{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

susanne K
susanne K
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2

killing race {{forumTopicSubject}}

hej prøver at skrive her
har en killing som er 9 uger,og er 1 ud af et kuld på 3.
kan ikke finde ud af hvad race han er. kan ikke finde nogle billeder der ligner ham . er der nogle der kan ha nogle gæt.
mvh susanne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killing race
  • #1   12. aug 2020 Huskat. Hvis han altså ikke har stamtavle, og det må ejer vel vide, om han har.

• #2   12. aug 2020 Huskat. smiley

Hvis du gerne vil have en racekat så skal du købe en med stamtavle smiley

• susanne K
    susanne K Tilmeldt:
    aug 2020

#3   12. aug 2020 ja det kunne man måske tro, men har huskatte og de har slet ikke været sådan i pelsen, han har sådan ligesom en plys pels og den er begyndt at gro, og hans bukser er blevet mere langhåret, han er meget sart i pelsen, havde givet ham halsbånd på, men efter 4 dage var noget af pelsen ved halsen slidt af/ faldet af kun oven på halsen så han har ikke halsbånd på, ligger lige flere billeder ind

profilbillede
  • #4   12. aug 2020 Det ændre ikke noget.

Huskat er det ord der bruges om en uspecifiserbar kat.

Altså en kat der ikke har en tavle der kan fortælle hvad race katten er.

Ingen tavle = huskat smiley

• #5   12. aug 2020 Det er helt normal huskattekillingepels. Alle katte mister hår rundt om halsen, når de bærer halsbånd.

• #6   12. aug 2020 Den er en smuk huskat og godt du er stoppet med halsbåndet, du skal hellere få den mærket, halsbånd kan være farligt.

• #7   12. aug 2020 det er en smuk huskat
    det er jo det som er svært når det drejer sig om huskatte, for missemor glemmer lige at fortælle hvem farmand er. derfor er der så ingen stamtavle på killingen - uanset hvor smuk den er

• #8   13. aug 2020 Jeg er nysgerrig efter at høre hvorfor den skal have halsbånd på. Den må foreløbig ikke komme ud, da den slet ikke kan orientere sig.

Eller misforstå jeg og du har nissemor og dens søskende?

• #10   13. aug 2020 Han ligner vores søde Tjut. Både i pels og farver. Vi har også Tjuts bror fra samme kuld og han har en helt anden pels og er stribet.
    I det kuld vi har dem fra var der 4 killinger. To af dem har den der fine silkeblød lidt pjuskede pels, og de to andre har en mere almindelig pels.
    Det er vist meget normalt at killinger fra det samme kuld er forskellige.
    Huskatte er jo meget forskelige både af sind og udseende.
    Som de andre skriver ligner din søde killing en helt almindelig huskat.

profilbillede
  • #11   13. aug 2020 Her er et billede fra han var lille

profilbillede
  • #12   13. aug 2020 Endnu et billede

profilbillede
  • #13   13. aug 2020 Pelsen er genetisk, han ser meget sød ud, men han er ikke en racekat smiley
    Hans pels markeringer er typen Klassisk Tabby, også kendt som Blotched Tabby. Pels mønstre og farver er altid spændende rent genetisk, selv når det er en huskat. Tabby mønstrene er generelt mest udbredt fordi de er meget dominante genetisk.
    Lyder lidt mærkeligt han kun er 9 uger, det er alt for tidligt at komme hjemmefra. Og også ulovligt

• #14   13. aug 2020 Du har et styks huskat (altså en blandingskat), tillykke med det smiley
    Men stakkels kat at skulle væk fra mor og søskende, før den er 12 uger smiley

• susanne K
    susanne K Tilmeldt:
    aug 2020

#15   13. aug 2020 rolig ro på han er ved sin mor og søskende, mor kom hjem og var blevet gravid, ja jeg skrev nok racekat, er første gang på sådan et form, jeg tænkte nok mere på hvad man kalder ham, med den pels. og de aftegninger, og de kommer ud i en stor katte indhegning
    men skal lige være sikker at det ikke er nogle steder de kan komme ud derfor halsbåndet
    med en lille klokke og ja halsbåndet er katte sikkeret, men mange tak for de forslag der er kommet susanne

• #16   13. aug 2020 bare en lille bitte ting
    lad være med at have en klokke i halsbåndet. Katten hører meget bedre end vi gør
    og vi gider ikke at have en klokke i øret hele dagen, så tænker hellere ikke at det
    er godt for katten

jeg har selv haft halsbånd på alle mine - rigtig sjovt at gå ud og skal købe 18 halsbånd i forskellig farve/mønstre. Og alle var uden klokke

• #17   16. aug 2020 Du har en huskat i farven "sort blotched/klassisk tabby m. hvid". Måske er den også tortie ("flerfarvet" med farven rød), svært at vurdere på dette billede, men er du sikker på, at det er en han?

