1.046 visninger
|
Oprettet:
Indy stemt ud - jeg undre mig! {{forumTopicSubject}}
Ja overskriften siger vel det hele!
Jeg forstår ikke hvorfor i har stemt katte ud, der var hverken dårlige billeder eller noget!
Sys sgu det er synd
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 23
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
apr 2008
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
sep 2007
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
en mulig grundt til afvisning kunne være at kattene ikke ligner skovkatte. de ligner blandinger af skovkat og huskat, hvorfor jeg tror folk spørger ind til stamtavlen.
jeg har ikke været med til at stemme hverken ind eller ud. Men det kunne være en mulighed. problemet med "korthårede norske skovkatte" er at folk får indtryk af at en skovkat godt kan se sådan ud. Det kan den IKKE.
jeg kan se at mormis er langhåret, men uden stamtavle kan du ikke sige hvad der er i katten ergo må det være en blanding når de er korthårede.
eller også viser billederne bare ikke deres lange hår. men jeg kan da se at aslans hale er smal og korthåret. og de har ingen tufter i ørene, hvilket er racetypisk.
dette er ikke en kritik af dig som ejer, eller af dine dejlige katte! de er meget smukke uanset hvad! jeg har selv to skønne blandinger.
håber dette tager lidt af mystikken ud af hvorfor folk kan have afvist? synes så de burde skrive det til dig når de afviser..så du ved hvad det handler om.
okt 2007
katte bliver ikke langhårede med alderen. enten er de det, eller også er de ikke. en fluffy pels bliver ikke til langhår.
apr 2008
jul 2008
apr 2008
sep 2007
apr 2008
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
jul 2008
apr 2008
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
*Jeg kan påstå lige hvad jeg vil og ingen skal fortælle mig at jeg ikke skal/kan/må sætte mine katte ind under Norske skovkatte fordi jeg har fravalgt en stykke papir..*
Det har du da fuldstændigt ret i, men husk så lige at ingen kan tvinge os til at stemme hende ind, hvis det passer os at lade være.
Normalt giver jeg aldrig udstemme til katte, men din fjendtlighed, gør at jeg seriøst overvejer at begynde på det.
I stiller spørgsmål, og så bliver i sure over svaret, det er da en underlig idé.
Hilsen Dorte med de 19 nussemisser, der rent faktisk giver 10 stemmer hvergang.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Hvis jeg var NFO opdrætter så ville jeg ikke ha stemt en killing med det look ind, som værende NFO, og på mit opdræts vegne, så ville jeg føle mig stødt.
Killingen er korthåret, ikke engang halen er pjusket og den mangler tufter i ørene (jeg kan ik se poterne, men der burde ligeledes være nogle). Men det er nu nok også andre med samme mening om "et stykke papir" som har stemt den ind....
Hvis killingerne nu - mod al forventning - får semilanghåret pels og tufter i øre/mellem trædepuderne, så skal jeg nok undskylde at jeg ik tror, at opdrætteren til dette kuld, har parret 2 renracede NFO sammen *S*
okt 2006
apr 2008
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
apr 2008
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
apr 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Nina P. Det er så IKKE korrekt!
Jeg har som opdrætter af MCO gennem 20 år af og til oplevet, at nogle killinger var betænkeligt korthårede, men at pelslængden kom med alderen.
Også omvendt: At nogle killinger nærmest "svømmede" i pels, men bortset fra halen var ret korthårede, da de havde smidt ungdyrspelsen.
okt 2007
Jeg havde forstået det sådan at en kat er semilanghåret fra starten eller slet ikke. den skal vel stadig have de racetypiske tufter og snesko selvom de er mere korthårede end de fleste andre norske skovkatte/MCO'ere?
men det er vel mere reglen end undtagelsen. Jeg synes dog staidg de ligner et par smukke blandinger. men det skal jeg ikke gøre mig klog på
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Man kunne godt få en mistanke om, at hendes mor har haft en romance ved siden af. Der kan som bekendt godt være flere fædre til ét kuld.
Men pyt: Hun er en skøn lille pige, og jeg kan godt forstå, du er glad for hende.
Bliv ved med det - uanset hendes fædrende ophav.
okt 2006
Hov - et indlæg fra dig jeg glemte at kommentere...
"Jeg er simpelthen bare uforstående. Bare fordi hun ikke er racetypisk. Prøv at ligge hende ind under blanding af racer, så skal du bare se:)"
Ja netop FORDI de ikke er racetypiske med det vigtigste træk for en semiLANGHÅR - nemlig pelsen, burde de ikke stå under NFO. Ellers kan alle de korthårede jo bare være NFO/MCO/Perser uden stambog, pelsen kommer senere....Det vil gi et helt forkert billede af de forskellige semilanghår/langhår
Så jeg er uforstående over at du er uforstående *S*
okt 2006
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
Vores Milo er uden tavle, han er da stadig dejlig og jeg har absolut ingen trang til at sige at han er aegte.. -Det kan jeg ikke da jeg ikke kan bevise det, eller jo man kan da selvfölgelig sige alt muligt, men det gör det ikke sandt..... Uden papirer har man ikke nogen racekat men en blanding der ligner/har et specielt look og efter nogens mening ser lidt ekstra laekker ud....- Og det er fint... Jeg elsker Milo ligeså höjt, racekat, blanding eller huskat.... Jeg fortaeller da ikke folk at vi har den og den race.. Nej, vi har 2 dejlige misser: Diva og Milo...
Elsk jeres dejlige misser som de er, hvis i vil kunne fortaelle hele verdenen i har en maine coon, hellig birma, bengaler osv osv osv... Så få en kat med stamtavle. Der er ingen anden måde at bevise noget på... Og å kan man jo så undre sig over at folk siger bedsteforaeldrene har tavle eller den ene foraeldre.. -Hvorfor har den anden ikke hvorfor har foraeldrene ikke?... Var der sygdom? Genetiske fejl? For meget indavl? Lavede "opdraetter" for mange kuld på ellers stamtavle avlshun?.. Hvorfor blev kattens tavle lukket eller hvorfor blev der ellers ikke tavler på killingerne?.....
Indy stemt ud - jeg undre mig!