{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Dårlige killingekøbere {{forumTopicSubject}}

Øv øv øv hvor er der mange ulækre, ubehagelige osv osv osv mennesker der misbruger og udnytter de stakkels dejlige dyr... ØV! Jeg går selv og venter på min første avlshun (maine coon) og prøve at lære så meget som muligt... Men når jeg læser alle de dårlige ting om de ubehagelige mennesker derude som enda de erfarne opdrættere tager fejl af bliver jeg så bange!

Mine katte skal ikke ende diverse steder som kattefabrikker(vælger derfor tidlig neutralisering) eller videresolgt på dba, gul og gratis, qxl osv. til dyre priser. Hvad skal jeg gøre? Hvordan laver jeg en absolut vandfast kontrakt som gør at jeg med det samme der er kontraktbrud kan hente missen hjem? Og en kontrakt som stadig ikke er for meget, det er jo stadig købers lille skat ikke min når den er solgt? Hjælp hjælp hjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlige killingekøbere
  • #1   9. jun 2008 Jeg svarede da med det samme?!?! Troede faktisk du slet ikke gad svare mig mere smiley Og jeg har set din kontrakt og spurgte også mere ind til den. Jeg vil bare så gerne være sikker på at jeg uden videre kan hente katten hvis der er kontraktbrud.

• #2   9. jun 2008 Overhovedet ikke, du vælger bare at sætte en pris på kontraktbrud hvor mit ønske er bare at kunne hente katten hjem. Er i tvivl om hvordan jeg lige formulerer det ordentligt

• #3   9. jun 2008 Mit generelle indtryk af [LIS D] er at hun er meget professionel, på den gode måde, og hvis omtalte købskontrakt er identisk med den, Lis har på hendes hjemmeside, synes jeg at den er alletiders. Den er selv for mig, der er helt grøn i kattefaget nem at forstå, og helt lige til.
    - Jeg vil nærmest forvente som ny ejer til en racekat, at få stukket et regelsæt i hånden. Ellers vil jeg godt nok blive skuffet. Det er måske bare en underlig mening, jeg har.

- Der kan altid være brodne kar mellem nye killingekøbere, ingen tvivl om det. Derfor synes jeg også at tidlig neutralisering er en meget, meget god idé. Det er personligt også derfor jeg har valgt at købe min kommende kat hos en opdrætter. Jeg ville finde det pinligt, hvis jeg var en af dem, der "kom til" at lave blandingskatte. Så endelig hold på den idé.

• #4   9. jun 2008 Samme her, derfor jeg kontaktede hende i første omgang smiley Men mit ønske er bare derudover at kunne få katten hjem hvis der er kontraktbrud

• #5   9. jun 2008 [Christina]: Man kunne vel skrive som ekstra i en kopi af [Lis D]'s købskontrakt, at sker der kontraktbrud eller, der er mistanke om dette, hentes katten hjem. Om man kan dette, håber jeg at der er nogle opdrættere herinde, der kan svare på.

• #6   9. jun 2008 Tja.. jeg skrivere lige som lis en bod på hvad det kommer til at ksote, hvis der er kontragtbrud, plus at jeg skriver at jeg har førsteret, hvis katten skal flytte, og hvis det ike bliver overhodt, skal jeg have katten..
    hvorfor jeg skriver dete, e fordi jeg nu 3 gange har været udsat for at atten er kommet ud i nye hjem

• #7   9. jun 2008 Og det ved jeg godt. Og det vil jeg lægge et beløb på. Men hvis køber overhovedet ikke tager sig af katten f.eks, vaccine, dyrlægetjek, pels, lader katten gå frit eller videresælger uden min accept vil jeg gern ekunne hente katten hjem. Det er vel fair nok?

• #8   9. jun 2008 Og hvad skal køber have igen af penge i sådan en situation?

• #9   9. jun 2008 Jeg synes det er vigtigt at have flere mentors.. Alle har deres måde at gøre tingene på. Jo flere måder man kender jo bedre rustet er man vel? Og selvfølgelig skal alle kattene i huset testes for diverse smitsomme sygdomme og forældredyrene for de arvelige og man skal selvfølgelig også kende til stamtavlerne...... Og hvis man sælger en syg kat, ubevist, så skal køber selvfølgelig enten have en ny killing eller pengene tilbage...

