Giardia {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Ville lige høre nogen af jer som har prøvet at have den modbydelige parasit hos Jeres kat, om den også mister appetiten. Jeg går i øjeblikket og afventer svar på boldprøve som gerne skulle være nået til tyskland igår og de sendte også afførings prøve med, da twinkle lavede tyndt i transport kassen. Godt nok synd, men så fik de da den prøve. Hun var nemlig på hospitalet i en del timer i fredags hvor de tog prøver og håbede på afføring, men først da jeg satte mig ud i bilen kunne den arme kat ike holde sig længere. Det er dog første gang.
Hendes afføring stinker hæsligt. Vil ikke sige den er skummende og farven syntes jeg væksler fra nærmest går men også til noget der kunne se gulligt ud. Der har også været frsik blod i. Hun har tabt sig. Og indimellem virket utilpas.
Har læst lidt om folks advarsler omkring medicin og det er lidt forvirrende. Der er endnu ikke påvist nogen sygdom, da jeg afventer svar, men de var da ikke afvissende over for giardia. hun har fået metronidazolum, står der i 8 dage og samtidig sagde de jeg skulle give hende en pille hver dag i tre dage som var panacur. Der kom jeg jo til at tænke på de advarsler jeg har læst. Dyrlæge sagde det panacur var et orme middel. Det troede jeg ikke det var. Nå men jeg har haft mistanke om at hun måske har været dårlig pga medicinen, for den sluttede mandag hvor hun havde en dårlig dag og ikke spiste før igår aftes hovr hun tilgængæld også så mere frisk ud. Hun står og kigger på madskål og ligner en der gerne vil have mad men som om hun tænker ej det vil jeg ikke have. Og den vådkost hun har fået, I/D er hun ellers tosset med. Så tænkte på om hun måske har haft kvalme. Idag spiser hun lidt mere og drikker også.
Håber det er noget der kan kurreres det hun fejler, jeg vil ihvertflad gøre hvad der skal til. ER også begyndt at desinficere og skifte mad skål og vandskål, i tilfælde af det er giardia, for så kan jeg jo lige så godt gå igang. Men det er ikke sådan at hun render og har tynd mave hele tiden. Måske et par gange om dagen.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.677
apr 2007
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Du kan også søge i forum, der er mange tråde om emnet.
apr 2007
Der var en af dyrlægerne der snakkede om at hun muligvis også kunne have noget tarmbetændelse af en art som krævede en biopsi for at se.
apr 2007
apr 2007
Giardia