Katten gider kun mig, kan det ændres!? {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger, gider vores hankat kun mig. Når mig og kæresten ligger i sengen, kommer han sjældent, og hvis han gør, ligger han sig på min side, istedet for i midten. Han ligger sig helt tæt. Hvis min kæreste så vil nulle ham lidt, går han for det meste.
Hvis jeg ligger mig ind i sengen alene, er hankatten der med det samme. Kommer min kæreste og vil ligge også, går han.
Min kæreste er lidt ked af, at han ikke vil snakke med ham. Han prøver forgæves at komme til at snakke med ham. Nogen gange vil hankatten godt lidt, men han går som regel når min kæreste går hen til ham. Jeg kan altid gå hen til ham uden han går.
Kan det have noget at gøre med, at det er mig der fylder mad og vandskåle op, samt det er mig der børster og tømmer kasse?
Vi har også prøvet en tid hvor jeg sagde han skulle prøve at ignorerer hankatten, så ville han nok komme, men nej!
Hvad kan vi gøre, så katten gider os begge to?
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
men KUN med mig. Hvis min kæreste rører ved ham skrider han.
dog er han til hverdag lige så glad for sin far som for mig. DOg er det kun mig der må børste eller vaske, hvis det er min kæreste stikker Balder af.
jeg aner ikke hvad i kan gøre, andet end måske lade din kæreste stå for fordringen derhjemme og så kan han jo bestikke ham lidt med godbidder.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
Og jeg forstår det ikke, jeg gør jo også "onde" ting, som at klippe knuder, tage øjnklatter og vaske numser. Det vil han jo bestemt ikke have, men alligevel er det mig han kommer til altid.
Min kæreste tror ikke selv det hjælper at han fylder skåle op, men katten er nu engang afhængig af os mht mad, så mon ikke det er derfor de knytter sig til madgiveren:)?
sep 2007
lige meget hvor stille kæresten går, endda også blinker laaangsomt, som jeg læste i en kattebog (det skulle være ligesom når misserne misser med øjnene, og afgive et godt signal) Ja så flygter han!
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
sep 2007
Tumling: Han giver den mere opmærksomhed end jeg gør. Eller det er jo fordi han kommer selv til mig, så opsøger ham ikke så meget som min kæreste gør.
sep 2007
jul 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 44
for sådan er min kat nemlig også den kan ikke lide alle og en hver
sep 2007
Arthas er blanding mellem maincoon og colourpoint. Havde tænkt på om det var den side af ham der gjorde ham lidt sky overfor andre
jul 2008
sep 2007
jul 2008
okt 2007
og så skal det KUN være ham der giver mad de næste par uger, så er jeg næsten sikker på han vil opdage at katten sætter mere pris på ham
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 39
vi har en hunkat herhjemme hos mine forældre og her er det kun min far der duer. os andre hvæser hun af hvis vi prøver at kæle med hende også selvom det er enten mig eller min mor der giver mad og ordner kattebakker. hun gider os bare overhovedet ikke.
okt 2007
er din bella neutraliseret?
for hvis hun er fertil kan det være grunden til at hun foretrækker herren i huset og ikke bryder sig om damerne. I er jo konkurrenter. Har ført hørt om hunkatte der får ejerfornemmelser overfor manden i huset, hvor det hjalp at blive steriliseret.
okt 2007
samme til dig..er han fertil? for så er du jo hans dame..og den dumme mand der går derhjemme og kysser dig, han møver jo ind i jeres dejlige forhold.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 143
Men nu er siamesere jo også noget for sig . :b
Nu her mens hun er gravid, er det også kun mig der må røre hendes mave .
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 39
Ja Bella er sterilliseret, det er de begge to. den anden kat har været her i næsten 10 år men hun har altid været sådan næsten fra dag 1 af.
okt 2007
nå så er det jo ikke det
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Svar: 1
sep 2007
Marlene: vi prøver med maden og med lidt ekstra guf.
det med guffen gik forresten galt i dag. Han var vældig optaget af det, indtil jeg forlod rummet så skulle han med. Hmm hvilken mad glad misser forlader snacks til fordel for en mor der bare skal skifte sengetøjet:)
sep 2007
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Jeg er alene med mine katte til dagligt og Bastian og Whisky er helbrødre og alligevel er de så forskellige i sind. Min mor kommer her dagligt fordi vi lufter mine 2 hunde sammen, og Bastian nærmest flygter hver gang hun forsøger at kæle ham, hvorimod Whisky nærmest slår kolbøtter af glæde.
Jeg tror bare din kæreste skal acceptere at jeres hankat ikke gider ham og så kan han jo glæde sig over de andre katte i stedet. Man kan i hvertfald ikke tvinge katten til at kunne lide en.
Katten gider kun mig, kan det ændres!?