1.570 visninger
|
Oprettet:
Killinge tørfoder, vådfoder og råt kød? {{forumTopicSubject}}
Hej KG. Jeg skal snart have killing
Jeg er dog meget forvirret angående foder. Tørfoder havde jeg tænkt Iams men der er noget med at der ikke er nok Taurin i, men hvis man nu fodrer med lidt råt kød en gang om dagen eller deromkring? Og i Hills er der vist kun kødmel i. RC kaster nogle katte åbenbart op af, så jeg er lidt usikker med hvad jeg skal vælge.
Våd foder havde jeg enlig bare tænkt Topic fra Aldi.
Foder er meget vigtigt for mig da katten bliver en indekset, og den skal jo helst have den nødvendige kost
Hvad anbefaler I??
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
maj 2018
Mine voksne får Royal Caninen Gastro.
Dette er et skånekost da min den ene har ekstremt sart mave.
Så kan desværre ikke lige hjælpe med undermærke som sådan.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Før der opstod særlige behov herhjemme, fodrede jeg med Royal Canin Fit eller Exigent og så vådfoder af forskellige mærker 1 gang dagligt.
Tillykke med din kommende killing
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Her bruger vi Porta 21 Heaven, Iams anti-hairball, Concept for life Maine Coon og Concept for life kitten.
Af vådfoder får de Bozita i sovs, Cosma, Topic i dåse og pose.
aug 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
aug 2020
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
Af vådfoder får hun flere forskellige varianter med tun filet (hun er kræsen) , bl.a. Schesir, Thrive, Miamor og Porta 21. Det spiser hun max 30-35 g af pr. dag.
Alt efter tendens til hårboller, så kan det for nogle indekatte også være godt at have kattegræs tilgængeligt + kattemalt efter behov.
aug 2020
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg sværger så selv til Orijen og ZiwiPeak, men jeg kan se at det begynder at knibe med leverancerne af begge dele Corona rammer mange ting, bla eksport og inport.
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Lily M. Ja pas endelig på med foderskift. Når killingen evt skal ud og køre bil, samt skifte hjem, skal den have en god mave. Så indtil den er helt faldet til og helst lidt længere, så lad den gå på det den havde med fra sælger. Find et godt killingefoder, som du kan bruge som godbidder.
For både din og kattens skyld, så hold det at fodre kat simpelt. Ellers kan du ende op med en møg kræsen kat, der hele tiden går af det der lige var godt et par uger og så venter den på noget nyt fra dig. Det er et helvede.
Min killing har siden marts fået 1 slags tørfoder pga. dårlig mave. Hun er vild med det og savner ikke de rå og dåsemad hun fik. Vi skal huske at de ikke er mennesker, der bliver trætte af, at spise det samme 3 dage i træk.
Tillykke med den lille ny.
maj 2018
Jeg fodre kun med tørkost ja.
Min med ekstrem sart mave tåler ikke vådkost. Og min killing nægter at spise de ting jeg har forsøgt at give hende.
Så her står den kun på tørkost.
Jeg er super glad for Gastro som jeg køber forholdvis billigt på zoo-plus.
Min den ene kastrat tager også mega nemt på. Så mine fordres i 3 forskellige foderaktiviteter.
Et fodertårn
Et foderbræt
En foderbold
Det har holdt min dreng i flot figur
Min killing får så serveret sin mad i en skål mange gange i løbet af dagen.
nov 2013
Jeg har mistet en kat til akut nyresvigt, fordi hun ikke spiste vådfoder og ikke drak nok vand. Katte får i naturen det meste af deres væskeindtag fra føden. Tørfoder er der næsten ingen vædske i.
Havde jeg en med diarré, ville jeg hellere teste for giardia, TF mm.
jul 2015
Lily, jeg håber at du ikke nogensinde vil opleve det samme som nogle af os andre har
Jeg kan evt også anbefale dig at prøve nogle af maxizoo’s produkter, jeg køber personligt Real Nature og Select Gold som er dejlige produkter, men de har en del forskelligt og så har de smagsgaranti - så du kan aflevere foderet tilbage hvis din killing ikke kan lide det og så få pengene igen. Men som de andre skriver, gå nænsomt til foderskiftet, eller suppler evt med probiotika. Min nyeste spiste de andres mad nærmest med det samme, jeg brugte noget af det tørfoder han kom med, da han havde lidt svært ved at spise store kroketter killinge tørfoder er generelt mindre, hvilket var rigtig rart da han skiftede tænder. Han tabte konstant mad ud af munden han talte også med mad i munden, hvilket lød super morsomt!
maj 2018
Min kat er testet for alt af flere omgange. Så jeg følger dyrlægens anbefaling.
jan 2018
Følger: 23 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 5
Vådfoder får han en del forskellige mærker (dog er det altid korn- salt- og sukkerfrit)
Udover det får han en smule råt et par gange om ugen (især en kyllingvinge er et hit, men hakket kød er også mums)
Fodring af katte er altid et svært emne, men vi har valgt at fodre så varieret som kan lade sig gøre (tørfoder har han stående 24/7, vådfoder får han 100-150 gram 2 gange om dagen, og råt et par gange om ugen)
Det er hvad vi mener er det bedste for vores kat, og hvad vi kan se fungerer for ham.
nov 2013
Et stort rungende NEJ TAK til at miste flere katte til nyresvigt pga. manglende vådfoder herfra.
maj 2018
Dyrlægen anbefaler ikke foder. Dyrlægen anbefaler What ever works.
