917 visninger
|
Oprettet:
Hår knuder *suk* {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo to smukke katte men stombers pels er knap så smuk fordi han har en masse tætte knuder bagpå, det er under pelsen der er filtret sammen og jeg kan bare ik få lov at rede det ud for ham eller klippe det af...
Hva gør jeg lige, han blir vildt sur og hyler og skriger og det er jo klart han ik gider sidde og blive hivet i...
nogen triks til hvordan jeg gør det best..
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 115
Og det erbare en ond cirkel - jo længere det sidder, jo værre bliver det.
Hvis han slet ikke vil lade dig klippe det af eller rede det ud, var det måske en ide at tage ham til dyrlægen og få ham til at gøre det.
Ellers ring til din dyrlæge og spørg, hvad han vil anbefale:0))
apr 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 57 Svar: 227
Jahh det er virkeligt træls...
må bare tage lidt af gangen så han ik syns det er så slemt...
jeg har sådan noget balsam spray, må man bruge det på ham evt.????
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
han blev først meget sur når jeg prøver at klippe ham, men han har vænnet sig til det. det går hurtigere og mere smertefrit hvis han bare ligger stille har han fundet ud af.
dog er det blevet en vane at han får noget foder at hygge med mens jeg klipper, for så er han travlt optaget og jeg kan komme til. han er pt. helt nøgen på inderlåret fordi han havde en ordentlig knude der, selvom han bliver børstet tre gange om ugen. heldigvis synes vi begge at børstetid er hyggeligt!
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 153
apr 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 57 Svar: 227
jeg har sådan en kam med kniv blade på, men ved sq ik helt hvordan man bruger den... hihi
okt 2007
min er fra bonnies dyrecenter og kostede 60 kr.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
okt 2007
har aldrig oplevet at de splintrer
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
De kamme man kan få med knive bruger man på samme måde som en børste eller kam, man fører den igennem pelsen og så "skærer" den pelsen fra hinanden og fjerner alle de døde hår. De er lavet i sådan en udformning at man ikke kan komme til at skære katten. Selvfølgelig skal man ikke rive eller flå den igennem men rede langsomt.
Hvis knuderne er alt for slemme vil jeg anbefale at få ham klippet med en klippemaskine hos dyrlægen. Derefter ville jeg investere i en "furminator" (link fjernet) prøv at klikke på linket til furminators hjemmeside og se hvordan den virker.
Jeg har selv investeret i sådan en kam til mine korthårskatte og man tror det er løgn hvor megen løs og død pels man kan få redt af uden katten gør vrøvl.
Hår knuder *suk*