{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lære killing og så med halsbånd
  • #1   31. jul 2008 hvorfor SKAL den have halsånd på?

Få den mærket istedet for, så slipper du også for den måske sidder fast et sted

• #2   31. jul 2008 hun er inde kat. og bliver også mærket sidst i august..
    SKAL hun heller ik jeg har bare altid været vand til at mine katte har det på

• #3   31. jul 2008 De kan blive kvalt i halsbåndet:o/

• #4   31. jul 2008 Nå Natasha så er du på krigstien igen

• #5   31. jul 2008 min kat er også indekat, UDEN halsbånd..

Lad katten gå uden halsbånd, det har den nu bedst af smiley

og nej min hund har heller ikke halsbånd på indenfor smiley

• #6   31. jul 2008 Mine er også indekatte, og ser slet ingen grund til, at de skal have halsbånd på.

De er chippet og det er det eneste jeg har.

Min gamle huskat havde halsbånd, og det var han bestemt ikke glad for. Den sad dog for løst....

Han var fritgående og halsbåndet havde jeg derfor købt med en form for udløser, således at halsbåndet ville ryge af, hvis katten hængte sig i et træ...

• #7   31. jul 2008 Det er en utrolig dårlig ide at udstyre sin kat med halsbånd. For ikke ret lang tid siden havde en kat nær kvalt sig selv i sit halsbånd. Heldigvis var ejeren hjemme så da hun kunne høre katten opføre sig mærkeligt skyndte hun sig selvfølgelig at checke katten. Hendes kat havde fået et ben ind i halsbåndet og havde på en eller anden måde fået vredet det rundt så hun var tæt på at blive kvalt.

Ingen af hendes katte skal nogensinde bære halsbånd igen. Tænk hvis hun nu ikke havde været hjemme.. så havde katten været død i dag.

• #8   31. jul 2008 Det eneste som overgår et halsbånd, det er et halsbånd med klokke i....

Halsbånd er til hunde, og hunde skal ik have dem på når de er alene.

• #9   31. jul 2008 Halsbånd er simpelthen for farligt for katte!!! Utallige katte bliver hvert år kvalt eller kommer alvorligt til skade med halsbånd. Halsbånd til katte burde simpelthen forbydes ved lov.

Natascha, jeg synes også det er pissevarmt i dag smiley

• #11   31. jul 2008 altså min mors 2 katte har halsbånd på og der er da ikke sket noget med dem de har det da fint med det. det sker da at de sommetider kommer hjem uden.
    og har aldrig sagt det er forde det ser sødt ud, jeg vil bare være mest tryg ved hun haver et på når hun engang skal være ude kat for så kan andre se hun ik er en vild kat og det kunne måske forhindre nogle folk i at smide ting efter hinde eller skramme hinde og det er bare min mening.
    og syndes i så jeg er ond ved min kat forde jeg syndes hun skulle have et på så lad jer mene det

• #12   31. jul 2008 Celinda.gadkjær J: Hvis din kat absolut skal have halsbånd på, og ikke vil, er tvang den eneste vej, men jeg vil personligt ikke tvinge min kat til halsbånd, hvis han ikke ville. Nu har min egen kat slet ikke halsbånd på, da det er udnødvendigt, når han er indekat og chippet.
    Jeg synes det er dybt ironisk og dobbeltmoralsk at man kan få "pisset i kog" over at ANDRE ikke nødvendigvis svarer konkret på trådstarters spørgsmål, mens man selv bidrager ligeså lidt. Morale er godt, dobbeltmorale dobbelt så godt.

Ja, ja. Det er varmt udenfor, så ta' en is. ;D

• #13   31. jul 2008 * Natascha - Laver 3D kort * - hvor står der man ikke må give råd?

Hvis du ser en der skriver "hvordan gennembanker jeg bedst min kat?" Vil du så også svare "sådan her gør du" eller ville du råde til at lade være?

og jo det kan godt sammenlignes, begge ting kan katten dø af

• #14   31. jul 2008 * Natascha - Laver 3D kort * - Så du syntes det er iorden at gøre noget, som katten kan dø af, bare fordi ejeren spørger seriøst? hvad hvis personen der vil banke sin kat, spørger helst seriøst?