De kan ikke hjælpe ham fordi hans mave er skadet. Hans fordøjelse virker ikke som den skal. Så kan han få 4 år på tørkost er til en HVER tid at fortrække end 12 år med diarre. Og vi snakker ikke bare snasket vi snakker rent vand der kommer ud hver 2. Time.
Når du vil leve med det i 12 år så siger du bare til. Det nægter jeg at byde min kat..
maj 2018
Stop med at udtale dig om situationer du intet kender til.
nov 2013
maj 2018
Jeg søgte faktisk nettet tyndt med overskriften "nogen der har en mega syg kat jeg kan smide en masse penge i at udrede på og som skal leve med varige mén resten af sit liv"
Ironi kan forkomme.
maj 2018
jul 2015
Jeg bruger ikke sådan noget som Zoolac til mine, der er alt for lidt bakterier i og ikke nok prebiotika til at fodre dem. (Ideen er jo at få så man bakterier ind som muligt og så formå at de overlever til at komme ned i tarmen)
maj 2018
Han har været på probiotika i 5 måneder.
Først 2 måneder på prokolin og dernæst 3 måneder på diapaste kombineret med diapro.
Men selv mens han fik de produkter havde han tynd mave
Og det på trods af han også den gang kun fik tørkost.
Det var først da vi skiftede over på Gastro vi fik gjort kål på en dårlige mave. I forbindelse med min killing flyttede ind prøvede jeg at give ham lidt af hendes tørkost fordi han er lidt til den tynde side og han ville så gerne. Efter en uge med 10 små killingefoder-piller om dagen så fik han tynd mave. Så det er taget fra ham igen og tilbage på kun Gastro.
Heldigvis er han glad og helt sig selv så længe han er på Gastro og jeg ved at jeg har ham på lån tid for han har været så frygtelig meget igennem
Narkose 3 gange. Sygdom i luftvejene, sygdom i maven, problemer med øjnene.
Han er 2 år nu og mit forsikringsselskab er blevet så træt af ham så de har sat min selvrisiko op til det dobbelte. Det fortæller lidt om alt det han har været igennem
Og alligevel er han den mest tillidsfulde og elskelige bamse
aug 2010
"Jeg foretrækker at have sunde og raske katte."
Dybt provokerende udtalelse!
Jeg er overbevist om, at herinde vil vi alle helst have sunde og raske katte, men desværre går det ikke altid som præsten prædiker!
Hvis en kat trives bedst på et bestemt slags tørfoder uden vådt og råt, ja så er det da at foretrække.
Jeg går også ind for livskvalitet i den tid mine katte er her.
dec 2012
Jeg holder meget øjen med, hvor meget min drikker og hvor mange gange om dagen hun tisser. Selvom jeg ikke har valgt kun at give tørkost, er det bare det jeg må give hende så maven får ro. At eksperimenter med foder selv, når katten har en ubalance, skal jeg ikke rode mig ud i. Der følger jeg dyrlægens råd om, at give en mavediæt over en længere tid.
nov 2013
Hvis katten ikke drikker nok vand, er tørkost ikke nok !!!!
Det er simpel a og b, da nyrer og urinveje SKAL skylles igennem for at fungere.
nov 2013
maj 2018
Man må følge sin mavefornemmelse og gøre hvad der føles rigtigt for lige netop ens egen kat.
Mine forældres nabo havde en kat der blev 18 før han døde. Han fik kun tørkost og havde aldrig problemer med sine nyre.
Lever katten med dårlig mave for lang tid så vil det til sidst ødelægge maven så meget så katten dør af det.
Jeg havde en hest med dårlig mave i en lang periode som desværre ikke kunne fixes. Til sidst kunne hun ikke optage nærrig fra sin mad længere og blev derfor bare tyndere og tyndere. Til sidst måtte jeg aflive hende. Hun var heldigvis en gammel dame med mere end en slags skavank så hun rejse over regnbuen i rette tid.
Så der er ikke noget rigtigt eller forkert når man har en kat med problemer. Jeg vil hellere se min kat dø som 4 årig af nyresvigt end jeg vil se ham aflivet som 3 årig efter at have levet 3 år med diarre og være blevet så tynd så han ikke er andet end skind og ben. Mens han bare ligger hele tiden og ikke vil lege. Det er for mig ikke et katteliv.
Jeg prøver at lukke ørene fra alle dem der syntes de ved bedre. Jeg har enda fået at vide jeg kun fodre med Gastro fordi det er nemt.
Folk der ikke har stået i det ved simpelthen ikke hvad de snakker om.
Så lyt kun til dig selv, din kat og din dyrlæge. Det er de eneste der kender din kat og din situation.
nov 2013
aug 2010
Jeg har lige været kattepasser for 2 katte på 12 og 14 år. De har fået Whiskas og lign. hele deres liv.
nov 2013
dec 2012
DK Laluna. Ja og man må ind i mellem smide ens egen religion omkring foder ud over skulderen og lytte til de lærte.
nov 2013
dec 2012
nov 2013
dec 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
kun tørkost som foder er ikke godt.
Anbefaler vådkost tilsat loppefrøskaller (husk)
og råt kød
God bedring
nov 2013
Killinge tørfoder, vådfoder og råt kød?