{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Hvad skal man være opmærksom på?? {{forumTopicSubject}}

Skal ud og kigge på en lille mis imorgen en bengal hankilling.
så ville lige høre om der var nogle ting jeg skal være opmærksom på? det er føste gange jeg skal ha en race kat, min sidste var en hus kat som jeg fik for 50 kr og ham her er en del dyrer.

Men har i nogle råd??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man være opmærksom på??
  • #1   31. jul 2008 se om det hjem du kommer til er et sted hvor du gerne vil være kat.

Sikre dig at katten er lege syg
    at den ikke er sky eller bange for mennesker.
    Se også om opdrætterne er mennesker som du har lyst til at kontakte igen, hvis der skulle blive problemer eller du vil vise billeder eller lignende

Sikre dig at killingerne ser raske ud (ellers sikre dig at opdrætteren ikke sælger dem før de er raske)
    Og vil jeg altid sikre mig at den er vaccineret og fået chipmærke( eller øre tatovering). Jeg vil også bede om at katten er neutraliseret (især hvis det er en kælekat købt i danmark eller andre steder hvor de neutraliser mens de er små)

åhh.. jeg kommer sikkert på mere så jeg skriver nok igen..

Men giv dig god tid over ved opdrætteren og spørg hende ind til sin katte og især din killing. Fortæl hende hvorfor du er interesseret og hvad du kan tilbyde den killing du vil købe..

og vigtist af alt... Man behøver ikke købe en kat der hvor man ser på kat..
    Giv dig god tid til at finde den rigtige opdrætter og kat

• #2   31. jul 2008 Har høret at det er bedes og kasterere dem når de er 6 måneder og hender som har ham vil også rådet mig til og vente til der. men der er så også mange som siger det er bedst at få gjort det før???

• #3   31. jul 2008 hov ville lige sige at han bliver 13 uger den 13 august og hvis jeg skal have ham bliver det en gang i midt af september

• #4   31. jul 2008 det er bedst at gøre når de er små. Når den er 6 mdr. kan du riskirer at den er fertil, eller har haft sin første løbetid. (en han kat strinter jo, så din lejlighed kommer til at lugte forfærdelig og katten bliver stresset af at være fertil)

Der er ikke rigtig nogle grunde til ikke at kastrere dem mens de er små.. men prøv at søg på google om tidlig kastration af katte.. eller send lige en pb dor så vil jeg se om jeg kan finde en god artikel.. Dyrelæger kastrere dem når de mener at de er store nok til det. Og ved mange racer er det når de vejer 1kg.

• #5   31. jul 2008 okay ja det var nemlig også det jeg havede hørt at de strinter, men opdretteren siger at det vare nogel med at hvis man gjore det så tidligt kunne de få en og laden sygedom kan ikke huske hvad den hed??

men synes også at hun sagde at en bengal blev hurtig kønsmoden??

• #6   31. jul 2008 Har lige fundet på nette at en hankat blive kønsmoden fra 6-10 måneder.

men når jeg får ham er han omkring 4 måneder så kan jeg jo se om min dyrlæge vil gøre det??

• #7   31. jul 2008 ja det skal jeg nok. jeg kan lige se om jeg har emailen hvor hun forklardet det med den sygedom

• #8   31. jul 2008 hmmm når den havede jeg så ikke mere.

• #10   31. jul 2008 okay jeg må lige snakke med hende imorgen, men jeg snakket med min dyrlæge som jeg har til min hund at de også vil råde til og vente til han er 6 månder. men hmm vil bare ikke risikere at han når og få sin føste løbetid inden.

• #11   1. aug 2008 okay jeg må må lige se idag om jeg ikke kan sankke med hende om at gøre det tildligt måske før jeg får ham hjem.

Kommentér på:
Hvad skal man være opmærksom på??

Annonce