Afskaffe sig kattene når man før børn {{forumTopicSubject}}
Uha havde besøg af et nært familie medlem i søndags og så kom snakken på børn - vi har ingen selv endnu, jeg er i lære så det passer ikke lige nu men er ikke udelukket. Begge mine søskende har to dejlige babyer - de har været herhjemme flere gange og momo og gaia reagere simpelthen så flot på trods af dem. Min ene nevø er begyndt at kravle - Momo (min store kat) lagde og sov på gulvet (på trods af han kravlede rundt omkring ham) selv da barnet tog hænderne på bagdelen af ham vågnede Momo op men reagerede ikke med hvæs eller ved at slå ud - til sidst fik han nok og valgte bare at gå sin vej. Det viser mig at han sagtens kan klare et barn - sammen med Gaia.
Problemet er at dette familiemedlem mener at man bestemt ikke skal have katte og babyer - og slet ikke 3, det er jeg enig i vi skal ikke have 3 katte Kovo (den yngste) skal omplaceres da han slet ikke bryder sig om børn eller andre mennesker i der hele tiden! Men det tager jeg til den tid.
Hun fortsatte med at ihh kattene lægger sig på babyen osv osv - alle mine er jo inde så de kan ikke bare lukkes ud.. nej men vi havde tænkt os at hvis det er ville der blive installeret en netdør til et evt børneværelse - og kattene har en stor lukket altan de fx kan komme ud på hvis de fx får nok af et barn! Derudover skal man jo bare holde øje - og det gør man jo i forvejen med et barn!
Men det er for mig ekstremt belastende folk føler et behov for at belære og sige hvad jeg skal gøre ved med et evt barn og mine katte! Jeg føler det er krænkende på en måde - jeg kender mine katte men ved godt at man jo skal holde øje! Derfor sagde jeg også til hende at kattene ikke dør af fx at komme på altanen hvis det er!! Altså ikke for evigt men hvis der fx er noget.
Hvad mener i?
Billeder af Kattene på altenen?
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
At man ikke kan have dyr og børn er en myte og ret hyserisk.
Jeg har aldrig oplevet problemer.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
vi solgte mange katte til folk med både babyer, mindre børn og større børn
solgte faktisk også en børnesky kat til et par som ventede baby . Og selv det gik godt
altså på intenatet
mine 12 elsker nu hellere ikke ligefrem børn. jo Krumme gør. Resten 11 er smuttet
men der er ingen som vil gøre dem noget. De gider bare ikke den larm de laver
Nu står jeg ikke ligefrem at skulle have børn
men jeg ville ikke have store betænkligheder omkring det at have kat/baby sammen
Bare kattene har mulighed for at komme væk/op fra barnet, sådan at det er katten som bestemmer hvornår man skal hvad
Og tænker når kattene får tid til at lærer barnet at kende fra baby af. så vil de får et mere naturligt forhold efterhånden
det er jo noget andet når der kommer et barn ind i kattens hjem, og det hele bliver vendt rundt fordi man ikke kommer så tit. her drejer det sig om 4 drenge i alderen 2-13 og det sker vel 5-6 gange om året. så der er ikke noget at sige til at kattene bliver overrasket hver gang
det er jo noget andet når barnet er der hele tiden
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Vores katte har kun lånt barnesengen eller barnevognen, når barnet ikke lå der. Men det har også været en fin katteseng.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Den yngste har også haft katt og børn sammen, og de har både været godt og skidt, mens Emma var lille var alt perfekt, med 2 MCOer, desværre fik de begge helbredsproblemer og var der ikke da hun blev ældre, at Emma har infantil autisme og ADHD, har været en udfordring også for kattene, da det med sociale spilleregler er svært for hende, og selvom hun kan forstå og gentage alt om hvad der er ok og ikke ok med katte, så følger hun det ikke altid, men til tider hygger kattene og hun sig nu alligevel sammen.
