{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.898 visninger | Oprettet:

lis p
lis p
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 14

Fodring af vildkatte {{forumTopicSubject}}

Jeg r så rasende på dem der fodre vildkatte..en bekendt af mig gør det ..og den ene vildkat (hunkat) kom til min bekendt og lagde sine udsultede og syge killinger foran hendes hoveddør ..for at bede om hjælp..svaret fra hende da jeg spurgte hvorfor hun ikke hjalp kattemor ..det er naturens gang ..HOV!! Sagde jeg det er ikke naturens gang ..du fodre jo kattemor..PLEASE GIV IKKE VILDKATTE MAD men fang dem hvis i kan el. få nogen til at fange dem ..betal for en neutralisering (af egen lomme) og giv dem ormkur..det er langt billigere ..så sørger de selv for resten og du har gjort en god gerning

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af vildkatte
  • #1   7. aug 2008 Det behøver altså ikke fuldt ud at være af egen lomme, for Kattens Værn giver tilskud, hvis det drejer sig om genudsætningskatte.

Hvis man selv indfanger og afleverer katten til KV mhp. genudsætning, betaler man selv kun 500 kr. Katten bliver så neutraliseret, vaccineret, testet for FIV/FELV og øremærket.

Man kan også aflevere katten til sin egen dyrlæge, som foretager det samme.
    Her betaler man i første omgang selv regningen, men får 500 kr. refunderet fra KV, når de har modtaget den kvitterede regning.

I begge tilfælde udfærdiges en *foderværtserklæring*, dvs. man lover at sørge for fodring af katten. Dyrlægen skulle gerne have de nødvendige papirer liggende.

Jeg har selv en flok på ca. 7-8 genudsætningskatte, og når der dukker en ny kat op, prøver jeg at indfange den. (Det lykkes som regel).
    De siger pænt tak for mad ved jævnligt at lægge døde mus på mit dørtrin.

For øvrigt kunne jeg slet ikke nænne at undlade at give en forhutlet kat et måltid mad, og de forslidte udtryk med "katte og naturen" er en saga blot.
    Der findes ikke vildkatte i den danske fauna, kun forvildede tamkatte og deres efterkommere.
    Vildkatten er uddød forlængst.

• #2   7. aug 2008 Inges kattehjem gør det samme og her kan man også få hjælp til foder til de vildkatte man fodrer, hvis man vil hjælpe dem resten af kattens liv.

• #3   8. aug 2008 Jeg takker meget for din oplysninger..dem vil jeg give videre til min veninde der fodre vildkatte..og som indirekte er skyld i jeg sidder med 2 killinger..som hun ikke ville hjælpe ...nu er de heldigvis sunde og raske og er parat til et nyt hjem ...kan desværre ikke beholde dem da min egen store 7 årige hankat ikke bryder sig om dem..men hvordan får jeg hjælp til et nyt hjem til dem ..for killinger er der nok af ...

Kommentér på:
Fodring af vildkatte

Annonce