Så fik Luna fred! {{forumTopicSubject}}
Jeg skrev et indlæg i går, som omhandlede min lilleprinsesse som havde fået FIP. (Dette er linket til indlægget fra igår - dette indlæg vil måske give mere mening hvis man kende forhistorien. http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=40727 )
Vi havde herhjemme snakket om at give hende fred på mandag, så vi lige ville få weekenden med hende.
I løbet af dagen i går efter vi kom hjem fra dyrlægen blev Luna svagere og svagere. (Jeg ved ikke om det måske bare virkede sådan fordi vi var mere opmærksomme på hende eller hvad...)
Hele aftenen blev brugt på sofaen, hvor vi nussede, kælede og spiste rejer c",)
Da jeg gik i seng tog jeg hende med ind, men da hun ikke så lang tid efter tissede i sengen, lagde vi hende ned i hendes pude, som blev lagt ovenpå nogle andre puder, så hun kom op i højden.
Nu var der ikke længere nogen tvivl. Hun var blevet svagere. Min kæreste kom ind og sagde at jeg måske skulle indstille mig på at finde hende død til morgen - det kunne jeg slet ikke acceptere... Jeg var jo mere eller mindre godt klar over at der ikke var længe tilbage, men bare tanken om det....
Jeg vågnede i morges kl 7.10 ved at Luna lå ved siden af sin pude og klynkede meget højt... Jeg tog hende op, mens jeg bare råbte i fortvivelse... Hendes lille krop var helt slap. Jeg lagde hende tilbage i puden, og nussede hende mens tårene trillede.
Vi forsøgte at kontakte vagtdyrlægen, men hun mente åbenbart at man ikke behøver tage telefonen, når der kun er en time tilbage inden de almindelige klinikker åbner igen... Vi fik tøj på, og telefonstormen gik igang. Vi skulle bruge en bil. Det er ikke en nem mission tidligt om morgenen. Vi ringede efter en taxa, som kørte os til vores dyrlæge Ulrik.
Da vi træder ind i klinikken kigger Ulrik meget overrasket på - vi havde jo lige været inde dagen før, og da havde Luna det efter omstændighederne godt.
Vi kom ind i konsultationen, og Ulrik konstaterede at hun er gået i koma og stort set alle hendes organer havde svigtet i løbet af natten. Det var tid til at give hende ro og fred.
Da vi går ud fra klinikken, havde vi begge en følelse af dels sorg og afsavn, men også ro. For vi ved at Luna tog denne beslutning. Nu ville hun ikke mere.
Vi sender en kæmpe tak til personalet på Overgades Dyreklinik i Odense. Vi kunne ikke ønske os en bedre behandling af vores lille prinsesse og os selv!
Sov godt lille Luna. Jeg håber du havde det godt hos os!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg håber, at I har nogle gode minder om hende, som I kan se tilbage på, trods den korte tid I havde hende. Medfølelse herfra.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 111
Ja puuhaaa det går bare stærk lige pludselig... Kan stadig husk det tydelig med Freja. Der gik ikke en gang 1 helt døgn før hun var så svag som jers Luna. Føler virkelig med jer...
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Potekram til dig, din pige har fået fred
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Må Luna komme godt over regnbuebroen. Stakkels pige og stakkels jer..
Men nu har himelen fået en ny stjerne som altid vil blive husket
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Livet er hårdt og uretfærdigt nogle gange, og man kan kun trøste sig med at hun ingen smerter har mere.....
Jeg sidder også her og kæmper med tårerne.
<i>FIP</i> er en frygtelig sygdom!
Potekram herfra.
<b>P. S.:</b> http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html - <b>med musik</b>.....
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Jeg røg lige et halvt åt tilbage, hvor jeg sad med min smukke Jona i mine arme, imens hun sgde farvel til denne verden.... for at tage hen til et bedre sted, uden smerte
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Mange trøstende hilsener fra en som også har prøvet at miste til FIP for nyligt.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 43 Svar: 97
har selv været ude for den sygdom sidste år, men var så heldig at han levede et par måneder og aldrig nåede til det stadie jeres desværre kom i.
stor medfølges herfra..
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 34
Det er virkeligt trist at høre. Det er kun en måned siden at vi oplevede det samme med vores dejlige kat, så føler virkelig med jer. snøft snøft
Så fik Luna fred!