Pasning af killing - men hvordan? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg skal de kommende 3 dage passe min brors og svigerindes kat, Malibu, som er en killing på godt 10 uger. Vi havde Malibu oppe hos mig igår, for at introducere den for Bailey. Bailey og Malibu fik en times tid sammen, hvor det kun var mig der holdte opsyn med dem. Bailey følte sig meget utryk, og knurrede konstand af Malibu. Når Malibu kom for tæt på, hvæsede Bailey og langede endda ud efter ham.
Hvad har I af gode råd til mig de kommende 3 dage?
Malibu kommer i aften, og så skal den store prøve stå i 3 dage. Men hvordan ved jeg, om Bailey har fået nok og ikke vil acceptere Malibu? Kan jeg riskiere, at alle 3 dage vil være ey helved, eller kan kattene tilpasse sig hinanden hurtigere?
Nogle gode råd og erfaringer??
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
Men ellers må du vel prøve at se hvordan det går, bare pas på bailey ikke er for hård ved ham, ellere må de vel skiftes til at være i et rum ?
Held og lykke
betina
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 55 Svar: 319
Det er meget normalt at katten der bor der lige skal vise at det er hendes territorie. Men når hun finder ud af at killingen ikke gør noget, skal hun nok slappe lidt mere af.
Min hankat accepterer alle nye katte med det samme, men det gør min hunkat på 1 år absolut ikke. Det tager 1 uges tid
Håber for dig i får nogen gode dage sammen :O)
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 19 Svar: 47
Ja, han burde nemlig være ved sin mor. Problemet er den familie de har fået den af, sagde at han var renlig, óg at der ikke var noget mor-killingebånd mere. Jeg har sagt klart og tydeligt, at jeg aldrig havde taget imod en killing på 8 uger (der fik de den), men det har de så gjort.
Jeg håber bare, at han ikke får ar på sjælen af det senere hen i livet ...
Ellers tak for rådet i forbindelse med pasningen
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 19 Svar: 47
Tak for råddet, jeg håber at det går stærkt, ellers får jeg et par hårde dage med de 2 katte. Håber på det bedste
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
så når alt kommer til sin ret, malibu overlever det skam nok, er bare lidt efter folk fordi jeg kender mine egnes start på livet..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg ville i stedet i de dage, det drejer sig om, have den alene på et værelse.
Pasning af killing - men hvordan?