{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.068 visninger | Oprettet:

katte og ormekure {{forumTopicSubject}}

Hej skal lige have noget på det rene her... håber I kan hjælpe

Hvis en kat har fået ormekur, så er den da ikke dækket ind mod bændelorm eller hvordan?

Kan bare huske for mange år siden hvor vi havde fået en hankat, han blev behandlet for orm, men da de opdagede han havde bændelorm skulle der gives yderligere en anden type ormekur.

er det stadig sådan eller er der moderne tider?

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte og ormekure
  • #2   22. jun 2008 Krista - Jeg ved godt de kan få orm efter, og at det købes ved dyrlægen.

Det jeg spørger om er om samme pille dækker alle typer orm idag?

men tak for dit svar smiley

• #3   23. jun 2008 Der er stadig forskel på, hvilke ormearter de forskellige midler dækker, også forskel på, hvordan de skal gives.

Droncit gives specielt ved bændelorm - og én gang.
    Milbemax dækker mig bekendt alle ormetyper - en lille pille, der gives én gang og som fås både til killinger og voksne.
    Og så er der Drontal, Panacur, forskellige pastatyper som Banminth, Flubenol osv. Flere af disse skal gives over flere dage.

Men ormemidler kan ikke gives forebyggende og skal for øvrigt ordineres af en dyrlæge.

• #5   23. jun 2008 Tusind tak for Jeres svar - De piller hun har fået dækker det hele, så vi slår koldt vand i blodet og holder øje med vægten en måneds tid - derudover sagde dr. dyr. at vi skulle give hende kilinge foder - fløde og andre lækre sager med høj næringsværdi (får hende nok ikke til at drikke fløde)

Så må jeg bare håbe at Aslan ikke falder for killingemaden, for han trænger i hvert fald ikke til mere *GG*

• #6   23. jun 2008 Jeg bruger med stor glæde profender til min kat - det er en spot-on løsning - dvs ingen "pilleri" - bare et dryp i nakken, hvilket både jeg og min kat elsker. Profender fjerner både bændelorm og spolorm - også dem der senere hostes op fra luftvejene, så jeg behøver ikke at gentage behandlingen efter 3 uger. SUPER produkt! Fåes selvfølgelit hos dyrlægen.

Kommentér på:
katte og ormekure

Annonce