hvad er der i vejen? (fedtet og tynd pels) {{forumTopicSubject}}
Hej
Min Maine coon han på 4 år begyndte at få trist pels og tabe sig. Jeg tænkte det var sommeren som tog lidt hårdt på ham med varme og det. Han fik to ormepiller DrontalVet af dyrlægen for det ku være orm. Han var også i bedringen uden at rette sig helt. Nu er han endnu mere tynd undtagen maven som er kuglerund og ofte hård og han fiser så man tror det er løgn. Han er også meget grim i pelsen, fedtet og tynd i pelsen. Kan det være orm igen? Har nogen en erfaring her som jeg ku bruge inden jeg fare til dyrlægen. Han er ikke mere træt og sløv end mine andre maine coons og hunde her i varmen, han spiser og kaster sig over os når der er mad på bordet, meget mere end han plejer. Han er altlså mere sulten og samtidig mere tynd. ??? mvh Katja
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
prøv at læse dette. Kan se nogle af symptomerne er hos din kat. Måske bare et gæt i vildelse, men tænk hvis det lige var det
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Du skal til dyrlæge med din kat.
Jeg har selv haft mco'er som led af hård afføring og dårlig trivsel. Desværre viste det sig at være nyrene det var tosset med så for din egen og for kattens skyld synes jeg du skal få den undersøgt grundigt. Sukkersyge kan også give dårlig trivsel og trist pelsmen der drikker og tisser katten utrolig meget.
Jeg skriver ikke dette for at gøre dig ked af det eller for at skræmme dig, men hvis det er nogen af ovenstående ting din kat fejler er det bedre at den kommer i behandling hurtigt frem for hvis der går for lang tid og der ikke er mulighed for helbredelse.
Håber selvfølgelig ikke at det er noget alvorligt din kat fejler, men det er bedre at få vished end at gå i usikkerhed.
Held og lykke
hvad er der i vejen? (fedtet og tynd pels)