakker konstant, det kan godt være utrolig belastende, men alligevel er det nu meget sjovt
Nyd din lille mis, hun vil bare gerne snakke Nus hende og snak med hende, hun savner nok sin mor
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Har tilladt mig at rette i din overskrift.
Husk at skrive en mere sigende overskrift for fremtiden.
Mvh Julie - hjælpeadmin
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 41
dec 2005
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 16
Men det gør min kat også meget og det har han altid gjord tror også det er fordi den er meget selskablig og søger kontakt
hvis jeg sakker tilbage til min holder han op med og pive. Det er nok bare en meget snaksaglig kat du har fået......:-)
Mvh stephanie og baloo
mar 2008
dec 2005
mar 2008
dec 2005
mar 2008
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Du skal være opmærksom på at killinger der er taget for tidlig fra deres mor kan få forskellige problemer. Dette er fra dyrenes beskyttelse:
Killinger som fjernes for tidligt
Hvis killingerne tages fra deres mor før 12-ugers-alderen, øges risikoen for:
Overdreven sutten på uld, øreflipper eller egen hale – i et forsøg på at få sit suttebehov dækket
Urenlighed – som også kan optræde senere i kattens liv
Overdrevent kontaktsøgende adfærd – i et desperat forsøg på at finde en modererstatning
Separationsangst – kommer f.eks. til udtryk ved, at katten jamrer, når man forlader den
Skyhed eller aggressivitet
Adfærdsproblemer over for andre katte
Nu har hun jo heldigvis andre katte at være sammen med, men sørg for at tage dig rigtig godt af hende for hendes miawen er sikkert fordi hun savner mor og søskende. Da mange killinger stadig får en mælketår i hendes alder kan du evt. tilbyde hende lidt 13% kaffefløde.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
Har hun en kat på samme alder at være sammen med? Og hvordan er hun sammen med de andre katte du har? (har ikke været inde og tjekke din profil, derfor spørger jeg )
Hun skal nemlig lære katteadfærd af en anden kat. Hvis ikke dine andre katte tager sig af dette, bør du måske skaffe en killing mere på nogenlunde samme alder.
Det er rigtig synd for både dig og lillen at du ikke vidste at grænsen er 12 uger, men som skrevet ovenfor, sælger burde have oplyst dig om det. Det var en rigtig dårlig sælger og katteejer. Det er ikke alle katteejere der vil det bedste for deres katte.... (og jeg taler ikke om dig) Tænk ikke at være interesserede i at ens killinger får det godt...
Nå, håber du kan bruge svarene til noget.
mar 2008
øhm ja jeg har købt noget whiskas katte mælk men hun kastede op hele aftenen over det .. så tror ikke lige det var hendes kop the ?!
sep 2007
Whiskas er der mange katte der får tynde mave af / kaster op. Min dyrelæge sagde, at størstedelen af dem han fik ind med maveproblemer fik whiskas produkter.
Du kan også købe en flaske til hende, så hun får tilfredsstillet hendes suttebhov.
Skal sige jeg fik min Arthas da han var 8 uger, jeg måtte endda have fået ham en uge før, men det afslog jeg. Han er endt ud helt fin:) En anelse sky for fremmede, men heller ikke andet
Miaw - killing snakker hele tiden