• #15   31. jul 2008 Bare fordi det går godt for nogle katte at gå med halsbånd er der altså mange der hver år mister livet eller kommer grimt til skade på at bære halsbånd.

Jeg synes det er bedre at forebygge end at helbrede .....

• #16   31. jul 2008 Enig, Tina D !

• #17   31. jul 2008 celinda.gadkjær J
    mine katte har ikke sagt noget til at få halsbånd på men hvis du vil vænne hende til det kan du sidde med hende og give hende det løst på så det nemt kan komme over hovedet på hende så kan du sidde og snakke med hende og give hende godbider men når hun så ikke vil mere så stopper du du kan så gøre det igen efter et par timer men hvis der ikke sker noget bedring på en uges tid bør du nok overveje om det er det værd fordi at så vil katten bare ikke finde sig i det...

mine katte har halsbånd på JA! men det er halsbånd med en lås der hurtigt går op så det kan jeg ikke se problemet i. mine katte startede med at få det på kun for at de kunne vænne sig til det før jeg begyndte at vænne dem til sele.
    kan ikke se det helt forfærdelige i at en kat har et sikkerheds halsbånd kan godt se at det ikke er så smart med de billige halsbånd fra bilka føtex osv. men når det nu er med sån en lås der åbner selv hvis katten sidder fast så kan jeg ikke se det forfærdelige i det. hva så når man transpotere ens kat så må de ikke have sele på eller hvad for det er jo også farligt og ja jeg har sele på mine katte når jeg rejser med dem selvom de er i transport taske/bur og det er for min egen skyld for så føler jeg mig mere sikker.

Dette er ikke noget slag mod nogen men nu har jeg givet min mening ligesom alle andre

• #18   31. jul 2008 Der er stor forskel på at katten har sele eller halsbånd på mens den er under opsyn og så at den færdes på egen hånd med halsbånd på.

Jo hende jeg skrev om længere oppe havde netop sikkerhedshalsbånd på sine, men nej.. sikkerheden glippede, da der virkelig var brug for det. Havde hun ikke været hjemme da uheldet skete så havde hendes kat været død!

End ikke mine hunde bærer halsbånd selvom loven forskriver et sådan med hundetegn. Ingen af mine dyr bruger halsbånd og kommer heller aldrig til det.

• Gitte Sigvert N
    Gitte Sigvert N Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #19   1. jun 2017 Jeg vender typisk mine katte til at have halsbånd på, FØR de skal ud i den store vide verden. Juster halsbåndet, så det sidder til og så hun ikke kan få benet ind - hun skal naturligvis, mens hun lærer det, ikke have det på, med mindre du er hjemme til at holde øje. Køb et såkaldt "sikkerhedshalsbånd". De går op ved ca. 2 kg's tryk, så hvis din kat skulle sidde fast eller vitterligt VIL have det af, så kommer det af. Lad hende tumle og løbe og finde ud af, at det slet ikke er så slemt, under dit opsyn. Min den ældste var heller ikke fan af sit halsbånd i starten - men da han, efter at have vænnet sig til halsbåndet, kunne få sele på og komme med ud at gå, var det straks en anden sag. Nu markere han på døren, når han vil ud og gå - og nej, han får ikke lov til at gå selv, fordi vi bor i en storby, i en lille lejlighed på 2. sal smiley Når jeg flytter til forstæderne eller en mindre by en gang, får de da også lov til at rende - med en gps-sender i halsbåndet, så jeg ved, hvor de er, særligt hvis de skulle komme til skade og ikke kan komme hjem. Mine to har i øvrigt ikke halsbånd på inde, kun når vi er ude eller i transportkassen, men de havde, da de skulle vænnes til det og jeg vel og mærke var hjemme.

Kommentér på:
lære killing og så med halsbånd

Annonce