Nu er der så også lillesøster, og det var skønt da hun var baby, og hun og kattene, lå på skødet af mor på en gang, men nu er hun 2, og der er fart på, og hun lære nu og da noget af storesøster, som ikke er helt fint, og så får hun altså tørt på af kattene ikke så smart, selvom de altså forsøger, at opdrage på hende.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jamen altså:
Jeg er opvokset med katte og børn skal lære at omgås dyr og jeg kan huske (og jeg har ikke været ret gammel), at Sorte altid sov i Mors stol. Det var hendes helle! Derfor havde jeg også fået at vide, at når Sorte sov i mors stol, så skulle jeg lade hende være!
Selv jeg skulle prøve grænser og jeg ville jo så gerne snakke med Sorte... Det afstedkom en advarende knurren og straks stod min mor i døren og sagde: "Du ved godt, at når Sorte ligger i mors stol, så må du ikke røre hende!" Så lærte jeg det
Jeg har et billede hvor hun sover sammen med mig i sengen og et hvor jeg er kørt rundt med en anden i en trillebør Jamen det var jo hyggeligt! Børn kan ligeså godt lære det fra dag 1, at dyr også sætter grænser og dem skal man respektere.
Alt det fis med at katte kvæler børn osv. det er jo skrækhistorier, ikke en dyt andet.
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
Sådan sagde folk også om min daværende kat, da vi fik baby. "Hvad med ham? Pas på han ikke bliver jaloux, og du skal være meget opmærksom på, at han ikke lægger sig i hovedet på babyen!"
Jeg var ved at brække mig, og følte mig faktisk også ret krænket. Det er jo mine dyr og mit barn i mit hjem, som de omtaler som om, at jeg er både døv og blind og idiot.
Jeg mistede desværre katten, da baby var nogle måneder gammel. Men i den tid var der ikke noget som helst, der indikerede, at folk fik ret.
I dag har jeg opdræt og sønnen er nu lige blevet 6 år. Han elsker kattene, og de hygger sig ved ham. Ikke alle, men de fleste
apr 2019
Følger: 37 Følgere: 108 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 85
Hippie: Nej ikke med alle også derfor jeg mener at hvis det er så er det bedre for Kovo at han får et andet hjem eller fred, han er meget stresset bare vi får gæster nemlig! Og han er helt væk når de små kommer på besøg hos os.
Susanne: jeg har kun hørt historier om at katte har gjort det - har aldrig hørt fra folk med børn og katte at det er sket! Ja er rent hysteri og det er simpelthen så belastende!.
Anja: Den holdning har jeg nemlig også! Ja kattene skal have mulighed for at komme væk hvis de ikke gider en baby - også derfor vigtigt (synes jeg) at hjemmet også skal være til kattene og det hele ikke skal gå op i baby.
Jette: Ja tænker også der kan være gode og dårlige ting ved det, men at hvis det sker tager vi det som det kommer. Kunne godt forstille mig det har været svært for barnet og kattene at barnet har haft den sygdom! Men godt de stadigvæk har glæde af hinanden på trods af det!
Puha det lyder ikk særlig sjovt
Husk vildkattene: Ja den holdning er jeg også ved at brække mig over hele tiden! Altså mine forældre havde hund da jeg var lille og kat da jeg var omkring 6 år og jeg føler det var en stor glæde med dyr i huset - men ja rigtig godt man lære børn at når fx katten sover så skal man bare lade dem være osv. haha det lyder rigtig sødt.
Christina: Nej samme her!
Ja folk begynder med det samme med ihhh og åhhh nu gør katten det og det... nej det gør den ikke i kender ikke katten som jeg gør! Men ja enig folk tror de kender ens katte bedre end en selv - til grin.
Trist at katten døde men godt det gik godt i de få måneder du havde dem samtidig - dejligt at høre at de hygger sig
Afskaffe sig kattene når man før børn