{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Min elskede trold er ramt af F.I.P {{forumTopicSubject}}

Mit hjerte bløder af sorg og fustration...........fordi vi i dag har fået konstateret at vores lille smukke skov trold Dronning Margrethe på kun 9 måneder har fået F.I.P og skal aflives på fredag inden F.I.P tar over.........Hvorfor findes der ikke en vaccine mod denne pest..........det kan da ikke være rigtig, at vi alle skal miste vores små killinge børn......Vores utrolige og meget specielle lille troldepige vil altid have en speciel plads i mine tanker og jeg håber at vi mødes igen.............de sørgendene Løver

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min elskede trold er ramt af F.I.P
  • #1   28. maj 2008 Pia.. det gør mig utrolig ondt for jer.. som du sikkert har læst, så mistede jeg Margrethe´s bror Frederik til samme sygdom for et stykke tid siden..

Jeg ved at Frederik vil stå på den anden side af RegnbueBroen og tage imod sin søster..

• #2   28. maj 2008 Ja vi er helt sikre............på at Margrethe har F.I.P det et testet og vi kan se de symptomer som opstår ved denne sygdom...........MG er informeret og er utrolig ked af vores situation..............Det gør mig mig virkelig undt at du har mistet Frederik på samme måde...........hvornår er det sket..........vi har ellers spurgt MG om der var andre katte i opdrættet som havde denne virus.............og det skulle der ikke være..........hvor er det tragisk............

• #3   28. maj 2008 Min Frederik døde i starten af April måned.. F.I.P virussen smitter ikke så det har ikke noget med hinanden at gøre at de begge 2 fik det.. de har begge været bærer af Corona virussen som kan muterere til F.I.P
    Men næsten alle katte bærer den virus i sig..

• #4   28. maj 2008 Hvor gør det mig ondt på jeres vegne, at I begge skal miste jeres dejlige katte til den modbydelige sygdom.
    Trøstekram til jer.
    Pia L. klarer dine andre katte sig?

• #5   28. maj 2008 Lotte J... Endnu engang.. F.I.P smitter IKKE så der er ingen farer for de andre katte som Pia L har

• #6   28. maj 2008 Jeg har 2 andre Katte i hjemmet som boede her sammen med Frederik, og de bærer begge corona virussen i kroppen, men de har ligeså stor risiko for at udvikle F.I.P som jeg har for at blive kørt over af en bil imorgen..

• #7   28. maj 2008 Pia - det gør mig ondt, at Margrethe er syg, og jeg føler virkeligt med dig.

FIP smitter ikke, så du kan være ganske rolig omkring dine andre katte.
    Du kan læse en masse omkring FIP på denne side http://www.winnfelinehealth.org/

den er på engelsk, men hvis du søger på FIP så finder du en masse svar omkring det.

Nu kender jeg opdrætteren, og jeg ved at hun ikke er ude på at vildlede dig, og jeg ved at du til hver en tid kan kontakte hende, hvis du vil snakke omkring det.
    Lige for tiden har hun bare en masse andet at koncentrere sig om, så det kan muligvis være derfor I måske har snakket forbi hinanden...

Jeg er ked af, at du skal miste Margrethe - og jeg glæder mig som så mange andre til, at der kan gøres noget ved FIP, så vi kan undgå denne forbistrede sygdom/tilstand i fremtiden...

• #8   28. maj 2008 Winnie mange tak for din oplysning, som jeg dog er klar over, derfor kan jeg vel godt spørge om nogen af de andre har det eller om de er okay.. eller hvad??

• #9   28. maj 2008 Lotte J.. Ja undskyld da.. men nu er det meget almindeligt at folk tror det smitter.. selv mange dyrelæger tror det stadigt.. og der har været utrolig mange tråde oppe omkring emnet, derfor vi hele tiden prøver at slå fast med 7 tommer søm, at det ik smitter..

• #10   28. maj 2008 Lotte - jeg forstod altså også på dit første svar, at du var bekymret for, om de andre katte hhavde pådraget sig FIP...

Der er skam ingen grund til, at være "ubehøvlet" (mangel af bedre ord), bare fordi Winnie ville svare hjælpsomt ??