• #10   9. jun 2008 Nej det gør man ikke, men du kan ikke vide om der ligger noget gemt. Så du bruger ikke penge på at teste dine katte for felv og fiv?... Det siger din hjemmeside ellers
    Og ja som jeg allerede svarede har jeg mentors. Jeg har lige præcis valgt at avle for sundhed og imod arvelige og genetiske sygdomme! Og der kan man læse stamtavler og teste sine dyr. Der er ikke andet at gøre

• #11   9. jun 2008 Da jeg har ungekatte som ikke har vist tegn på hverken felv eller fiv betyder det ikke det ikke kan være der. Min huskat gik frit før vi fik hende... Men som sagt kan man kun teste og læse stamtavler. Man kan ikke garantere at ens katte ikke bliver syge. Men jeg vil da gøre alt hvad jeg kan for at det ikke sker!

• #12   9. jun 2008 Hvis der er købt og betalt for en vare, kan sælger ikke bare hente den igen. Det er yderst begrænset, hvad der lovligt kan skrives i salgskontrakter fra opdrætter til kælekatteejer, da det er nøjagtigt samme lovgivning som hvis du går ned og køber et fjernsyn. Man kan skrive om avlsforbud (men det er uendelig meget lettere "bare" at neutralisere) og om videresalg og vist ikke meget mere. Intet af dette berettiger dog sælger til at hente katten, heller ikke selvom det står i kontrakten. Overtrædelse kan straffes med en bod og som Lis skriver, må den ikke være højere end kattens pengemæssige værdi (salgsprisen), da den ellers ville blive tilsidesat under en eventuel retssag.

• #13   9. jun 2008 Suk øv....

• #14   9. jun 2008 Derfor blev de begge testet smiley Det var derfor jeg brugte mine penge på det. Håber du forstår nu

• #16   9. jun 2008 Lis gider du sende mig en kopi af din kontrakt.. Vil gerne sammenligne den med den jeg regner med at bruge

• #17   10. jun 2008 Nu er der noget du ikke har forstået, da jeg har valgt at avle for sundhed indenfor maine coons og dermed(efter min mening) imod indavl kan jeg ikke bruge en smuk smuk udstillingskat til noget, for topkattene er voldsomt indavlet og det er ikke den slags kat jeg søger!

Det er for udparrende opdrættere indenfor maine coons kendt at deres katte ikke bliver world champions, og det er det valg man tager.

Og jeg gider ikke diskutere med dig om hvor vidt det er skadeligt at indavle eller ej... Der har jeg min mening om og du har din og alle mulige andre har deres...

Man kan sagtens lave smukke udparrede linjer med en god type, men ikke verdensvindere. Selvfølgelig har jeg tænkt mig at udstille men det er for at følge med i typen og udviklingen af racen... Jeg synes det at udstille er vigtigt når man er opdrætter. Men på en udstilling bliver der ikke taget hensyn til stamtavlerne og procenterne og derfor er det ikke der jeg skal møde de få seriøse opdrættere af udparrede linjer der er i dk da der er flest showline katte på udstillinger.......

• #18   10. jun 2008 Lis D du er klog *GG* kan du ikke hjælpe mig med evt. at lave en købskontrakt da jeg ikke ønsker mine kommende killinger ud til hvem som helst da de skal have det ebdste af det bedste

• #19   10. jun 2008 Lis D,

Hov hov, tror ikke der skulle grines der GGGG

• #20   10. jun 2008 GG

• #21   10. jun 2008 ALT er farligt hvis man ikke ved havd man gør.

• #22   10. jun 2008 Christina - Altså rådet med at købe en god udstillingskat, indbefattede da ikke at du skulle købe den efter WW'ers? (Som du jo mener alle er indavlede)
    Jeg har to gode udstillingskatte - den ene er en huskat, den anden en alm godt typet mco efter gode forældre.

• #23   10. jun 2008 Eva K nu er sagen jo altså sådan at din Diego har en complete indavls % på: 17, 5 og hans 4 generations også ligger så højt som 1,56... Det er for meget i mine øjne, for at være helt præcis i hvert fald 7,5% for meget. Derudover har han en clon % på 38, 4.. Det er så for mig 8,4% for meget.....

