{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

er I da ikke klar over??? {{forumTopicSubject}}

at alle os der bruger kattegalleri elsker vores katte?

Jeg er ved at være led og ked af at åbne emne på emne hvor der bliver haglet ned og svinet til fordi trådstarter eller anden ikke lige deler mening.
Det er trist at folk skal beskylde andre for uansvarlighed, for hvem ved egentlig hvad det menneske der sidder bag skærmen i virkeligheden er for en størrelse.

Noget af det som gør mig allermest knust er når folk mister deres elskede kat, som går ude - at andre så sviner dem til for at være ligegyldige og uansvarlige. Nej måske har I ikke medfølelse, men lad dog være med at træde på en der allerede ligger ned.

Jeg håber og tror på at alle her på galleriet kan se sig selv i spejlet og vide at de gør det allerbedste for netop deres kat - og hvem siger at det bedste for min kat er det bedste for din?

Hvad blev der er tiltro til andre, og næstekærligheden? Hvad blev der af den positive jantelov?
Hvad blev der af hjælpsomhed og velvilligheden?
Hvad blev der af de gode og velmenende råd?

Jeg har ikke været her ret længe, men kan mærke at kattegalleri absolut ikke er hvad jeg troede det ville være, eller hvad jeg ved det burde være..

Omtanke og eftertanke!

med håb Janni L

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er I da ikke klar over???
  • #1   16. jun 2008 ENIG !! har heller ikek været her særlig længe og jeg har endda selv prøvet at blive svinet til og har flere gange overvejet at slette min bruger og det ender det også med

• #2   16. jun 2008 maria J - det er jeg da ked af at høre - jeg vil helst undgå at slette min bruger, dels fordi at Bella nu er væk, men også fordi jeg har en ide om at folk ikke nødvendigvis behøver at opføre sig som dommere og bødler.

Jeg mener at den oprindelige tanke med kattegalleriet må have været at give en masse katteelskere muligheden for at dele deres egne vidunderlige katte med en masse andre, og for at søge råd og vejledning når tvivlen melder sig. Der er også mange gode råd, det er bare som om at det altid er det negative der vinder og overskygger, og det er rigtig trist, for vi burde kunne holde fred omkring fællesnævneren - katten

• #3   16. jun 2008 janni L: ved ikke hvor længe du har været her, men for et stykke tid siden var der ballade på KG, hvor det endte med at alle de erfarne katteejerer på det nærmeste fik mundkurv på og frosset ud af KG. det var dem der havde de gode og velmenende råd- så ja- vi har sådan set selv sørget for fremover ikke at få de gode råd mere.

• #4   16. jun 2008 Jeg er meget enig i Marlenes og MBs betragtninger.

• #5   16. jun 2008 Jeg ved godt at nogle emner er som en rød klud, og får det værste frem i nogen. Men det ændrer ikke på at der på den anden side af skærmen sidder en person med følelser. Det skrevne ord tolkes også tit fejlagtigt, og det ender med at gøre skaden endnu større.

Angående balladen herinde så holder jeg mig neutral - jeg er kommet dertil at det ikke gavner nogen - slet ikke kattegalleriet - med alle de vrede udbrud.

Alle har ret til en mening, og den bør respekteres trods uenighed, ikke mindst i et forum hvor man betaler for at være medlem.

• #6   16. jun 2008 MB jeg kan godt mindes noget fra tidligere, ikke så meget men trods alt nok.
    Kan godt være her er stille og roligt, men man burde alligevel vise mere empati i stedet for angrebslyst - i bund og grund vil vi alle det samme - måske på hver vores måde - nemlig vores elskede kattes bedste.

Jeg ville ønske at jeg ikke sad med mavepine over den dårlige stemning der ofte skinner igennem herinde, men lige netop idag (måske fordi jeg er overtræt) kan jeg slet ikke håndtere det - jeg bliver rigtig ked af det.

• #7   16. jun 2008 MB det er også fritløbende katte ja.. men også i mange andre emner har jeg set krigene blive kæmpet. foder, medicin. p.piller, børn, andre dyr osv osv.

• #8   16. jun 2008 janni: dit indlæg skrevet 09:26:43 tydeliggør dilemmaet. du skriver nemlig både at alle har ret en mening og at man ikke må såre andre. allerbedst ville det være om man kunne sige sin mening uden at såre. det er nogengange svært, hvis folk er for ensporet, og i sidste ende ikke søger råd og kun vil bakkes op i egen holdning.

