{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

hviket kattegrus {{forumTopicSubject}}

hej brugere på KG det er sådan at jeg bruger det billige ´kattegrus (misses) som jeg køber i bilka 10 ltr. for ca 50 kr men det er sådan at når de har været i bakken så blir mit toilet badekat og gulv helt orange og det ser jo ikke særlig indbydene ud smiley synes hurtigt der kommer til at lugte af tis i hele hytten...

kan i ikke anbefale noget rigtig godt grus som ikke farver mit hjem og kattenes poter og måske noget der ikke lugter og støver så fælt ?

på forhånd tak

poteknus fra mig og de 5 misser

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hviket kattegrus
  • #1   25. jun 2008 Jeg har prøvet flere slags. Men jeg kan anbefalde den fra fakta. Det er hvidt og er nærmest sten. Jeg syntes ikke det kommer til at lugte, man skal bare sørge for at rense bakken en gang dagligt og så skifte gruset helt engang i ugen.
    Jeg bruger det der er klumpenne, men man kan også få en der er ikke klumpende.
    Det koster 25 kr for 8 liter. Jeg har prøvet alle mulige dyrer slags men der er ikke rigtig nogen forskel syntes jeg.

• #2   25. jun 2008 Jeg vil helt klart anbefale Extreme Classic, der er ingen lugt gener, og det er meget fint sand der ''klumper godt''

• #3   25. jun 2008 Snja F tak har prøvet det fra fakta og synes ikke det er en sk** værd men tak for dit råd

louise hvor køber jeg det helle

• #4   25. jun 2008 I petworld eller ved dyrelægen... Nogle dyrehandlere har det også...

• #5   25. jun 2008 oki tak

• #6   26. jun 2008 50 kr for 10 liter billigt grus lyder da dyrt.

Jeg kan også anbefale EC. Køb den UDEN duft.
    Det koster normalt 150 kr for 16 liter i Petworld. Men af og til er der tilbud (100 kr.) . Så det er bare med at hamstre smiley

I starten da "stortisserne" lige var flyttet ind her, brugte jeg klumpende grus fra Føtex/Brugsen/Fakta og det var helt vanvittige mængder, der skulle til. Så skiftede jeg til EC.
    Her varer en 16 liters sæk mindst to uger til to katte. Jeg har prøvet andre mærker, men EC er altså nummer 1. (Bortset fra regnvejrsdage, hvor kattene kommer ind med våde poter og går i bakken :S)

Tror ikke, EC er så godt i rum, hvor gulvet bliver vådt - altså hvis kattene skraber det ud på gulvet, for det klumper virkelig ekstremt godt.

• #7   26. jun 2008 jeg bestiller det far Olivers, da det er så dejligt nemt at få grus og Foder leveret til døren *g*

Vi har kattebakken i det rum vi opholder os mest i, plus vi også sover der, og det lugter kun når han lige har lagt en "gave" ellers lugter det ikke..

Det er gråt, og syntes kun det støver når man hælder det op, og så klumper det..

Rottweler er ikke blevet mere grå af det (han er gråstribet i forvejen) og bortset fra at han har en tildens til at skrabe højt så gruset flyver om ørene på ham, kommer det ikke ud med poterne *g*

• #8   26. jun 2008 www.olivers.dk

• #9   26. jun 2008 jeg svørger til magic clean fra vita kraft. jeg havde to fertile hanner og brugte max en pose om ugen, efter jeg er flyttet til sjælland har det dog været svært at fremskaffe. prisen er ca 50 kr pr pose og jeg kan ikke lugte mine drenge.

men det er en smags sag hvad man er til jeg har snart prøvet det meste en anden som jeg bruger i en snæver vending er den i en blå pose fra irma der er hvid moler

• #10   26. jun 2008 Jeg tror 1 pose holder i 1 måned her, ved 1 kat.. Det kommer selvfølgelig også an på hvor meget katten besørger og hvor tit man skifter hele bakken..

Jeg har en stor bakke og bruger en halv pose ved hvert skift

• #11   26. jun 2008 Jeg har lige givet et forsøg med træpiller, der er virkelig ingen lugt hverken fra urin eller afføring, da "duften" af træ er så stærk. Det er billigt og drøj i brug. Jeg fik det i aktiv super for omrking 30 kr for 8 l

• #12   26. jun 2008 jeg prøvede en overgang af mangel på andet bøgeflis, det kan IKKE anbefaldes, det gjorde bare lugten meget værre

Kommentér på:
hviket kattegrus

Annonce