{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.020 visninger | Oprettet:

Hellig Birma, hvad skete der lige?? {{forumTopicSubject}}

Her sidder jeg stille og roligt og kigger rundt på internettet sammen med min elskede maine coon og ligepludselig slog det mig, jeg vil have en kæle-birma?!?!

Jeg elsker maine coons og er ved at starte et opdræt og er helt forelsket i racen... -Ingen andre racer har slået sig sådan ind i mit hjerte (det må i ikke misforstå, jeg elsker alle katte, uanset race, men maine coonen sagde mig noget helt specielt), men nu står jeg her helt forelsket i de små maskede. Ikke med tanker om opdræt, men jeg vil altså have en kæle-birma (event. udstille) :S

*Suk*

Man kan da ikke bare sådan uden nogen rationel grund falde for en race?? Jeg har altid hørt godt om den smukke race og de Birmaer jeg har mødt er absolut kælne og nusseglade (hvilket jeg eeeeelsker)
Så: Er alle birmaer meget nusseglade, menneskekærlige og legesyge? Hvad koster sådan en skøndhed til kæl/udstilling?

..Og er jeg lige blevet sindsyg...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hellig Birma, hvad skete der lige??
  • #1   4. jun 2008 nej hehe du er da ikke sindsyg. det ligger bare til birmaen som mange andre racer at chamere sig ind hos folk med dens udseene og personlighed;P velkommen i klubben thi hi;D

du spørger om alle birmaer er nusseglade osv, og jeg vil sige ud fra min erfaring, JAH det er de';P men de er skønnere end man tror.. hehe.. og de vil være med til ALT der foregår i hjemmet.. de er så dejlige.. prisen ligger imellem 3500-4500. det er lidt fordkelligt fra opdrætter til opdrætter, og hvad der følger med i prisen mht vaccine ormekus osv

• #2   4. jun 2008 det er lidt dyrer med en birma til udstilling, det jo ikke til at love om den kat man køber er så go på udstilling som udseenet måske siger.. men så er vi lidt højere oppe.. 4.5-5000 tror jeg.. men det er for en udstillings kat som er kastrat

• #3   4. jun 2008 Hejsa..

Prisen på en birma til kæl og udstilling ligger på ca. 5000-5500 og opefter.

Men så er der selvfølgelig neutralisering, chip, vacc. osv med.

Kan sagtens forstå at du er blevet forelsket.. Det er jo den dejligte race af alle smiley

Jeg kan ikke sige at ALLE birma er kælne, men alle dem, som jeg har mødt, er smiley
    Birmaen er jo af natur en meget social kat

• #4   4. jun 2008 Christina - Hvor har du set en ægte birma til 3500,- ???

• #5   4. jun 2008 men der er meget forskelv på priserne, så husk at kigge vidt og brede efter en go opdrætter, ikke for prisen men for at få lige præcis DEN killing du ønsker, det er meget vigtigt at være hel tilfreds... Men de kræver meget tid de birmaer, og mijauer konstant, så det skal man os kunne tage. men synes du skal undersøge markedet og ikke mindst gå i dybten med at undersøge, læse og studere racen grundigt før dit køb;P

• #6   4. jun 2008 Min Mumi var en fertil han til 3500, er så blevet kastrat uden han "behøvede" senere hen.

Og har da set flere rundt omkring som sælger til den pris, også opdrættere her inde.. priserne er somsagt meget forskellige..

• #7   4. jun 2008 Tror stadig godt man kan få en ægte hellig birma med stamtavle til 3500 kr. Men så skal man selv neutralisere den og vaccinere, så prisen ryger stadigvæk op i de 5000 kr.

• #8   4. jun 2008 min kat skulle ikke kastres, valgte og gøre det 1 år efter jeg fik ham, og han var vaccineret, så det er jo fordkelligt hvordan folk styrer deres opdræt hehe;P men det er da os fint, ellers ville mange ikke have råd til de forskellige racer.

• #9   4. jun 2008 Prisen er mig ligegyldig (ligegyldig og ligegyldig, det skal ikke være overpris bare sådan for sjov) men hvis katten er sund og rask og typet til at jeg kan udstille den(hvis den altså gider det pjat der) så må den gerne koste det den skal...

Hvordan ser det ud med arvelige sygdomme indenfor birmaer? Ja jeg ved jo kun det om maine coonsne smiley

Hvis der er nogen der kender opdrættere de absolut kan sige god for eller opdrættere jeg skal holde mig fra, må de meget gerne skrive en personlig besked til mig smiley

• #10   4. jun 2008 hehe de opdrættere vi anbefaler, skal det os være pb? knuser

• #12   4. jun 2008 Hej

Jeg kan altså godt forstå du bare må eje en birma. Skal den være til show, er det lidt vigtigt at opdrætteren selv udstiller sine katte, så du får en der ikke kun har fine aftegninger, men også den rigtige type...ellers er det ikke så skægt at udstille.

En supershow birma...de hænger ikke på træerne, men jeg kender en supersød birmaopdrætter som pt. har en smuk chokolademasket dreng til show til salg. Han sælges færdigvac + neutraliseret.

Men kig på www.birma.dk eller www.birmaringen.dk

• #13   4. jun 2008 Hehe - Kan godt forstå dig. Jeg er selv helt tosset med maine coon - og når pladsen og pengene engang er der skal jeg nok også have et lille opdræt. MEN - jeg faldt da bare pladask!! for den kæreste cinnamon maskede siameser her for noget tid siden. Havde jeg haft plads til en kat til, ja så var hun da helt sikkert røget hjem til "samlingen"... Men æh.. det med sindsyge skal jeg ikke lige kommentere på, følte det lidt som at jeg var blevet det dengang ;o)

• #14   4. jun 2008 Maine coonen vil også altid have den absolutte plads i mit hjerte og håber snart jeg finder den rette avlspige, synes jeg har været tålmodig i min venten i et halvt år... Men jeg ved det er det hele værd at få PRÆCIS den rigtige kat til at være en del af familien og starten på mit opdræt... Men nu skal jeg så også spare sammen til en kæle birma.. *suk, suk suk* Nåhja,sådan er livet, ingenting uden de små mislinger som vi har så kære smiley

Tusind tak for alle jeres svar og jeg kigger flittigt rundt på siderne smiley

Igen, hvis nogen kunne svare mig på om der er racetypsike/arvelige sygdomme indenfor birmaerne ville det hjælpe mig rigtig meget smiley

• #15   4. jun 2008 Hmm.. Birma'er har jo en ok høj procentfordeling af blodtype b. Men det er kun relevant for dig hvis du skal have killinger på dem. Og ellers kender jeg ikke til noget specielt for dem.

Kommentér på:
Hellig Birma, hvad skete der lige??

Annonce