681 visninger
|
Oprettet:
Vildkat. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen. Har anskaffet mig en ny vildkat på 5 måneder... han er inde på mit badeværelse hvor han ligger stille og roligt. Efter 24 timer har jeg endnu ikke kunne få ham til at spise eller drikke.. han ligger bare i vindueskarmen og rækker tunge.. nogle gode fif?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Toiletrens og katte er no-go, og plastik og katte er heller ikke godt.
Ellers tal med ham, når du er på badeværelset og lade ham bestemme slagets gang. Tag evt. nogle godbidder med og en drillepind og se, om du kan lokke ham med på legen.
mar 2021
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
nemmere kan det ikke siges
især når det drejer sig om en kat som kommer udefra og som har været vant til at skulle klare sig selv
så stoler de ikke helt på mennesker med det samme
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Der har været flere tråde om utrygge og bange katte i nyt hjem for nylig.
https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/438312-hjaelp_og_erfaring_soeges_
https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/433546-vild_killinggode_raad_soeges
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Begge dele tager tid.
Hvis den udelukkende har levet ude, så er min erfaring, at den skal tilvænnes meget langsomt i dens tempo. Jeg har en tilløber som blev "tvangs-kastreret" og flyttede ind i et "hus" på terrassen og spiste på terrassen. Den blev mere og mere tillidsfuld, men det har taget år inden den er flyttet ind - og igen på hans præmisser. Han kan ikke finde ud af at spise inde, så maden får han stadig på terrassen. Vil han ud, så kommer han det. Imens solen skinnede og vi havde "høje" temperaturer, var han nærmest umulig at lokke ind om natten - for der er det no-go at komme ud.
Det skal siges, at det er en ældre herre der har været ude i årevis, så det er selvfølgelig sværere end en ung kat der er blevet smidt ud hjemmefra.
Sådan en har jeg haft for mange år siden og han gik ind en sen aften hvor jeg med stor besvær bevægede mig ud i køkkenet for at hente mad til ham. Jeg lå med lungebetændelse og da jeg kom tilbage for at servere maden, lå han i min seng Han var hel tam fra dag 1 og ville aldrig nogensinde ud igen.
Det er meget vigtigt at du får mad i katten. Hans lever kan stå af, hvis han går uden mad i dagevis. Vil han have serveret i vinduet, så er det det du gør.
Så vil jeg råde dig til at få ham kastreret snarest muligt. Det kan virke som et overgreb - ja, men det vil også gøre ham mere rolig.
HUSK at fortælle dyrlægen at han er vildkat, det gør at de kan tage deres forholdsregler og stadig kan stresse ham mindst muligt.
Her er et billede af min seneste vildkat
mar 2021
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2021
Følger: 2 Følgere: 17 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 59
jan 2021
Følger: 2 Følgere: 17 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 59
Skal siges at hun var meget lille af sig og troede ikke hun var så gammel i starten. Men alderen er skudt hele ved siden af. Denne kat er 2/3 år og har også fået sig en sund vægt nu
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Kaeliika - jeg håber det går godt hos jer! Opdater gerne i din tråd, når der er nyt
Vildkat.