927 visninger
|
Oprettet:
God FIP nyhed {{forumTopicSubject}}
I USA er lægemiddelstyrelsen ved at godkende et præparat til behandling af FIP Det ser super godt ud i deres undersøgelser og giver håb til mange, mange mennesker som hvert af mister deres elskede dyr til denne forfærdelige sygdom.
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Men håber helt sikkert det kommer til Danmark.
Tænk at kunne behandle FIP. Det ville være så stort for virkelig mange!
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Men ja, det tager altid lang tid om, at blive godkendt i DK.
For år tilbage fortalte en dyrlæge mig, at de havde nu fået Interferon til behandling af FIV (HIV medicin). Der er bare det ved det, at det vist kun forlængede livet i få måneder - og hvad er det så værd?
Det kunne da være fedt, hvis denne behandling kunne kurere FIP og ikke bare livsforlænge.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Jo det kan sagtens være.
Håber da helt klart det bliver for det almindelige menneske st betale eller i hvert fald nede hvor sygesikringen dækker det
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
Behandlingen er som I skriver utrolig dyr, men jeg vil rigtig gerne udbrede kendskabet til at det ér muligt at kurere FIP, selvom de fleste dyrlæger siger noget andet. Vi havde selv utrolig svært ved at finde information om behandling for FIP, så jeg håber det bliver bedre kendt at FIP på nuværende tidspunkt er muligt at kurere, selvom det er en dyr og krævende behandling. Der findes grupper på Facebook, hvor man kan melde sig ind og få yderligere hjælp til at få fat i medicin mv.
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 1 Svar: 11
aug 2010
sep 2007
Jeg har det osse sådan lidt, ulovligt eller ej så er jeg villig til at gøre noget ulovligt for at redde min(-e) kat(-te) og desværre er vi jo lidt langsomme til at godkende den slags herhjemme, det være sig medicin til dyr såvel som mennesker
..det er ikke for at lyde sur eller kras eller noget som helst, men mine katte er mine børn og jeg vælger dem først frem for alt muligt andet.
aug 2010
Jamen mine katte går jeg også langt for at redde, men det er jo sådan, at iflg. den nye forordning, så er der allerede meget medicin dyrlæger ikke længere må bruge - godkendt eller ej, hvorfor så udsætte katten for et stof som man også anvender med forsigtighed til mennesker?
Man ved ikke nok om det.
Hvis katten er testet positiv for coronavirus, ja så er der altså mange katte der har det i sig igennem et langt liv uden at det går i udbrud.
På nogle punkter er jeg måske konservativ, men når mine dyr skal behandles skal det ikke være for MIN skyld, men for kattens.
Mine katte skal ikke være forsøgsdyr.
Man skal se på det hele billede af katten - alder, sygehistorie mv. inden man træffer den endelige beslutning - og den kan altså godt være aflivning.
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
sep 2007
tak for dit råd, vi har fundet gruppen og meldt os ind.
Heldigvis lader det til at PussMiss kun har inaktiv FIP, men selvfølgelig slår testen positivt ud når den er i kroppen. Men vi blev godt nok skræmt af diagnosen.
Men ja nu ved vi i hvert fald at der er hjælp at hente - og vi vil gøre hvad som helst for vores fem pelsbabyer
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Høj coronatiter er ikke = fip
God FIP nyhed