• #9   16. jun 2008 Marlene A

Ja det er et dilemma, så absolut.
    Men i virkeligheden er det ikke så svært at sidde og diskutere og lytte til andres meninger. Problemet er når det skal skrives. For nogle gange rammer man plet med det man skriver, i egne øjne, mens modtageren kan læse noget helt andet. Fokus flyttes, trykket lægges andetsteds o.lign.
    Min bekymring er ikke at folk har en mening, men at de tramper henover nogen, som allerede ligger ned, med den. Det er skræmmende at sidde og læse hvordan nogle nærmest nyder det (og igen er det jo min tolkning af det læste i dette tilfælde)

• #10   16. jun 2008 janni: kan kun støtte dig i at man ikke træder på folk der ligger ned og at nyde at træde på andre er bizart. det håber jeg ikke at nogen på KG gør.
    hvis du hentyder til tråden hvor en var bekymret for om hendes kat var kørt ned vakler jeg selv lidt i min holdning. hun havde ingen omtanke for den nedkørte kat, da hun opdagede at det ikke var hendes egen kat, og brugte selv et modbydeligt sprog i tråden. synes dog ikke at emnet skulle gøres til en inde/ ude debat da det ikke var det tråden handlede om.

• #11   16. jun 2008 Marlene A - jeg hentyder ikke til en specifik tråd, men en generel observation jeg har gjort mig i de tråde jeg har kigget i..

• #12   16. jun 2008 ups smiley sammenkædede de 2 tråde da bølgerne gik lidt højt i den. sorry!

• #13   16. jun 2008 Marlene A - det er helt okay smiley

Nej denne tråd er ikke en "harm" skælde ud tråd - blot et inderligt ønske om at folk ville begynde at reflektere og gennemtænke deres ordvalg, så vi kan nå ind til det som bør være kattegalleriets hensigt

• #14   16. jun 2008 Janni: hørt!! håber at dem med etikken vender tilbage, så vi kan få lidt skik på KG igen.

• #15   16. jun 2008 Vicky J - igen er jeg virkelig ked af at endnu en overvejer at slette sin bruger.

Det må da kunne fortælle nogen at folk faktisk bliver ramt hårdt når nogen stiller sig til doms - og vil man virkelig bære den kappe?

øv jeg synes det er trist hvis kattegalleriets brugere kommer til at skræmme en masse dejlige katteejere væk, som måske ville kunne drage nytte af de gode råd som også findes herinde.

• #16   16. jun 2008 Janni L jeg kan kun give dig ret smiley

Jeg er så en af dem som blander mig når der bliver haglet ned på nogle af dem der skriver i forum, feks når de midster en kat, eller når den kommer ud osv.
    Jeg har længe sagt at en sag skal ses fra 2 sider og man skal ikke kun se på sin egen holding.
    Mine katte kommer ud og jeg får en del baller og jeg giver som regel igen når folk kommer med den, men jeg gør hvad jeg føler er rigtig for mine katte og jeg ved at de også gør hvad de synes er rigtigt, så den sag bliver man aldrig enige om, så derfor burde man bare kunne sige ok, eller lade være med at blande sig.
    Da jeg blev oprettet herinde blev jeg også meget overrasket over den måde det kørte på, der er en del med store albuer, som tror at de ved alt og at det kun er dem som har ret, det er tit de samme... nu er jeg så en af dem, bare på den anden side smiley
    Det er du vist også maria J, men det synes jeg kun er dejligt, vi er tit i de samme indlæg smiley
    Man ved efterhånden hvad man IKKE skal skrive herinde, hvis man ikke skal overfaldes, men det burde bare ikke være sådan...

• #17   16. jun 2008 Tina Skov S - Allerede her skiller vandene sig desværre, de med udekatte og de med indekatte - og det lader tit til at der er en uforsonlig kløft imellem de to.
    Her gentager jeg så: hvad der er bedst for min kat er ikke nødvendigvis det bedste for din. Fint at der er forskellige holdninger til kattehold, men ikke om jeg et sekund tror på at folk der opretter deres katte på et kattegalleri ser deres katte som ligegyldige væsener.

• #18   16. jun 2008 Nej det mener jeg heller ikke... jeg ser det fra 2 sider, for jeg kan virkelig godt se det fra 2 sider, men nogle gange er de lidt hårde ved andre og så giver jeg igen!

Men jeg kan kun sige at jeg som sagt er ganske enig med dig, man burde være venner alle samme og nyde de katte man har smiley

• #19   16. jun 2008 Tina Skov S - det lyder rigtig fornuftigt

nu er jeg ved at have været vågen i 26 timer, så hvis I vil have mig undskyldt så siger jeg pænt godnat - glæder mig til at se flere indlæg når jeg vågner af komaen ;-D

God mandag til Jer !