• #11   28. maj 2008 Winnie det er i orden, du kunne jo ikke vide, at jeg vidste det.
    Annette jeg var ikke ubehøvlet som du tolker det, jeg spurgte okay?

• #12   28. maj 2008 Som jeg skrev - i mangel af bedre ord..

Jeg svarede også bare - okay !!

• #13   28. maj 2008 Vi ved godt at sandsynligheden for at de andre 2 kan få F.I.P er meget lille...........men vi er selvfølgelige meget sårbare lige nu......... Jeg havde ikke set det indlæg om Frederik før nu............og sikke en forfærtelig sag.............med hensyn til information om Frederiks sygdom ved jeg ikke hvorfor May-Britt ikke har nævnt ham............men jeg er utrolig tryg ved May-Britt og hun støtter os 100%............og rigtig mange tak for det May-Britt.........

• #14   28. maj 2008 Pia - du kan roligt regne med, at MB vil støtte dig 100%. Og hvis hun ikke lige er til at få fat i for tiden, så skal du vide, at det ikke har noget med dig eller Margrehe at gøre, men hun har bare ret meget om ørerne for tiden..

• #15   28. maj 2008 Pia L.. Da det med Frederik skete, mistede MB sin mor, så det har nok ik lige været noget hun har tænkt videre over at fortælle videre.. også har hun sikkert troet du havde læst om det herinde *Ss*

Ja MB er en utrolig kvinde og hende kan du stole 210% på, hun vil kun sine katte og killingekøbere det bedste.. og ved at denne her "nyhed" vil tage hårdt på hende.. alle hendes killinger har et specielt plads i hendes hjerte..

• #16   28. maj 2008 Åhhh Nej ikke endnu et offer... Vi mistede Freja missen til denne frygtelig sygedom for ca. 1 månede siden. Hun led så frygtelig!!! Får helt tår i øjene når jeg tænker på hende og det der skete.

• #17   28. maj 2008 Jeg har talt med May-Britt i dag..........men det er kun en uge siden vi spurgte til andre katte i flokken..............og Frederik blev ikke nævnt hvorfor ved jeg ikke men,jeg vil selvfølgelig spørge May-Britt på et senere tidspunkt..............ikke fordi det løser noget...........men det er fustrationen over at miste en killing og chancen for at kattene i kuldet har corcona virus i blodet er stor men det er stress eller andre faktore som kan udløse F.I.P. og hvor er det tragisk både for May-Britt som opdrætter og os som katteejere.......

• #18   28. maj 2008 Hej Cecilia..................Hvor du også været uheldig med dine katte kan jeg se..................føler også stor forståelse for din situation og må glæden snart komme ind i dit hus..............

• #19   28. maj 2008 Pia L
    Ja det håber jeg da... Vi har stadig Trold, men er lidt bange for at han har corona viruset i sig og derfor vil vi helst ikke have en ny kat ind lige pt.

• #20   28. maj 2008 Pia: hvor gør det mig ondt at høre...
    Som de andre siger smitter FIP ikke, det er corona der smitter, at corona så kan smitte til FIP er en anden sag...

Denne side er på svensk..
    http://www.dr-addie.com/Swedish/indexswedish.html
    håber at det er ok, at jeg sætter link ind, det er jo kun til en hjælp..

At være bange for at ens andre katte er i fare kan jeg godt forstår.. kender det udemærket..

• #21   28. maj 2008 I min verden er FIP ikke så udbredt som dyrlægerne tror * de ved*.
    Jeg har haft (3 FIP katte) indenfor 7 mdr.
    1 på 17 uger, 1 på 25 uger og 1 på 14 mdr.

Men fordi jeg var mega insisterende på at vide hvad det helt nøjagtig var katten fejlede hver gang. Er resultatet blevet at alle havde noget med tarmen.

1 havde en tarm-indkrængning (noget tarm som åd noget andet tarm)
    1 havde en polup i tarmen (en gevækst inde i tarmen som blev ret stor)
    1 havde hmmm - ved ikke hvad det hedder, men tyktarmen åd blindtarmen.

