{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

HVORFOR?! {{forumTopicSubject}}

<b>Hvorfor</b> er det lige, at folk der har hunkatte ikke får dem neutraliseret eller på p-piller hvis de ikke vil have killinger, eller er sikre på de kan komme af med dem?
Specielt nu her hvor det sommer, og internaterne bliver fyldt op osv..
Hvis man ikke er sikker på at der er købere til ens katte, hvorfor så få killinger?
altså, racekatte er jo nemmere at komme af med, da der er mange der gerne vil have dem.. Men almindelige huskatte eller blandingskatte bliver jo smidt i nakken på folk nærmest, og bliver efterladt alle steder...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR?!
  • #1   8. jul 2008 Enig.

• #2   8. jul 2008 enig
    min capona skal steriliseres d. 29/7. det er dagen jeg går på ferie. ved det er pylderi, men vil have nogle dage hjemme ved hende, når hun har været under kniven.

• #3   8. jul 2008 vil så også lige sige at det ikke altid er nemt at komme af med killinger selv om de har tavler..

• #4   8. jul 2008 enig... er på en måde glad for bine kun fik 3 for så er det ik jordens undergang at beholde dem alle hvis det er :o)

• #5   8. jul 2008 Det er også surt at have købere til et kuld der er på vej, og så det er dødfødte eller andre grunde til at kuldet ikke bliver til noget. Så er det at køberne går andre veje, for de har ventet længe nok...

• #6   8. jul 2008 Tanken havde strejfet mig at få killinger på Fiona . Men den tanke blev så smidt <b>langt</b> væk efter hun kom i løbetid og efter hendes anden løbetid (som i øvrigt var værre end den første) blev hun steriliseret :o) Skulle dælme ikke høre på det skrigeri mere :o)))

• #7   9. jul 2008 Fik også steriliseret den gamle efter hendes første løbetid. Hun sad i badekaret og vrælede, sikken larm. Måtte ikke have kat der hvor vi boede dengang.
    Hende jeg har nu, er da også forfærdelig at høre på, men det er kun nogle få gange om året hun er i løb.

• #8   9. jul 2008 Ja HVORFOR? Jeg spørger mig selv om det samme hver eneste dag. For hvor er det bare sørgeligt med alle de mange, mange katte, der er til overs smiley

Mange siger, at det er nemt nok at komme af med killinger…. ”komme af med” (!). Ja måske, men til hvem?.... Alle de unge og voksne katte, der bliver sat til salg (med den ene tåbelige begrundelse efter den anden) har engang været killinger, der er blevet solgt eller ”kommet af med” på et tidligere tidspunkt.

Og så forstår jeg i øvrigt ikke, at der ikke er flere kattekøbere, der kan stille sig tilfreds med en overskudskat. Men de katte må man jo så mene ikke er gode nok :S ....

• #9   9. jul 2008 Jeg tror personligt, at det handler om uvidenhed og ved nogen ligegyldighed. Før var det egentlig oftest på landet man så katte få det ene kuld efter det andet, og der kom en "naturlig" udryddelse indimellem, de blev syge.. og kom ikke til dyrlægen, da de var nyttedyr.
    Nu syntes jeg man ofte ser det i byen også, ved min mor er der en nabo, der fik en hunkat, og derefter var bedøvende ligeglad med den. Fodrede den på fortrappen og ellers intet. Den fik killinger jævnligt, i garagen og andre steder hvor den fandt et roligt sted. Min mor er en stor katte elsker, og tog den ene efter den anden killing til sig, og fodrede dem også, da hun ikke kunne klare at se de sultede.. Nu har hun så en del katte, der er neutraliseret og vaccineret, ormekur osv. osv... Jeg syntes måske ikke hun lige gjorde det rigtige, for efter det første kuld, sagde jeg; få dog hunkatten neutraliseret.. det ville hun ikke betale for, da det ikke var hendes kat. Det blev nu dyrere for hende i sidste ende, ennd hvis hun havde fulgt mit råd, men kattene har en herlig tilværelse ved hende, og hun leder kvarteret rundt hvis hun ikke har set en af dem en hel dag. Ja det var bare en historie fra virkelighedens verden.
    Men jeg vil stadig mene at hun skulle have ringet efter kattens værn, som bor tæt på, eller selv have fået hunkatten neutraliseret.

• #10   9. jul 2008 min tulle på 11 mdr har jeg ikk oplevet hendes løbetid endny, hun er kun indenfor og ude i snor når det er meget varmt indenfor.. hun er ikk neutraliseret, da hun skal have et kuld killinger her i det sene efterår, det turde jeg kun at gøre fordi at jeg allerede har købere til hendes killinger, så hun bliver nok først neutraliseret derefter engang..

synes nemlig også at det er vildt synd med alle de killinger som bare er til salg hele tiden

• #11   9. jul 2008 og må jeg så lige tilføje at folk med hankatte har nøjagtig samme ansvar....der skal trods alt to til at danse.....det kan da godt være at han ikke laver killinger på fru nielsens molly der er neutraliseret, men så gør han det da bare på alle de pigemisser der ikke er ordnet.....

• #12   9. jul 2008 fuldstændig enig i det du skriver! Jeg fik ikke min kat stereliseret fordi hun til at starte med var inde kat.. da vi så flyttet et bedre sted hen hvor der var mulighed for at hun kunne komme ud havde vi aldrig oplevet hende i løbetid så vi tænkte vi godt kunne vente til d. 1 i måneden med at få det gjort.. men der var det allerede for sent katten havde killinger i maven.. óg jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at få dem fjernet..

Så helt ærligt tror jeg tit det handler om uvidenhed! vi har heldigvis fundet hjem til 3 af silkes 4 killinger og hvis ikke der kjommer nogen og vil ha vores lille sofus så beholder vi ham sq selv han er så skøn smiley smiley

• #13   9. jul 2008 Pia : Ja hankatte er også ansvarlige..
    men når man har en hunkat, og ikke er interesseret i killinger, eller kender nogen som ville have dem, burde man også sørge for ikke at få dem..

Kommentér på:
HVORFOR?!

Annonce