• #20   16. jun 2008 p.s. nu er det da forhåbentlig mandag???? ville hade at have sendt børnene i skole på en søndag *GG*

eiij skal nok gå i min seng nu ;-D

• #21   16. jun 2008 Tina skov ja vi er tit i samme indlæg SS og jeg er flere gange fået afvide at mine katte er huskatte da de ikke har stamtavle og jeg blir F****** så ked for folk får det til at lyde somom at en kat uden stamtavle er ikke en S*** værd og det er de for mig hvis jeg køber en kat med stamtvale betyder den ikke mere for mig end dem uden... og den diskution og ægte eller ikke ægte såre ren faktisk folks følelser der er mange der skriver i pb til mig og fortæller de har det som mig og at de simpelthen næsten blir mobbet ud og jeg synes det er så meget for dårligt der skal være plads til os alle og vores meninger men at sidde i et forum og der er 10 der fortæller en hvor meget eller hvor lidt ens kat er værd det er ikek fedt!!! og jeg har jo 2 alm huskatte og de er inde ude det har jeg også hørt for det ender med at jeg sletter min bruger for jeg synes ikke det her har været værd at betale for... og tit og ofte når man går i seng ligger man og tænker på det der er kastet i hovedet på en...

• #22   16. jun 2008 Jeg syntes også det er hammer trist at nogen hidser sig vildt op, og gør andre kede af det, og kan endda selv gøre det, hvis en virkelig træder mig over begge fødder på en gang.
    Her burde være plads til alle, og ja vi er her jo først og fremmest fordi vi er glade for katte. Det er dejligt at få råd af andre, men alle kan ikke nødvendigvis bruges.
    Noget jeg især syntes folk burde tænke på, er når det er en ung pige de hegler ned.. stop.. se lige på alderen og hids jer ned. Hun kan altså ikke bestemme hvad hendes forældre vil og ikke vil.. så hun kæmper ofte på 2 fronter, det er ski synd.
    Syntes det er en god tråd og et godt emne, at tage op. Vis empati for hinanden, respekter eller i det mindste acceptere, at vi er forskellige.

• #23   16. jun 2008 maria J: håber/tror du har misforstået det med stamtavle/ ikke stamtavle. dine katte uden tavle er bestemt det samme værd som alle andre katte. det opdrætterne bliver kede af er at os ( har selv blandinger) uden tavlekatte bruger udtryk om kattene som om de har tavle. opdrætterne laver et kæmpe avlsarbejde som koster enormt meget tid og penge. derfor er det vigtigt at kunne skelne en tavlekat fra andre, så købere ikke forveksler de to begreber, og måske i sidste ende køber noget de reelt ikke får.
    derfor har jeg selv valgt at fremhæve at mine katte ikke er ægte. det mener jeg giver mere respekt end at have en kat uden papirer som man kalder ægte. ægte er for mig en kat med tavle, og vil være det for mange købere. mine blandinger er dog lige så dejlige, men det gør dem stadig ikke til ægte.

• #24   16. jun 2008 Janni L... sov godt smiley

maria J... uha ja... stamtavle eller ej, min holding er katten er ægte med eller uden stamtavle, det kan bare ikke bevises smiley
    Jeg synes ikke at du skal slette din bruger, der skal være plads til forskellige holdinger...

Lotte J... det har du helt ret i smiley

• #25   16. jun 2008 Marlene der er vi så kun delvis eninge jeg har set bégge mischa´s forældres tavler og deret øretatovering stemmer overens med alle de papire jeg har set på forældrene og artur´s forældre var det kun faren der havde tavle og moren havde en kopi af deres forældres tavler og det er fint nok for mig at de er uden for for mig er de lige ægte uanset hvad

• #26   16. jun 2008 Malene... uha tænke tænke, dettte var jo et fredeligt emne, men jeg er nød til at komme med min holding smiley

Jeg kan godt forstå maria, hvis hendes kat er ægte, hvorfor skal hun så kalde den en blanding.
    Min søster fik en hellig birma fra en avler, som var ægte, begge forældre havde stamtavle, men killingen havde ikke fået det, da den var en "fejlfarve".
    Da hun så ville oprette den her, så var det pludselig en blanding, fordi den ikke havde tavle eller den rette farve, men katten må da være en ægte birma uanset hvad...

Undskylder meget for mit sidespring...

• #27   16. jun 2008 tina skov s: har lige sendt maria en pb for ikke at skifte emne. sender lige dig en også.

• #28   16. jun 2008 God ide Malene smiley

• #29   17. jun 2008 Lis D takker, jeg har sagt det videre til hende, så må vi se smiley

• #30   17. jun 2008 Janni L... jeg håber at du fik sover godt smiley
    Nu er det snart min tur, for jeg skal jo op og smøre mad til 3 børn.
    Nu kan de jo komme i børnehave og sfo igen smiley

Jeg undskylder for de sidespring der kom, jeg håber at det er i orden smiley

Kommentér på:
er I da ikke klar over???

Annonce