{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indy stemt ud - jeg undre mig!
  • #1   15. jul 2008 Jeg forstr det heller ikke? Hvorfor er min kat ikke god nok til at komme ind på katttegalleri i jeres øjne? (Henvendt til dem der har afvist hende)

• #2   15. jul 2008 Jeg synes alle krav er opfyldt! Tror måske de tvivl på grund af hun ser kort håret ud. Men det er ingen grund til at stemme ud!

• #3   15. jul 2008 Nej, og er de i tvivl kan de spørge.. Hun er fra samme kuld som Aslan hvor jeg måtte forsvare mig en hel del for den manglende stamtavle.. Men da de er fra samme kuld gælder det samme for hende, hun er en vaskeægte Norsk Skovkat, begge forældre med stamtavle.. Det ses bare ikke så godt endnu og hun får højst sandsynlig samme pels som sin mor som heller ikke er specielt busket eller langhåret.. men de er 100% garanti for at hun er en vaskeægte Norsk SKovkat og er i i tvivl kan i spørge hende der ejer forældre.. Faren er oprettet under navnet Balou ohg hun hedder Christina B herinde..

• #4   15. jul 2008 Nikoline B. Jeg synes din kat ser super sød ud, flot farve. Jeg må desværre ikke stemme på andres katte endnu, fordi mine egne ikke er oprettet endnu. Er ny herinde. Men hvis jeg måtte stemme fik din et dobbelt Høj fra mig. Håber det kan trøste lidt. Jeg forstår det heller ikke, den er da nuser.

• #5   15. jul 2008 Jeg er simpelthen bare uforstående. Bare fordi hun ikke er racetypisk. Prøv at ligge hende ind under blanding af racer, så skal du bare se:)

• #6   15. jul 2008 jeg kan se der er skrevet en masse om stamtavler og sådan så det vil jeg slet ikke gå ind i.

en mulig grundt til afvisning kunne være at kattene ikke ligner skovkatte. de ligner blandinger af skovkat og huskat, hvorfor jeg tror folk spørger ind til stamtavlen.

jeg har ikke været med til at stemme hverken ind eller ud. Men det kunne være en mulighed. problemet med "korthårede norske skovkatte" er at folk får indtryk af at en skovkat godt kan se sådan ud. Det kan den IKKE.
    jeg kan se at mormis er langhåret, men uden stamtavle kan du ikke sige hvad der er i katten ergo må det være en blanding når de er korthårede.

eller også viser billederne bare ikke deres lange hår. men jeg kan da se at aslans hale er smal og korthåret. og de har ingen tufter i ørene, hvilket er racetypisk.

dette er ikke en kritik af dig som ejer, eller af dine dejlige katte! de er meget smukke uanset hvad! jeg har selv to skønne blandinger.

håber dette tager lidt af mystikken ud af hvorfor folk kan have afvist? synes så de burde skrive det til dig når de afviser..så du ved hvad det handler om.

• #7   15. jul 2008 ps.

katte bliver ikke langhårede med alderen. enten er de det, eller også er de ikke. en fluffy pels bliver ikke til langhår.

• #8   15. jul 2008 Jeg nægter at komme dem ind under blanding af racer.. Jeg kan garantere at de er ægte norske skovkatte, begge to.. Begge forældre har deres stamtavler som bevis og kunne jeg som sagt også sagtens ha fået men har jeg ikke behov for da de bare er nussekatte er derfor kunne spare penge.. Nok ser de ikke racetypiske ud endnu og billederne viser da heller ikke helt den lange pels der er under udvikling.. Deres mor og far var næsten et år da de så fuldstændig racetypsike ud og de har fået deres tufter.. Påstår ikke de er "korthårede norske skovkatte" men vaskeægte norske skovkatte og hersker der så meget tvivl kan i henvende jeg til ejeren af forældrene.. Christina B på min venneliste..

• #9   15. jul 2008 Jeg tror ligesom Nina og Janni at det måske kan være fordi den ikke er så langhåret. Men jeg synes alle katte er dejlige og bør have lov til at komme ind.

• #10   15. jul 2008 Det får vi så at se.. Er temmelig ligeglad med hvad såkaldte katteeksperter siger, men det var nu tilfældet med deres mor som så nøjagtig ligesådan ud da hun blev hentet og hun har da fået lang pels med tiden.. Så, det vil tiden vise..

• #11   15. jul 2008 Forstår ikke al den bøvl der skal være ved at få sin kat ind. Bare fordi man ikke ahr en stamtavle som bevis, det er godt nok ikke alle der går op i det!

• #12   15. jul 2008 Nemlig, der er godt nok ikke mange der kan tage ens eget ord for noget..

• #13   15. jul 2008 Jeg har ingen problemer haft med at få stemt min blanding!!!(maine coon) ind... Men jeg har heller aldrig påstået han er aegte og det synes jeg ikke man kan göre.. Ingen stamtavle=absolut intet bevis på at katten er aegte...