• #24   10. jun 2008 Og Helle jeg har ærlig talt ikke tid til at forklare diverse mennesker hvad jeg ved og ikke ved og hvordan jeg vil teste mine katte og hvad jeg vælger mine avls og kælekatte på, men hvis du vil høre det kan du jo kontakte mig personligt.

Procenter er absolut ikke det eneste, nej det er en af så utroligt mange andre ting man skal se på. Men jeg kan ikke se hvordan det er sund for en race at ca. 70% af dens genpool består af 5 katte

• #25   10. jun 2008 Christina - Nu tænkte jeg især på at min huskat ikke er indavlet ;o)
    Hendes mor er fra randers området, boede da hun blev gravid i alborg. Der skal man være meget uheldig for at finde ent Fst på noget af betydning.

• #26   10. jun 2008 Jeg kan nu kun få hans indavls koefficient til at være 0,00476, eller 0,47´%

• #27   10. jun 2008 Undskyld, talte lige forkert. 0,0100. Dvs hans F(I) = 0,01.
    (0 = ingen indavl, 1= fuld indavl)

• #29   11. jun 2008 Felis - Og dog er der stadig retslige instanser der har dømt at en kat skulle tilbageleveres pga kontraktbrud.

• #31   11. jun 2008 Lis - ja, det er så virkelig det jeg ikke forstår ved folk. At de kan få sig selv til at aflive et uskyldigt dyr fordi man er blevet fornærmet.

Felis - Som Lis skriver, var det netop ikke det.

• #32   11. jun 2008 Lis jeg har allerede snakket en hel del med dig over pb fordi jeg spurgte dig om nogle ting og du svarede venligt. Efter en mislykket mail som ikke kom igennem til dig skrev jeg så om kontrakter herinde og det tog du så som om jeg syntes der var noget galt med din kontrakt derefter blev dine pber angribende men det mente du ikke selv, da jeg så copy pastede det du havde skrevet til mig og sørgede for det var i ", misforstod du det som om jeg skrev det til dig og følte jeg var flabet... Jeg synes det er underligt du har sådan en reaktion på noget du selv skrev til mig du ikke mente var angribende. Jeg har også skrevet til dig at det var en misforståelse men det har du ikke svaret på.........

Jeg må ærlig talt indrømme jeg ikke har noget behov for at forklare migselv og mit kommende opdræt overfor alle. Specielt ikke efter du var så spydig pga en mistet mail. Hvis folk har en seriøs interasse i det jeg gerne vil og de gerne vil høre mere om mine planer kan de kontakte mig på en ordentlig måde og så vil jeg heller end gerne fortælle det jeg ved og tage imod alle råd og KRITIK med kyshånd.... Jeg er ikke efaren og vil meget gerne have alle de råd jeg kan få, men bare fordi nogen er ældre/mere erfarne osv synes jeg stadig man kan give kritik og råd på en respektabel måde. Jeg har ikke engang en avlskat endnu og prøver at lære så meget jeg kan. Jeg kunne forstå det hvis jeg rodede rundt i det og det på alle måder var tydeligt jeg var uforsvarlig og jeg ikke kunne bidrage til racen med noget godt med de tanker omkring opdræt jeg har. Men jeg synes klart jeg har givet udtryk for at jeg vil racen og dyrene det absolut bedste og at jeg ikke vil opdrætte for sjov.

• #33   11. jun 2008 Du ville have en undskyldning for noget DU misforstod!!!!!!!!!

• #34   11. jun 2008 Så så I to... der blæser rigeligt i forvejen i dag, men solen skinner da indimellem SS.
    Argh... hvor er det forfærdeligt, at et skænderi og en retssag gjorde at en sund og kælen kat måtte miste livet.. Tror opdrætter havde ret i, at den nye køber ikke var ok..

• #35   11. jun 2008 Lotte du har ret. Undskyld Lis for hvad jeg måtte have sagt af dumme ting og er også ked af de ting du måtte have misforstået. Men jeg følte mig angrebet, om det er af god grund eller mig med en dårlig dag har jeg svært ved at sige. Men undskyld i hvert fald fra min side. Undskyld også til alle andre der fik deres del af det.

Jeg kontaktede dig, Lis, fordi jeg havde stor respekt for dig og din erfaring.

• #36   11. jun 2008 Christina hatten af for dig. Flot gjort. -Og foresten held og lykke med dit opdræt, når den tid kommer.

Kommentér på:
Dårlige killingekøbere

Annonce