{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

er der nogen der savner en kat ??? {{forumTopicSubject}}

jeg er lige flyttet til regstrup for en måneds tid siden, i et hus midt i byen. For nogle dage siden sad der en aften en kat i vores baggård. en lille pige mis, sort med hvide aftegninger. meget sulten og virkede nærmest helt elektrisk efter at snakke med nogen.. de første par dage gav jeg den ikke mad, for hvis den havde et sted at bo ville den jo nok smutte igen. men den bliver bare hængene.. til sidst fik den noget at spise og den havde nær ædt min tallerken med osse! smiley
naboerne kender den ikke, det viker nærmest som om den kender vores hus, kender lige hvor døren er man går ind, hvor vores skur med varme i er (sidder ved døren og kigger op på håndtaget) og ved hvordan man banker på vinduet.. hmmm næsten som om den har boet der før. vores udlejer mener ikke at hende der boede der før havde kat (han bor lige ved siden af)

den er tatoveret i begge ører, desværre er de så tværrede ud (tatoveringerne altså smiley ) så de ikke kan læses. i morgen skal jeg til dyrlægen med den og høre om de kan finde dens ejere.

jeg skriver egentlig her for det kunne jo være at der er nogen som læser dette som kender nogen eller som selv savner deres kat i Regstrup/holbæk området.

en lille beskrivelse:
en lille pigemis, sort med hvid hage og lidt på brystet + hvide poter. jeg vil skyde på omkring et års tid. har et lille hul i det ene øre, formentlig efter en klo/ gren eller noget. har en temmelig kort og tynd hale. Meget kontaktsøgende og tillidsfuld.

hvis dyrlægen ikke kan finde noget på hende i morgen vil jeg tage rundt til alle i området + hænge sedler op rundt omkring.
jeg tager også et billede af hende i morgen og sætter på min egen kats profil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er der nogen der savner en kat ???
  • #1   10. jul 2008 Prøv at gnide lidt madolie på tatoveringen og lys så på den bagfra med en lommelygte. Det får nummeret til at stå tydeligere frem.

Og så synes jeg bestemt også, at det tyder på, at katten er huskendt.

• #2   10. jul 2008 okay det med olien vidste jeg ikke.. det prøver jeg.. ja jeg synes også det virker som om den måske har boet der.. og hende der boede der før boede der lidt over et år og det er ca hva jeg vil skyde på den er i alder.. men hun er ikke til at få fat i desværre...

• #3   10. jul 2008 Det kunne tyde på en ejer der er flyttet fra katten. ....
    vi ser frem til at høre om dit besøg hos dyrlægen har givet pote... smiley

• #4   10. jul 2008 Hvis I har mulighed for at tyde nummer 2 og 3 bogstav, kan man på Katteregistret se, hvilken dyrlæge der har den bogstavkode.
    (Første bogstav står for årstallet).

Mange dyrlæge har register over, hvilke katte de har mærket (og hvornår), så hvis I finder dyrlægen, kan han måske ud fra beskrivelse af katten oplyse ejeren på det tidspunkt.

PS: Man kan selv gå ind på Katteregistret.
    www.katteregister.dk

• #5   10. jul 2008 Helle P, hvor er det dejligt, at du tager dig af katten smiley
    Prøv også at tjekke efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk .

• #6   10. jul 2008 en lille opdatering:

som forventet vaar hun i svores skur i morges da vi stod op, og man kunne se hun havde sovet på et tæppe derude. derfor ringede jeg til den lokale dyrlæge.. men ingen tog tlfén.. typisk.. efter flere mislykkedes forsøg puttede jeg katten i en transport kasse og kørte derned. han var travlt optaget "kom igen kl halv 4" fik man at vide.. hm okay det gjorde jeg så og han tjekkede hende.. da jeg sagde til ham at jeg havde prøvet at se hende tatovering så jeg kunne slå hende op på nettet sagde han bare "nej det kan du jo lissom ikke" (??) øøøh nåh godt så.. han slog hende op og kunne se hun bor hos en dame i samme by, og han prøvede at ringe hende op men ingen held. jeg tog katten med hjem igen og ventede hans opringning senere. da han flere timer efter endelig ringer får man en besked der hedder "ja jeg kan ikk få fat i hende, ka i ikk selv gøre det"? æhm jo da... så sagen ser ud nu, at vi ringer og ringer men ingen svarer.. måske hun er på ferie, hvem ved. men i morgen tager jeg ud til adressen og ser om der er nogen og indtil da bor missen i mit skur... det er vel fair nok??

• #7   10. jul 2008 Ja, du gør da, hvad du kan.
    Tag en seddel med til at smide i postkassen, hvis ejeren ikke er hjemme i morgen. Jeg håber da, hun savner sin kat. Jeg bliver altid lidt trist når folk ikke efterlyser deres katte ... nogle mennesker er jo desværre ligeglade smiley

Kommentér på:
er der nogen der savner en kat ???

Annonce