{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Anbefalede foreninger, hvis man vil købe en sund maincoone {{forumTopicSubject}}

Kære Kattegalere,

vi har gennem længere tid overvejet at anskaffe os en mainecoone,
men jeg har læst mig frem til at de ofte har visse helbredsproblemer hvis man ikke finder en med ordentligt stamtræ?

Det er først nogle år ude i fremtiden vi skal have udført planen om vores nye familiemedlem, da jeg pt. arbejder på hvordan vi skal have indhegnet haven, så det ikke ligner fort knox. Vi har 1600 m2 have, med forskellige højder hegn til 3 forskellige naboer så det skal være på plads først. Men jeg vil ikke nøjes med en lille voliere da jeg elsker at se katte løbe ^_^

Men jeg tænker det ikke er for tidligt at etablere kontakt til de rette mennesker/foreninger, så hvis der sidder nogen derude med gode erfaringer/råd tager jeg imod med kyshånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefalede foreninger, hvis man vil købe en sund maincoone
  • #1   19. jun 2020 Du kan gå gennem Felis Danika eller en anden hovedorganisation for katteopdræt, altså anerkendte opdrættere, som holder en standart som er pålagt, feks at der skal testes.
    Find en opdrætter du klinger godt med, og hvor du kan se alle dyrene og deres levesteder.
    Køb ikke en Main coon uden stamtavle, for du ved ikke hvad du får.
    Når det så er sagt, er test selv i flere generationer Kan du ikke være 100% sikker på, at katten ikke kommer til at fejle noget, så du skal være indstillet på, at en kat koster i dyrlæge regninger.
    Til sammen har mine døtre og jeg haft 6 MCOer, 3 bobtail og 4 hellige birmaer, nogle er blevet 12, uden en sygedag og andre er faldet tidligt fra af alle mulige og umulige årsager, de 2 jeg har nu, en Kurilian bobtail og en Birma, har ikke haft sygedage, men er begge tandløse begge 2, på grund af en dum tandlidelse, men de har været billige i dyrlægeregninger smiley
    Min MCO. Kom fra fine testede linier, uden hoftedysplasi, men det viste sig, at han havde det, selvom alle regler var fulgt, ken jeg ville ikke have undværet ham og den tid vi fik smiley
    Du skal endelig ikke lade dig skræmme, men se dig for, og vid at ting kan gå galt uanset hvad.

• #2   19. jun 2020 Nu er ingen pålagt at teste deres Maine Coon katte, for alt foregår på frivillig basis, men de allerfleste opdrættere dna-tester som minimum for HCM, PK-def og SMA.

Der findes brodne kar overalt, så man skal lytte til sin mavefornemmelse, når man køber kat. Jeg er medlem af Jyrak og registrerer katte i FiFé.

Iøvrigt staves racen Maine Coon. Rigtig mange opdrættere går meget op i stavemåden. Racen kommer fra Maine i USA. smiley

• #3   21. jun 2020 Tak for svar Susanne og Jette.
    Jeg kender kun Maine coone fra en af mine veninder, hvis forældre jeg ofte hjalp med haven, som havde en. Og hold nu op hvor var han bare en hyggelig basse at have som selskab. Men han døde desværre allerede som 7-årig og havde både problemer med hofter, tænder og meget andet. Og de fandt så ud af det med stamtræet efterfølgende. Så det er derfor jeg gerne vil se mig for.
    Igen tusind tak for svar (og stavemåde). Jeg har noteret mig det hele. smiley
    De bedste hilsner herfra

• #4   21. jun 2020 Jeg har til gode at have katte med HD. Men jeg ved, at forældre som begge er fri (0) på HD kan få et helt kuld, der har det. Så et er at teste, noget andet er at garantere. Desværre.

Man kan kun prøve at gøre sit bedste.

• #5   21. jun 2020 I Danmark findes der Fifë, TICA og WCF, hvor man kan lade sig registrere og hente stamtavler. Organisationerne kører lidt forskelligt.

Vil man gerne udstille en del, er der ikke helt så mange udstillinger i TICA og WCF regi, som der er i Fifé. I hvert fald ikke pt. WCF har en helt nyoprettet dansk klub ved navn Danacat. Og som medlem der kan man både udstille i WCF og Fifé.

• #6   1. jul 2020 Hej Ida Maria. For inspiration til indhegning af have, er der et fedt link. smiley

http://katteindhegning.dk/

Kommentér på:
Anbefalede foreninger, hvis man vil købe en sund maincoone

Annonce