• #18   17. aug 2020 Christina - Tænker jeg også lidt, men måske det er billedets kvalitet?
    Hvis der er rød i pelsen er det nok en pige ^—^ og ud fra billedet virker det meget sandssynligt

• #19   19. aug 2020 Han er skøn. Tillykke med de små uldtotter. Ja, hvis de ikke har stamtavle går de under betegnelsen huskat, derfor kan der jo godt være noget racekat blandet i. Selv har jeg en papirløs Radollhuskat, jeg siger nu, jeg har en Ragdoll, da jeg ved hendes forældre er Ragdolls. Så har jeg en raceren Europe med stamtavle, jeg elsker begge lige højt og er egentlig ligeglad med stamtavlen. smiley

• #20   20. aug 2020 Kirsten P. Ragdoll er dejlige. Jeg blev selv den glade ejer af en i januar. Som du, er jeg også “ligeglad” med stamtavlen. Når det står i gåseøjne, er det fordi en stamtavle faktisk er meget vigtig. Det er det eneste bevis for, at katten er den race som opdrætter siger den er. Den eneste mulighed du har for at se om den og hele familien er testet for det opdrætter påstår osv.

Jeg tænker godt, at du ved dette, da du også har en stamtavle kat. smiley For i ordet ligeglad kan der også ligge, at man ikke skal bruge den til avl og ikke har tænkt sig at udstille katten.

Selvom Kokos har en lang en af slagsen, så er det kun mht hendes ægthed og så de racerelaterede sygdomme. Hun er i øvrigt neutraliseret og derfor intet værd i den henseende. smiley

De er bare skønne de ragdolls smiley Hvor gammel er din?

• #21   20. aug 2020 Med stamtavlen kan tilføjes at katten ikke er et produkt af far/søster eller fætter/kusine parring.

Som opdrætter ligges der meget energi i at matche hunkatten med den rigtige hankat smiley

• #22   20. aug 2020 Jeg kender godt alle argumenterne for stamtavle, jeg synes bare, det nogen gange går for vidt med at nedgøre dem, der har en kat uden stamtavle. Ja, jeg valgte stamtavle til Maggie fordi jeg der haft racen Europe før og var så glad for dens temperament. Jeg kan ikke læse ud af en stamtavle, hvordan individerne eventuelt er i familie med hinanden, det skal der vist eksperter til.
    Til Denise.
    Trine er to år, Maggie 19 uger, de er skønne hver for sig. Jeg var lidt nervøs for i starten, om det var dumt at anskaffe Maggie, da Trine hvæsede og spruttede af hende, men det er hun stort set holdt op med. Trine tusser nu omkring på Ragdollfacon og Maggie leger vildt ind imellem. Min erfaring er, at alt går langsomt men sikkert med en Ragdoll, så de skal nok blive venner. De leger ikke så meget, men løber dog efter hinanden.. smiley smiley

• #23   20. aug 2020 Kirsten:
    Vi har en hjemmeside hvor alle stamtavler stort set er kodet ind. Så når vi vil tjekke indavl på en specifik parring så laver vi det vi kalder en "testparring" i det program.

Det vil sige vi indtaster den hunkat vi vil parre og den hankat vi ønsker at parre og så får vi indavlsprocenten er vide i de forskellige led.

For nej man kan ikke sidde med to stambøger og kigge efter om en kat går igen. Det er simpelthen for stort et arbejde.

• #24   20. aug 2020 Jeg tror ingen her inde nedgør katte uden tavle/ huskatte, så længe ejeren er glad for sin kat, og tager den for det den er, og elsker den som den er.
    Problemet opstår når nogen køber en killing og enten får at vide den er af en bestemt race, eller vil finde ud af hvilken race den er, der er det altså stamtavlen og ikke andet som afgør det.
    Forresten har rigtig mange opdrættere selv en huskat i hjemmet, sammen med racekattene, og de er selvfølgelig neutraliseret smiley
    Det forekommer også at en opdrætter ved et uheld får et blandingskuld, som regel fordi en fertil hankat er trængt ind i hjemmet/løbegården, men hvis de sælges for hvad de er, så er det bare sådan, en jeg kender gør samme stas ud af et upskuld, ja de får endda en stamtavle og er registreret, og bliver gjort klar til nyt hjem på samme vis som racekillingeren.

• #25   20. aug 2020 Jeg har selv både huskat og blandingskat, men får ofte skudt i skoene, at jeg skulle nedgøre ikke racerene katte. Det kommer oftest fra dem, der nedgør stamtavler.

• #26   21. aug 2020 En stamtavle er jo meget mere end "blot" et stykke papir.

Stort set ingen uden stamtavle er testet for racerelaterede sygdomme blot for at nævne noget. Og så kan man på stamtavlen følge de mange års intensiv avlsarbejde for at få den race, som vi kender og holder af. Det er ikke noget, der er gjort på en dag. smiley

Kommentér på:
killing race

Annonce