3 vidt forskellige problemstillinger, og iogforsig også med 3 forskellige synpthomer.
    Jeg fik udtaget div prøver, inden vi anede hvad vi var op imod. Dyrlægerne var vidt forskellige i hvad katten fejlede, fordi prøvesvarene var total hen i vejret.
    Jeg fik på 2 taget røngten med kontrast, da kunne vi se det ikke var en skid med FIP at gøre. Så begge røg på operationsbordet og opereret. Den sidste havde vi vild svær ved at sætte dianose på. KVL & Byghold blev kontaktet. Og heller ikke de var enige om hvad min tredie kat fejlede.
    Der var fx oz tale Kræft eller Giardia.
    Min tredie kat lagde vi i narkose, åbnede hende (vi ville aflive katten bagefter, hvis vi fandt noget alvorligt).
    Systematisk gennemgik/gennemså alt. Hver en cm af tarmen blev gennemgået med fingerne. Jeg så og lærte meget den dag. Vi så lever, lunger, nyre, mave/tarme, hjerte osv... Men på tarmen fandt vi så den polyp, som havde vokset sig så stor, at der intet kunne passerer. Uh ha hvor var vi både lettet og kede af det. Kede af det fordi katten havde været så grueligt meget igennem, uden at vi anede hvad vi skulle gøre/stille på andet end at tage diverse prøver. Lettede fordi vi nu vidste hvad der var galt.

Katten fik fjernet 3½ cm tarm, og blev syet sammen igen. I dag er hun frisk igen, og fungerer som en kat skal fungerer.
    P.S. Desværre døde de 2 andre (komplikationer efter operationen). Sørgeligt og ganske trist at tænke på.

• #22   28. maj 2008 Det gør mig rigtig ondt at høre!
    Jeg har selv mistet et par katte til sygdommen..... Med den ene var det 100 % sikkert at han havde det, <b>før</b> han blev aflivet!
    Det er den rigtige beslutning I har taget, at lade hende sove ind, inden hun mærker noget til sygdommen.

<b>STORT</b> trøstepotekrammer herfra.

• #23   28. maj 2008 Det gør mig ondt, at Margrethe er syg.

• #24   28. maj 2008 Hvor er det dog uretfærdigt , føler med dig smiley så ung og smuk smiley Stort kram til dig og trolden

• #25   28. maj 2008 En stor tak og forståelse til jer alle og tak for de gode oplysninger..........omkring F.I.P .........i dag har lille Margrethe en god dag....hun har kælet rigtig meget........det svinger fra dag til dag.......men vi ved at tiden snart er inde til at hun kan sove i fred......og til jer som har været i samme situation deler jeg også jeres sorg.

• #26   28. maj 2008 Pu ha Pia, nu kom tårerne. Jeg har jo selv fulgt prinsessen helt fra hun blev født og været vildt forelsket i hende og hendes smukke ydre og personlighed.

Trøstekram til dig - og vil du så ikke give Margrethe et kys fra mig - sov sødt Margrethe.

• #27   29. maj 2008 Kære Pernille.....nu græder jeg.......ja det er forfærdeligt det her.........at skulle sige farvel til min lille skønhed........ Margrethe er meget speciel med sit lange hår i nakken og sin lille nips figur. Det er mærkeligt at når jeg tænker på at hun var den sidste i sit kuld som åbenbart først fik mig efter 6 måneder og så må jeg ikke beholde hende..........hvor tragisk.......jeg håber at jeg en dag får mulighed for at få en kopi at denne lækre lille dame men det bliver svært............lige nu ligger hun og putter sig i sin pude.............ved siden af mig.............hun elsker at ligge på vores kolde gulv i kælderen ved siden af vores computer......så selvom hun er Dronning Margrethe er hun ikke snerpet..........knus og krammer til dig og skønheder

• #28   29. maj 2008 Kære Pia.
    Jeg kan godt huske, hvor glad og stolt du var, da du skulle have Gamba og Margrethe. Du har ret, det er så tragisk, det giver ingen mening overhovedet. Det er bestemt en trøst, at Margrethe har haft det som en prinsesse hos jer. Jeg sender jer kærlig tanker i den svære tid og ønsker, at Margrethe må sove sødt, når tiden kommer.

Kommentér på:
Min elskede trold er ramt af F.I.P

Annonce