{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

HJÆLP Bella tisser :o( og en mis mere? {{forumTopicSubject}}

Kære alle!!

Jeg har virkelig brug for et godt råd, for har prøvet alt.

Jeg har to katte, Cæsar og Bella. Cæsar er doven, sulten og dejlig. Han slapper altid af, og leger meget lidt hver dag.

Men mit problem er Bella, hun virker meget nervøs hele tiden, mest overfor andre, men til dels også overfor mig. Og så har hun tisset meget udenfor kattebakken. På vores nyvaskede tøj, dyner, sofa osv. Og kradset i sofaen. Ligeledes spiser hun ikke så meget tørkost, virker som om hun ikke gider, selvom jeg hare skiftet mærker op ril flere gange. Og hun mijaver virkelig meget. Især da jeg prøvede kun at give hende blødmad, så ville hun ikke spise andet, og mijavede hele tiden for mere, uudholdeligt!! Så det er jeg stoppet med igen, og prøver forskellige slagstørkost nu, hun spiser vel når hun bliver sulten?
Jeg har prøvet alt!! Felivway duftsencer, hold dig væk kat spray, og meget meget mere!!

Nu er jeg lidt nået til den konklusion, at det enten er blærebetændelse eller psykisk. Så jeg skal ned med en urinprøve hos dyrelægen idag, hvis jeg kan få hende til at tisse :o)

Jeg har også tænkt på om det kan have noget med at gøre, at hun er SÅ legesyg, og han ikke er så meget. At hun mangler aktivering? De leger kun lidt sammen om aftenen, for så gider han ikke mere. Når jeg leger med hende 3-4 timer om dagen bliver hun rolig, men det er lang tid at aktivere hende hele tiden, og så sjovt synes hun heller ikke legetøjet er.

Så nu tænker jeg (måske) på at anskffe en mis mere. Men er der nogle der har erfaring med anskaffelse af en tredje mis? Og vil det være løsningen?
Min mor, kæreste og andre siger nej, kun en af mine veninder tror det vil hjælpe... Andre siger hun nok skulle være gårdkat istedet for indekat, men jeg elsker hende jo, for hun har også så mange gode sider, så vil jo gerne beholde hende...
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP Bella tisser :o( og en mis mere?
  • #1   10. jun 2008 at anskaffe sig en kat mere kan gøre det værre for når hun tisser på nyvasket tøj osv kan den nye kat gøre det samme for at afmærke har du prøvet at lukke hende inde i et rum og stille ca 3 bakker op til hende (åbne bakker) for jeg har det samme problem med en af min huskatte (fertil hankat) så nu har jeg lært ham at han blir lukket ind og ud af mit vindue og så står han i vinduet når han skal ud så nu dte problem løst...
    ring og tag en snak med dr. dyr for at høre om det kan hjælpe ved at neutralisere den

• #2   10. jun 2008 hmm det lyder lidt som min gamle katte, bare uden tisseriet... Det var mor mis, og datter... Datteren var så nervøs og kunne finde på at kradte når man kæler osv... Det gjorde hun ind til den dag mor mis døede.. Så blev hun en helt anden, meget afslappet og mere kælen.. uden alt det kradten.. En dominerende kat kan gøre ufattelig meget ved en svag kat.... smiley

• #3   10. jun 2008 Er hun neutraliseret?

• #4   10. jun 2008 er de neutraliseret?

• #5   10. jun 2008 min hankat er også en rigtig dovenkrop og min hunkat meget mere aktiv.
    hun bliver dog ikke så frustreret som din pige. hun kan heldigvis aktivere sig selv, og så en god legetur inden sengetid så hun er sløv når vi skal sove. min hankat elsker at kigge på mens hun spurter rundt efter legetøjet, han gider kun fange det hvis man ligger det indenfor rækkevidde *G*

en mulighed er at skaffe et godt stort kradsetræ, og så udskiftning af legetøjet så det aldrig bliver kedeligt. jeg har en pose i skabet med legetøj og så har de ca ti ting fremme ad gangen. skifter ud ca en gang om ugen og så er alt det gamle sjovt igen.

en ny kat kan også være en løsning, men der er jo ingen garantier for at den nye er mere legesyg end din hankat.

• #6   10. jun 2008 Hejsa :o)

Tak for jeres svar, desværre er det meste prøvet :o(

De er begge neutraliseret og indekatte.
    Jeg har et gulv til loft kradsetræ til dem som hun bruger meget!! Og masser er legetøj, som jeg nelig også ligger væk og tager noget andet frem imens.
    Hun har aldrig kradset eller bidt eller lign, på det punkt er de blide som lam :o) Ved ikke om det er fordi de er indekatte?
    De har to kattebakker, en XXXL fordi min hankat er meget stor, så der skal være plads til ham. Og så har jeg en alm. str.
    De har mad og vand både i køkkenet og på mit værelse.
    Hun er meget aktiv og mijaver og virker nervøs. Og så det næste øjeblik ligger hun og spinder og vil kæles... Meget mærkeligt :o)
    Hun har aldrig været 100% renlig, men det har været meget uregelmæssigt med hendes tisseri, nogle gange flere gange om ugen og andre gande to gange om måneden.
    I to½ måned har hun ikke tisset indenfor, og så i foregårs har hun tisset på min dyne, og idag på mit gulv, mens jeg var på værelset! Og hun har ikke tisset på mit værelse før, kun i de andre rum...
    Jeg har været´hos min kæreste i 4 dage hvor jeg ikke har været hjemme, men min veninde som jeg bor sammen med har været hos dem, så de har jo ikke været alene, så ved ikke om det er derfor...?
    Men ja, der er meget forskel på deres aktivitetsnivau, og tænker virkeligt om det ville hjælpe med en tredje. Men til Januar skal jeg flytte i ny lejlighed, den bliver mellem 50 og 60 km2, og ved ikke om jeg kan have 3 katte der? Ved ikke om er er et min. i km2 for hvor mange katte det er smart at have???

Så fik i en roman mere :o)

• #7   10. jun 2008 Jeg tror det er rigtigt godt du får tjekket hendes urin, det kunne tyde på noget ikke er som det skal være.

Kommentér på:
HJÆLP Bella tisser :o( og en mis mere?

Annonce