{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.099 visninger | Oprettet:

Miaw - killing snakker hele tiden {{forumTopicSubject}}

hejsa .. jeg købte en lille killing den 4 august .. hun spiser og drikker fint .. går fint i bakken og opfører sig i det hele taget meget aktivt .. men hun miawer HELE tiden .. lige siden jeg fik hende .. nu er det altså begyndt at blive lidt irriterende .. er der nogen der har en ide om hvorfor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miaw - killing snakker hele tiden
  • #1   11. aug 2008 Hej smiley Tillykke med din nye killing smiley
    Hvis hun er alene kat, kan det være fordi hun simpelthen keder sig og savner en at lege med . Hvis du har plads til det ville det bedste være at få en legekammerat til hende smiley

• #2   11. aug 2008 Kan se du har andre katte også, så det er nok ikke fordi hun keder sig. Nogle katte snakker bare mig og fortæller:) Har du prøvet at svare hende? Jeg snakker tit med Alma, hvis man gentager lyden, kommer der en ny, det synes hun er hyggeligt

• #3   11. aug 2008 mine mislinger er også nogle sludrechartoller, men det kommer i perioder.

nogle dage snakker de ikke rigtig, og andre sludrer de løs til den store guldmedalje. Jeg taler bare med dem, som om jeg ved hvad de siger og så spinder de og ælter løs så man må formode jeg svarer rigitgt.

Nyd at lillen vil fortælle dig om hendes dag. det er ligesom børn der fortæller hvad de laver hele tiden under en leg.

• #4   11. aug 2008 giver Nina ret, hu fortæller bare hvad hun laver og hvordan dagen er gået. Nogen gange kan de snakke ørene af en, men det må man tage med:) Og snakker man med er det egentlig helt sjovt.

• #5   11. aug 2008 Hun er jo også stadig lille og savner sikkert sine søskende og mor og det kan være hendes miaven er kalden på de andre... Kæl med hende og snak til hende så hun ved hun ikke er alene smiley

• #6   11. aug 2008 Mille snakker også konstant :b Men det er nu så hyggeligt at sidde og snakke med hende, det er nærmest som om hun ved hvad du siger, og hun bliver så glad når man snakker med hende smiley

Pølle får også perioder hvor han snakker konstant, det kan godt være utrolig belastende, men alligevel er det nu meget sjovt smiley

Nyd din lille mis, hun vil bare gerne snakke smiley Nus hende og snak med hende, hun savner nok sin mor smiley

• #7   11. aug 2008 Hej Tanya.

Har tilladt mig at rette i din overskrift.
    Husk at skrive en mere sigende overskrift for fremtiden.

Mvh Julie - hjælpeadmin

• #8   11. aug 2008 jamen det er bare det at jeg tænkte på det var opmærksomhed måske ? for når jeg tager hende op stopper hin .. men vil alligevel ikke sidde hos mig fordi hun har så meget krudt i røven .. hehe .. hvor gammel skal en mis egentlig være når den bliver taget fra mor .. for nogen siger 8 uger og andre 12 ??

• #9   11. aug 2008 Killinger skal være 12 uger før de kommer fra deres mor.

• #10   11. aug 2008 skriver lige på min mors profil..!
    Men det gør min kat også meget og det har han altid gjord tror også det er fordi den er meget selskablig og søger kontakt
    hvis jeg sakker tilbage til min holder han op med og pive. Det er nok bare en meget snaksaglig kat du har fået......:-)

Mvh stephanie og baloo smiley

• #11   11. aug 2008 men hun er kun 8 uger .. ej hvor har jeg det skidt nu jeg troede nemlig det var 8 uger !! :o(

• #12   11. aug 2008 Tanya: Det burde være dem du har købt hende af, der skulle have det skidt! Det har været 8 uger, men er blevet sat op til 12 uger nu.

• #13   11. aug 2008 ja sys jeg da også men nu har jeg det også skidt .. er der nogle specielle behov hun har brug for så ?

