19. feb 2008 Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
ALLESAMMEN SE!!!! (kattemord) {{forumTopicSubject}}
jeg har virkelig brug for hjælp... specielt psykisk (i hvert fald lige nu)
en af min nabos katte (staldkat) har lige fået killinger i dag, og jeg ville tage dem allesammen + mormis hjem, og så spørge herinde, om der var nogen der ville være plejefamilie til dem. men da jeg kom over med transportkassen havde de desværre opdaget kilingerne og havde regnet ud hvad jeg ville, og det fik jeg absolut ikke lov til!!! "hun skal i hvert fald ikke tage den jeg skal have" sagde (A) til (C) som var (A)'s kæreste (B)'s morbror, til trods for at jeg stod 2½ meter fra dem begge. (C) siger at jeg ikke har noget som helst at gøre og at jeg ikke skal røre dem overhovedet.
efter diskuteren frem og tilbage går jeg slukøret hjem, efter at jeg har sagt, at de ikke skulle slå killingerne ihjel.
jeg når lige ind af døren inden jeg bryder sammen...
jeg KAN simpelthen ikke være vidne til de killingemor mere. det ville ikke være de første killinger der bliver slået ihjel, og hvis jeg ikke kan få dem stoppet, så er det heller ikke de sidste.
de vil ikke ofre penge på at få alle kattene neutraliseret, og jeg synes det er vildt synd for de stakkels hunkatte at være drægtig for at killingerne bare bliver slået ihjel.
hvad skal jeg gøre?
er der nogen der kan trøste mig?
(for er alene om det her, min kæreste har DESVÆRRE samme mening som naboen, som er hans familie (C) er hans storebror som har købt gården sammen med (D) og deres mor (E) er senere flyttet ind, og hun går og chikanerer mig temmelig meget i forvejen, hvilket jeg også har svært ved at holde ud - men nok om det)
har virkelig brug for begge dele...
:'''(
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 57 Svar: 190
MELD DEM!
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 98
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
nov 2005
jun 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 453
Jeg har det på samme måde som dig og har tit haft killinger + mødre i pleje , netop for at de ikke "bare" skal miste livet på denne grusomme måde .
Ved også godt , mange ser anderledes på det , men jeg er af den mening , har man dyr , må man tage ansvaret for dem .........
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 57 Svar: 190
Men måske tager jeg fejl. Jeg ville reagere.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
(A) siger at jeg i hvert fald ikke må tage dem fra deres mor nu, samt at hvis jeg fjerner dem allesammen, fjerner jeg jo mormissen fra hendes hjem. glemte desværre at sige til (A) at mormissen kommer ovre hos os HVER eneste dag og får mad hos mig. selvom hun normalt er halvvild måtte jeg gerne kæle med hende og hendes killinger, hun spandt bare videre!!!
jeg føler mig vildt meget magtesløs...
feb 2008
nov 2005
Og nej det er ikke noget at melde, hvad vil du lige melde, så længe de afliver deres katte på en ordenlig måde er der ikke noget at gøre. Der er jo ikke nogen lov om, at man skal neutralisere sine katte, det er helt op til dem selv.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Men se på det som en lille trøst, at missemor i hvert fald får lov til at beholde den ene killing (selvom to havde været det bedste).
Jeg kan godt huske dit forrige indlæg, og mod de mennesker og deres indstilling kæmper du en forgæves kamp.
Mit råd er, at du ikke skal pine dig selv mere.
Hold dig væk fra gården. Du kan alligevel intet gøre, og du bliver bare ked af det, hver gang du har været der.
Og så vil jeg inderligt håbe, at du snart finder dig en anden kæreste, for ham, du har, forandrer sig ikke.
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 117
Ang. killingerne kan du desværre intet gøre. Den eneste lov de bryder er at lade deres katte løbe løse uden for egen matrikel. Hvis de ellers afliver killingerne inden for den 1. uge er der ikke så meget at gøre.
Sikke en skrækkelig situation du står i endnu engang. Jeg ville heller ikke have kunnet lade stå til. Familie eller ej så havde de i den grad fået min mening at høre ved enhver lejlighed om deres uduelighed som kattejer og som mennesker i samme forbindelse !!!
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 270
apr 2007
Følger: 71 Følgere: 63 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.472
Du har hjerte på det rigtigede sted, mere end din
kærste har :o(.....
Det eneste du kan er og blive væk fra Gården..
Og kan kun håbe på de ændre adfær... Knus fra mig..
