Tilløberkat - søger hjælp {{forumTopicSubject}}
I dag rendte en sort/hvid kat med mig ind, da jeg kom hjem fra min indkøbstur. Jeg har set den i området over flere måneder og har længe spekuleret på, om den mon kom her fra området, da den ikke går hen til noget bestemt hus og desuden er ude både dag og nat.
Derfor tjekkede jeg dens øremærke og slog det op i Det Danske Katteregister. Jeg kunne aflæse øremærket tydeligt og har kontaktet den ejer, der dukkede op, men det er åbenbart ikke hendes kat. Så kiggede jeg på øremærket igen og var i tvivl, om det ene tal var et 2- eller 3-tal. Jeg prøvede med den anden mulighed, men der passer beskrivelsen af katten slet ikke på denne.
Så hvad gør jeg så?
Katten opholder sig lige nu inde i mit hjem og er helt klart tam, men dog ikke så kælen.
Skal jeg sætte den ud igen? Eller skal jeg kontakte et internat? Eller noget helt tredje?
Håber at der er nogen, der har nogle gode råd/erfaringer
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.965
om ikke andet så kan de vejlede dig lidt bedre
de har også større muligheder for at lede efter ejeren - ejeren kan nemlig godt stå som hemmeligt og så er det kun dem med koder som kan tjekke den
især når den nu er øremærket
jun 2020
Følger: 1 Følgere: 31 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 104
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
jun 2020
jun 2020
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.965
Han ser ud til at hygge sig
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
også hold ham hos dig indtil du har talt med internat.
giv gerne update:)
Og hvor er han da bare sød
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Har du tjekket efterlysninger? Og har du fremlyst katten?
Ud fra koden kan man se, hvilken dyrlæge, der har tatoveret katten, og denne dyrlæge må have ejeroplysninger.
PS: Der er to katteregistre. Prøv at tjekke øremærket i det andet register.
dec 2006
https://www.facebook.com/notes/efterlyste-katte-dk/efterlysningssider-p%C3%A5-facebook/564953316985350
KÆFT, hvor er folk dog hjernedøde idioter, at de åbenbart bliver ved med at lave nye efterlysningsgrupper. Som om det skulle øge chancerne for at genforene ejer og bortløbne dyr. Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee .
jun 2020
Tinka: Foderstanden er fin. Han er hverken overvægtig eller undervægtig. Jeg har kigget på efterlysningssider, men endnu ikke fremlyst ham.
Heidi N: Ja han er super sød og meget flot Og mærkeligt nok har han slet ikke vist tegn på at ville ud igen. Og jeg har ellers været både ind og ud af huset, så døren har været åbnet nogle gange.
dec 2006
Eftersom han ikke er mager, kan det være, at ejer bare lader sin kat rende ude tidligt og sent. Men træls for dig jo, at det ikke lige er til at finde ud af at kontakte ejer, så du kan få opklaret om der er grund til at være bekymret for katten.
I hvert fald dejligt at du kan tage dig af ham, mens der er usikkerhed om, hvorvidt katten er i nød eller ej.
Håber på happy end, ( .... og at der bliver rettet op på beskrivelsen af katten i Katteregisteret. Der er for meget rod og for mange fejl med katteregistre og diverse andet katterelateret. )
jun 2020
Ejeren har næsten lige været og hente den. Katten virkede dog slet ikke til at genkende ham, og manden virkede faktisk nærmest en smule bange for sin egen kat. Han ville for eksempel ikke rigtig løfte på den, så jeg løftede den hen til ham, men så løb den væk fra ham ud ad døren. Han fik den dog med til sidst. Jeg snakkede lidt med ham, og han fortalte, at det var en inde/ude kat, og at den gik ind og ud af kattelem både dag og nat.
Mens den har været hos mig, har den dog slet ikke vist interesse i at komme ud, men den har rigtig gerne villet lege.
Tænker sagtens at manden kunne holde den inde, hvis bare han legede med den, men det er jo selvfølgelig hans helt eget valg
Mystisk situation... Men nu ved jeg i det mindste, at den har et hjem.
jan 2012
Forhåbentligt tager ejer sig godt af den og skulle du se den igen ved du jo at den hører til et sted
dec 2006
Så katten bor lige i nærheden?...
Jeg synes det er rart at vide, at der er kattelem, så kan katten da gå sin vej, hvis den ikke gider ejer. Mit gæt er, at du nok kommer til at se mere til den .
jun 2020
Tinka: Ja, det havde da godt nok været træls, hvis jeg skulle have taget den ud til internatet. Tror også helt sikkert jeg kommer til at se den igen, men i så fald må jeg nok hellere lade være med at lade den komme ind
dec 2006
.... Og så håber jeg, at man fra Voice of Pets side tager ved lære af historien, så de fremover tager tingene fra den rigtige ende af - altså først tjekker ejeroplysninger og først derefter beder folk om at bringe muligvis bortkomne katte til internat.
jun 2020
jan 2012
He he han kan godt huske hvor han fik opmærksomhed og god mad
jun 2020
dec 2006
jun 2020
jun 2020
Samson kommer her hver dag og står eller sidder uden for døren eller vinduet i rigtig lang tid. Han er også begyndt at miave insisterende, og står et vindue åbent, kommer han straks ind, som om det var det mest naturlige i verden. Når han så er herinde, siger han lige hej og leder efter mad, og så giver han sig ellers til at lege. Han går ikke ud af sig selv, men jeg må bære ham ud og skynde mig at lukke døren, for ellers lægger han sig altså bare til at sove. Når jeg er ude og gå tur med mine egne katte om aftenen, går Samson også med - i dag gik han næsten med mig i Føtex (ligger 300 meter fra hvor jeg bor)
Synes det er mega svært at ignorere ham, når han sidder og kigger længselsfuldt ind og ovenikøbet miaver, men samtidig vil jeg jo heller ikke blive uvenner med ejer. Hvad søren gør man lige?
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 7
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
jun 2020
jun 2020
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 7
Tilløberkat - søger hjælp