• #14   11. aug 2008 Tjae, det bedste ville jo være at hun var hos hendes mor, men nu da du har fået hende, er det bare at give hende ekstra kærlighed og omsorg, lad hende vide at du er hos hende hele tiden, også håbe at hun ikke får men af at hun blev taget for tidligt fra.

• #15   11. aug 2008 ja det vil jeg gøre .. ej hvor er jeg trist over det !!

• #16   11. aug 2008 Ja desværre er der rigtig mange der ikke ved at kattekillinger skal være minimum 12 uger før de kommer fra deres mor, hvor det kun er 8 uger for hundehvalpe.

Du skal være opmærksom på at killinger der er taget for tidlig fra deres mor kan få forskellige problemer. Dette er fra dyrenes beskyttelse:
    Killinger som fjernes for tidligt
    Hvis killingerne tages fra deres mor før 12-ugers-alderen, øges risikoen for:
    Overdreven sutten på uld, øreflipper eller egen hale – i et forsøg på at få sit suttebehov dækket
    Urenlighed – som også kan optræde senere i kattens liv
    Overdrevent kontaktsøgende adfærd – i et desperat forsøg på at finde en modererstatning
    Separationsangst – kommer f.eks. til udtryk ved, at katten jamrer, når man forlader den
    Skyhed eller aggressivitet
    Adfærdsproblemer over for andre katte

Nu har hun jo heldigvis andre katte at være sammen med, men sørg for at tage dig rigtig godt af hende for hendes miawen er sikkert fordi hun savner mor og søskende. Da mange killinger stadig får en mælketår i hendes alder kan du evt. tilbyde hende lidt 13% kaffefløde.

• #17   12. aug 2008 Så hellere kattemælk fra Whiskas, selv om jeg ikke er tilhænger af disse popprodukter, som der ingen næring er i. Men der er laktose i kaffefløde, og der er ingen grund til at give det lille pus en dårlig mave oveni købet.
    Har hun en kat på samme alder at være sammen med? Og hvordan er hun sammen med de andre katte du har? (har ikke været inde og tjekke din profil, derfor spørger jeg smiley )
    Hun skal nemlig lære katteadfærd af en anden kat. Hvis ikke dine andre katte tager sig af dette, bør du måske skaffe en killing mere på nogenlunde samme alder.
    Det er rigtig synd for både dig og lillen at du ikke vidste at grænsen er 12 uger, men som skrevet ovenfor, sælger burde have oplyst dig om det. Det var en rigtig dårlig sælger og katteejer. Det er ikke alle katteejere der vil det bedste for deres katte.... smiley (og jeg taler ikke om dig) Tænk ikke at være interesserede i at ens killinger får det godt...
    Nå, håber du kan bruge svarene til noget. smiley

• #18   12. aug 2008 jo men altså jeg har jo 2 andre katte .. den største er lidt over et år og hun er begyndt at opføre sig lidt som en mor for hende .. og den anden er lige ca ½ år .. og jeg sys det lader til de er blevet ret gode venner .. men der kommer lige en lille magt kamp en gang imellem ..

øhm ja jeg har købt noget whiskas katte mælk men hun kastede op hele aftenen over det .. så tror ikke lige det var hendes kop the ?!

• #19   12. aug 2008 Tanya: Prøv med noget ris / soya / havremælk. Der er ingen lactose i og masser af gode proteiner i, du kan eventuelt komme lidt vanilie sukker i.
    Whiskas er der mange katte der får tynde mave af / kaster op. Min dyrelæge sagde, at størstedelen af dem han fik ind med maveproblemer fik whiskas produkter.
    Du kan også købe en flaske til hende, så hun får tilfredsstillet hendes suttebhov.

Skal sige jeg fik min Arthas da han var 8 uger, jeg måtte endda have fået ham en uge før, men det afslog jeg. Han er endt ud helt fin:) En anelse sky for fremmede, men heller ikke andet

Kommentér på:
Miaw - killing snakker hele tiden

Annonce