• #14   15. jul 2008 Efter hvad jeg kan se er din kat stemt ind nu. (ret mig hvis jeg har taget fejl) Det manglede også bare, jeg blev helt ked af det på dine vegne. Ville selv blive meget trist hvis ikke mine kom ind. Jeg synes faktisk heller ikke om at alt dette stamtavle fnidder (personligt har jeg både katte med og uden stamtavle og holder lige meget af dem alle) Det er et valg man gør sig og man kan sagtens have en dejlig kat uden.

• #15   15. jul 2008 Jeg kan påstå lige hvad jeg vil og ingen skal fortælle mig at jeg ikke skal/kan/må sætte mine katte ind under Norske skovkatte fordi jeg har fravalgt en stykke papir.. Som sagt, begge forældre har stamtavle og i kan bare spørge hende der ejer dem hvis i har behov for beviser i form af en lap papir.. Det er ren principsag at jeg ikke vil kalde mine katte blandinger når de ikke er det.. Jeg havde bare ikke penge til at betale for en kat der skal kunne bruges til avl og udstilling..

• #16   15. jul 2008 Nikoline du skriver:
    *Jeg kan påstå lige hvad jeg vil og ingen skal fortælle mig at jeg ikke skal/kan/må sætte mine katte ind under Norske skovkatte fordi jeg har fravalgt en stykke papir..*

Det har du da fuldstændigt ret i, men husk så lige at ingen kan tvinge os til at stemme hende ind, hvis det passer os at lade være.

Normalt giver jeg aldrig udstemme til katte, men din fjendtlighed, gør at jeg seriøst overvejer at begynde på det.

I stiller spørgsmål, og så bliver i sure over svaret, det er da en underlig idé.

Hilsen Dorte med de 19 nussemisser, der rent faktisk giver 10 stemmer hvergang.

• #17   15. jul 2008 Nu er det ikke køber som fravælger stamtavlen, men sælger som fravælger den, og sælger kan ikke fravælge den, hvis de er registrerede opdrættere. En stamtavle skal ALTID følge katten, så der er ikke lavet stamtavler på dette kuld.
    Hvis jeg var NFO opdrætter så ville jeg ikke ha stemt en killing med det look ind, som værende NFO, og på mit opdræts vegne, så ville jeg føle mig stødt.
    Killingen er korthåret, ikke engang halen er pjusket og den mangler tufter i ørene (jeg kan ik se poterne, men der burde ligeledes være nogle). Men det er nu nok også andre med samme mening om "et stykke papir" som har stemt den ind....
    Hvis killingerne nu - mod al forventning - får semilanghåret pels og tufter i øre/mellem trædepuderne, så skal jeg nok undskylde at jeg ik tror, at opdrætteren til dette kuld, har parret 2 renracede NFO sammen *S*

• #18   15. jul 2008 Hov....mit indlæg var til Nikoline B, da jeg jo af gode grunde ikke kan se Janni H`s killing

• #19   15. jul 2008 Ingen tvinger jer til noget som helst men i har da heller ingen grund til ikke at stemme dem ind.. Jeg er ikke fjendtlig men går i forsvarsposition.. Fordi det er frustrerende.. Fordi jeg ikke kan se hvorfor hun ikke kan blive stemt ind når en huskat kan og jeg blev ikke sur over svaret på hvorfor hun evt ikke blev stemt ind, men fordi folk fortæller mig hvad mine katte er og ikke er og burde være.. Jeg kan ikke forklare hvorfor de ikke har fået deres lange pels endnu eller hvorfor deres mor først fik den i en sen alder... Derfor reagerer jeg som jeg gør når folk fortæller mig det er umuligt når det rent faktisk er.. Og moren er endda e´med stamtavle så det kan lade sig gøre.. det er det eneste..

• #20   15. jul 2008 nikoline B jeg kan godt se det er unfair at blive stemt ud men din kat er ikke andet end en blanding den har ikke så meget som et lille strejf af e´t lang hår på sig det her hverken aslan eller indy. de er begge nusser og rigtig flotte men de ligner begge to smukke huskatte jeg ved det er hårdt at høre efter som jeg også har fået afvide mine er blandinger men for engang skyld er jeg eninge med dem du kalder eksperter

• #21   15. jul 2008 Som sagt er hun endnu ikke registreret opdrætter og jeg fik muligheden for at få stamtavle med men det sagde jeg at jeg ikke ville, hun har aldrig sagt at jeg ikke kunne få ham med stamtavle.. Og som jeg mange gange før har nævnt så deres mor (med stamtavle) også ud som både Indy og Aslan da de fik hende og hun har sin semilange pels.. Desuden har de fået deres tufter i ørene, det ses bare ikke særlig godt på billederne..

