822 visninger
|
Oprettet:
hjælp ang tilvænnig af nye killinger. {{forumTopicSubject}}
hej alle .håber i kan hjælpe mig. vi fik 2 killinger hjem i torsdags. de er søde og rare men meget forsigtige.
de kommer fra hjem med hund. men hvæser og bliver bange for hunden når hun nærmer sig venligt,, hun er vant til katte.
og vores hankat kasteret kan nærmest ikke fordrage killingerne og dasker efter dem og hvæser, men de vil gerne hilse på ham.
hva søren gør jeg bedst, vil jo gerne have de kan sammen.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
De fleste voksne katte kan ikke fordrage nytilkomne killinger og holder dem på afstand. MIN teori er (ikke noget jeg ved noget om) men at den voksne kat måske er bange for der ligger en vred missemor i nærheden og derfor ikke skal have klinket noget.
Et rigtig godt hjælpemiddel er at købe en feliway til stikkontakten som udsender beroligende feronomer til kattene.
Leg med dem og lad den "gamle" kat deltage i det omfang han har lyst men først og fremmest GIV TID. Sørg for de små har et sted de kan kravle op i og væk fra hunden. Mine 2 yngste katte var ikke vant til hund (jeg har selv 2 af slagsen)og den ene (Whisky) fandt ret hurtigt ud af at de ikke var farlige (ca. efter 2 uger) hvorimod Bastian først nu i en alder af 9 mdr. har fundet ud af de ikke gør noget, men han er stadig på vagt over for dem.
nov 2007
mar 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 3
nov 2007
hjælp ang tilvænnig af nye killinger.