{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.387 visninger | Oprettet:

min killing døde-Epilepsi ? {{forumTopicSubject}}

Her klokken 5 i morgen vågnede jeg med af min killing Blitz væsede, gryndtede og sagde underlig lyde, han havde en savl rundt om munden og drejede underligt rund på gulvet i en slaks krape, og da jeg prøvede af tage ham op men så bed han mig hårt i fingern,, Føst troede jeg af han måske af han var ved af blive kvalt i noget, men det var han ikke.
jeg tog ham på og han lå i et hånklæde og prøvede af få ham til af blive roliger, det blev han også, men efter lidt tid begynde han af få kramper igen og sagde lyde, og blev så lidt roliger , sådan var det i noget til , entil af han fik hjerte stop og døde.

Tror af det er en hjerne fejl, da han de sidste på dage har hængt meget med hoved og siddet i hørnet...og haft små ryste turer,. )':

Ved ikk om det var epilepsi men det så ikke rart ud .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min killing døde-Epilepsi ?
  • #1   26. jun 2008 Nej, hvor synd at din killing døde:-( Hvor gammel var den?
    Jeg bliver nødt til at spørge - hvorfor tog du den ikke til dyrlægen, hvis den ikke trivedes?

• #2   26. jun 2008 Han var lidt over 6 uger,.
    ville tage til dyrelægen da han ikk så så rask ud men ville vente til dagen efter da de havde lukket , men dagen efter såvde han det lidt bedre så og gik mere rundt igen. så troede af det ville gå over af sig selv.
    havde ikk regnet med af det var så slemt med ham,. )':

• #3   26. jun 2008 sådan var det også da min døde, jeg tog hende til dyrlæge da jeg så det startede, selvom kl var 7 lørdag morgen men sådan var det jo, de havde så fået svar på hendes blodprøver, hun havde fået taget nogle en uge før fordi hun trakt lidt på det ene ben og jeg syntes hun virkede ked af det, det viste sig i følge dyrlægen det var FIP, så de mente det var begyndt at sætte sig på nervene i hjernen siden hun fik de anfald, så hun blev aflivet, da de sagde det kun var et spørgsmål om tid indn hun døde og jeg kunne heller ikke se lysten til at leve i hendes øjne længere, og når det ik ku helbredes hvorfor så vente :o(

• #4   26. jun 2008 Nu har jeg haft en hund med epilepsi, så kender en del til den sygdom og det er ikke noget man dør af.

• #5   26. jun 2008 Mine forældres 12 ugers killing døde også i søndags af sådan et krampeanfald smiley

• #7   26. jun 2008 Hej. Har mistet ikke mindre end 3 katte inden for den sidste måned af FIP og det er nøjagtigt de samme symptomer som du beskriver. Dog kan det ikke ramme killinger før de bliver over 6 uger, da de er beskyttet af modermælk. Der er ingen kur og ingen vaccine, så det er en grim sygdom at få indenfor. Har du andre katte, er der stor sandsynlighed for at de også er ramt af Coronavirussen, som kan forårsage FIP, da det smitter gennem kattebakkerne.

• #8   26. jun 2008 Uha da en Oplevelse ikke rar da :o(
    Gør mig meget ondt på dine Vegne..
    Mvh fra mig..

• #9   26. jun 2008 Anne P: for det første udvikles epilepsi normalt først efter 2 års alderen og dernæst er det så sjældent at et dyr / menneske dør af det. Når jeg hører trådstarteren fortælle var det ikke et langt anfald, så derfor tror jeg ikke det har været epilepsi. For skal den være død af et epileptisk anfald, skal den have krampe konstant og i meget lang tid.

Kramper kan komme af mange andre ting, dårligt hjerte osv osv og jeg tror nærmere det er det der er sket. Derudover havde katten været syg i nogle dage op til, så heller ikke dette giver anledning til at det kan være epilepsi.

• #11   27. jun 2008 Maiken M. det var dog forfærdeligt og hårdt for dig. Har du slet ingen katte nu? Var lige inde på din profil.

• #12   27. jun 2008 Lotte J: jov har modern til blitz og hendes andre killinger ,. Har bare ikke fået sat dem ind på KG i nu.

• #13   27. jun 2008 Anne P: jeg tænkte faktisk også på det da jeg skrev. Men det er så utrolig sjældent at de dør af et anfald. Min dyrlæge blev ved med at gentage det overfor mig, da jeg jo blev bange når det skete. Men chancen er altså næsten lig 0. Prøv at tænk på hvor mange mennesker der har epilepsi, de dør jo heller ikke af det smiley

Men det er selvfølgelig klart, at har man et dyr med sygdommen og ikke behandler den med piller osv osv, ja så er chancerne måske ikke så gode.

• #14   28. jun 2008 Lotte J... jo, jeg har stadig en voksen pige tilbage. Voksne katte over 1 år, er mere eller mindre immune overfor FIB. De kan få virus, men udvikler som regel ikke sygdommen. Min dyrlæge har læst i tyskland og studeret FIB indgående. Mine andre voksne katte er blevet omplaceret til nye hjem uden andre katte, så de ikke videregiver virus.
    Til gengæld har jeg lige nu 3 små killnger på snart 2 uger, som volder mig store kvaler. Min dyrlæge siger at studier viser at killinger er beskyttet af modermælk indtil 6. uge, så hun råder mig til at tage killingerne fra moderen der for at beskytte dem. Men det er sgu hårdt at skulle skifte hele sin kattebestand ud, fordi man har købt en syg kat et sted:-(

Kommentér på:
min killing døde-Epilepsi ?

Annonce