Dansk Dyreværn :-/ {{forumTopicSubject}}
Eller... det kalder jeg det stadig, men nu hedder det jo så The Voice of Pets :-S
Og hvad har smart, engelskklingende navn, ny hjemmeside, nyt logo, og ikke mindst (tænker jeg ) ansættelse af direktør så ført til? Ak, at internatet risikerer at måtte lukke
Da jeg så nedenstående indslag i september, tabte jeg underkæben, for jøsses dog for en gang forbandet vrøvl. Man må da kunne forvente, at en direktør for et DYREværn har lidt mere gefühl og begreb om, hvilket ansvar det er at have dyr.
https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/28-09-2020/1930/coronaepidemien-far-flere-til-adoptere-herrelose-killinger?autoplay=1#player
Nu har jeg netop set dette:
https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/18-10-2020/1930/march-gennem-aarhus-til-stotte-dyreinternat?autoplay=1#player
.... hvilket ikke gør mig mindre loren ved den direktør
Bøvs!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Bygningerne står der jo , og internatet har fungeret udmærket i årtier (mig bekendt uden direktør) , så det kan det vel komme til igen....
dec 2006
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
for da jeg var på kv i odense fik de også ny direktør. Og så skulle vi lukkes
Men samtidigt skulle KV have helt nye kattefangerbiler.
Og der blev virkelig brugt penge på internatet i københavn
Til sidst var der stort set ingen penge nogen af stederne
enden blev af de fik en ny direktør. Og så kom sandhederne på bordet.
der var lavet leasing aftaler så det batter - noget det tog meget lang tid inden de kunne komme ud af igen
ja vi endte med at lukke alligevel
Men foreningen bag kv Odense valgte at stå sammen og få åbnet internatet i nyt navn,
så jo der er nogen som ender med direktør på et internat som slet ikke kan se at det er dyr det drejer sig om. Og det er ikke en guldgrubbe som de har gang i
men jo det kan lade sig gøre at lukke internater op
dec 2006
(fandt denne tråd om det
https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/95819-kattens_vaern_er_i_dyb_dyb_krise_ )
Faktisk meldte jeg mig ud af KV dengang, pga. den utroligt ringe forvaltning af de penge, der skulle være brugt til at hjælpe kattene! Der var absurd høje udgifter til leasing af kopimaskiner, og der var noget med et gyldent millionhåndtryk til en direktør.
Jeg tror sgu, at VoiceofPets overgår skandalen i KV Når SÅ mange millioner er forsvundet i løbet af no time, må der altså være noget, der ikke er gået rigtigt til
800.000 kr alene på ny hjemmeside og nyt logo (og SE lige det logo :-S vorherretilhest )
Dét er i hvert fald indiskutabelt spild af 800.000 kroner.
Begrundelse for ny hjemmeside, som fx at der ikke kunne samles penge ind via den gamle hjemmeside, holder jo ikke. Dansk Dyreværn kunne så udmærket samle penge ind via den gamle. Jeg kan da huske, at man kunne donere penge via sms.
Et mobilepay-nummer har der nok også været , ellers kunne det nok nemt være tilføjet til den gamle hjemmeside. Ganske gratis.
Jeg ved ikke, hvordan Voice of Pets er organiseret, tror at det ER selve foreningen, så hvis internatet går konkurs, er det vel slut - og det tænker jeg faktisk er det bedste, og så må fx DB overtage og videreføre.
Om medlemmer kan kræve, at der sker et eller andet (fremlæggelse af regnskaber osv) aner jeg desværre ikke. Men jeg håber da virkelig, at nogen med indsigt og ressourcer kan tage affære, så internatet forhåbentlig kan komme på ret køl igen. Det her er sgu for mærkeligt .
jul 2008
det er jo dem som man skal forsøge at hjælpe
og ikke give direktøren et gylden håndtryk
dec 2006
jul 2008
For så ved jeg at pengene går til dyrene
Det er dem som brug for det
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
De allerbedste hilsener
dec 2006
Jeg skrev selv under (uden at tænke tingene igennem)
Lavede en tråd om det.... (sært nok uden der kom nogen særlig debat ud af det).
https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/384918-kattelov___underskriftindsamling
dec 2006
dec 2006
https://aarhus.lokalavisen.dk/samfund/ECE13136286/slut-med-the-voice-of-pets-dyrevaern-overlever-som-del-af-dyrenes-beskyttelse/
jul 2008
Men hvor ved du det fra?
Ja de afliver en del vildkatte. Fordi INGEN vil have dem, det vil være dyremishandling at sende sådan en kat på internat
Og det er dyremishandling at lade dem gå for lud og koldt vand
Så hvor skal de så være?
Kv afliver ikke sund raske tamkatte som der vil være mulighed for at få nyt hjem til
Selvfølgelig kan de ikke have en kat siddende på internat i flere år. Så ja ind imellem ryder der nogen på den regning. Men igen det kræver jo at folk faktisk vil købe en voksen kat fremfor en killing
Jeg var også selv modstander af det før jeg kom på Kv men efter at have gået der hver dag i 6 år så er jeg ikke modstander af det.
dec 2006
Jeg læser, hvad du skriver, men som respons på mit indlæg - og hele emnet i øvrigt - giver det altså ingen mening.
jul 2008
dec 2006
Dansk Dyreværn :-/