• #22   15. jul 2008 Hvis ikke din opdrætter er registreret opdrætter, kan hun ikke trække stamtavler på sine killinger. Derfor kan jeg ikke forstå, at du har kunnet få en stamtavle med på din killing, hvis du havde ønsket det.

• #24   15. jul 2008 Undskyld, men det er sku da for latterligt at sammenligne katte med bordplader!! De har lange hår på sig, det ses bare ikke særlig godt på billederne.. For lige at gøre jer opmærksomme på det så det ikke bliver misforstået så er jeg ikke fjendtlig men i forsvarsposition.. Ingen af mine katte er amindelige huskatte og hvis i vil hagle ned over hvad der er muligt og umuligt så henvend jer til hende der ejer forældrene Christina B/Balou

• #25   15. jul 2008 "katte bliver ikke langhårede med alderen. enten er de det, eller også er de ikke. en fluffy pels bliver ikke til langhår."

Nina P. Det er så IKKE korrekt!
    Jeg har som opdrætter af MCO gennem 20 år af og til oplevet, at nogle killinger var betænkeligt korthårede, men at pelslængden kom med alderen.

Også omvendt: At nogle killinger nærmest "svømmede" i pels, men bortset fra halen var ret korthårede, da de havde smidt ungdyrspelsen.

• #26   15. jul 2008 okay mega, så blev jeg det klogere.

Jeg havde forstået det sådan at en kat er semilanghåret fra starten eller slet ikke. den skal vel stadig have de racetypiske tufter og snesko selvom de er mere korthårede end de fleste andre norske skovkatte/MCO'ere?

men det er vel mere reglen end undtagelsen. Jeg synes dog staidg de ligner et par smukke blandinger. men det skal jeg ikke gøre mig klog på smiley

• #27   15. jul 2008 Janni, nu har jeg kigget på Indi, og hun er godt nok meget korthåret.
    Man kunne godt få en mistanke om, at hendes mor har haft en romance ved siden af. Der kan som bekendt godt være flere fædre til ét kuld.

Men pyt: Hun er en skøn lille pige, og jeg kan godt forstå, du er glad for hende.
    Bliv ved med det - uanset hendes fædrende ophav.

• #29   15. jul 2008 Janni H

Hov - et indlæg fra dig jeg glemte at kommentere...

"Jeg er simpelthen bare uforstående. Bare fordi hun ikke er racetypisk. Prøv at ligge hende ind under blanding af racer, så skal du bare se:)"

Ja netop FORDI de ikke er racetypiske med det vigtigste træk for en semiLANGHÅR - nemlig pelsen, burde de ikke stå under NFO. Ellers kan alle de korthårede jo bare være NFO/MCO/Perser uden stambog, pelsen kommer senere....Det vil gi et helt forkert billede af de forskellige semilanghår/langhår

Så jeg er uforstående over at du er uforstående *S*

• #31   15. jul 2008 Jeg tror så at jeg vil sætte mine Ragdolls under Sphynx, da de mister pelsen senere.....

• #33   16. jul 2008 ... Det er beviset på at katten er en aegte racekat og papiret koster desuden ikke saerlig meget... Har laest om opdraetere der så fint siger at de opdraetter ditten og datten uden stamtavle fordi de synes "alle skal have råd til at köbe en racekat..." ja det er fint..men da det ikke er tavlen der koster vil jeg ikke vide hvor de sparer *gys*

Vores Milo er uden tavle, han er da stadig dejlig og jeg har absolut ingen trang til at sige at han er aegte.. -Det kan jeg ikke da jeg ikke kan bevise det, eller jo man kan da selvfölgelig sige alt muligt, men det gör det ikke sandt..... Uden papirer har man ikke nogen racekat men en blanding der ligner/har et specielt look og efter nogens mening ser lidt ekstra laekker ud....- Og det er fint... Jeg elsker Milo ligeså höjt, racekat, blanding eller huskat.... Jeg fortaeller da ikke folk at vi har den og den race.. Nej, vi har 2 dejlige misser: Diva og Milo...

Elsk jeres dejlige misser som de er, hvis i vil kunne fortaelle hele verdenen i har en maine coon, hellig birma, bengaler osv osv osv... Så få en kat med stamtavle. Der er ingen anden måde at bevise noget på... Og å kan man jo så undre sig over at folk siger bedsteforaeldrene har tavle eller den ene foraeldre.. -Hvorfor har den anden ikke hvorfor har foraeldrene ikke?... Var der sygdom? Genetiske fejl? For meget indavl? Lavede "opdraetter" for mange kuld på ellers stamtavle avlshun?.. Hvorfor blev kattens tavle lukket eller hvorfor blev der ellers ikke tavler på killingerne?.....

Kommentér på:
Indy stemt ud - jeg undre mig!

Annonce