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
feb 2008
jeg overvejer stærkt at tage min kalv hjem, men i morgen skal vi over til min tidligere arbejdsgiver efter korn til vores høns og noget kraftfoder og korn til min kalv. og herefter - mens jeg går hjemme - går jeg over og fodrer hende hver dag selv. hvis det bliver bøvl med det, så tager jeg hende hjem.
jeg har snakket med min kæreste, og da jeg sagde, at de kunne få tilskud til at få hele banden neutraliseret, og det sagde han ville være sindsygt... sagde at jeg bekymrede mig for meget om de katte. kunne altså ikke lade være med at sige: "det er der jo nogen der skal gøre"
jeg kan heller ikke se, hvorfor jeg fjernede hunkatten fra sit hjem ved at tage hende hjem til mig. hun er herovre hver dag for at få noget mad. i morgen tager jeg noget med til hende, så hun ikke skal forlade sine killinger... det her er da lige så meget hendes hjem, som en stald hvor de får mad, men så lidt, at de nærmest skal slås for at få lidt... jeg har nogle faste "middags"gæster hver dag... og ligemeget hvad de siger, så bliver jeg ved med at fodre dem... og hende der lige har født i dag, kommer på p-piller sammen med de andre der får... det er åbenbart den eneste måde jeg kan hjælpe de stakkels katte på...
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
feb 2008
de får penge hver måned, som de kan bruge på foder...
og så kan de lade være med at få alle de tyre, hvis de ikke har råd til at fodre på dem... (D) arbejder på en økologisk gård, og der skyder de jo de nyfødte tyre, fordi det ikke kan betale sig for dem at fodre på dem i 14 dage indtil de kan komme på auktion. nogle af dem får de så til at fede op...
det skal måske også tilføjes, at køerne der giver mælk på et tidspunkt var nede på (for tre køer) samlet at give 8 liter mælk om aftenen, og 10 om morgenen... det var to rødbrogede, hvoraf den ene havde kælvet 4 uger tidligere, og den tredje en jersey som også næsten lige havde kælvet... (til dem der ikkevedhvad sådan nogle giver, så giver jerseyer når de er kommet godt igang efter kælving ca 8-12 liter, en rødbroget giver mindst 15 liter pr gang... et eller andet var der jo galt så ikk?) så havde de lige pludselig 6 kalve der skulle have mælk udover min egen som fik mælkeerstatning... jeg tog over ved fodring af korn og kraftfoder, for det er ikke godt at blande vand i mælken. det ødelægger nogle vigtige næringsstoffer i mælken til kalvene. efter 14 dage til tre uger var der mælk nok til alle kalvene, til at de kunne få til husholdningen, samt at min egen kunne undvære mælkeerstatningen, og få rigtig mælk i stedet for... nogen klokke der ringler for nogen om, at der var et eller andet helt galt???
feb 2008
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
Jeg synes at du skulle melde dem, hvis de dræber de små nyfødte killinger!
Tror (<i>D</i>) at han er Gud, siden han tror at han kan bestemme over liv og død?
Og den kæreste du siger at du har, han burde <b>støtte</b> dig, og specielt når han ved at du får det så dårligt over de kattemord! Ellers burde han måske finde sig en anden kæreste, der er ligeså kold som ham selv..... Men det skal jeg jo ikke sidde og bedømme.
Puha, ja, hold dig hellere væk fra den gård, når dem der bor der er så hensynsløse, ligeglade og kolde.....
´Håber at de får lov at leve!
Potetrøstekram herfra.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Der er bestemt ikke noget galt i at have et stort og varmt hjerte, men jeg er bange for, at det kommer til at volde dig en del besvær - det gør det jo allerede. Når dyrevelfærd ligger en meget på sinde, så gør det ondt, hvis ens nærmeste bare skider på det.
Det er skidt at stå alene med sorger, afmagt og bekymringer - og det bliver endnu værre, når man omgiver sig med mennesker, der hverken viser forståelse eller respekt. Som det kører nu, så lyder det til, at du er ved at brænde ud. Forståeligt nok.
Jeg forstår til fulde din fortvivlelse over at være vidne til naboernes sjusk med kattene, men såvidt jeg husker, har du i forvejen for mange katte, og så dur det ikke at tage mormis og killinger med hjem.
Prøv nu først og fremmest at tænke på dig selv og dine egne katte! Og spørg dig selv, om de mennesker, du deler din hverdag med, er de rette for dig….
feb 2008
jeg kan nok ikke ændre hans holdninger helt, men jeg ved at han elsker mig, og at vil gå langt for at føje mig (forstå mig ret), og det har han allerede gjort i forhold til rigtig mange ting...
dec 2006
feb 2008
dec 2006
feb 2008
men skal snakke med skolen på mandag, så kan eg lige spørge...
dec 2006
feb 2008
feb 2008
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
nov 2005
dec 2006
nov 2005
Undtaget er aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der højest er en uge gamle.
Det er under alle omstændigheder ulovligt at aflive med drukning, og Dyreværnslovens bestemmelser om aflivning af dyr skal overholdes.
feb 2008
men kattens værn siger, at inden de har fået øjne, må en usagkyndig godt slå killinger ihjel, men derefter skal der en af de ovennævnte til, ellers er det ulovligt...
jun 2006
Charlotte - Okay, og i loven står der jo så en uge, og ikke inden de har fået øjne :o)
feb 2008
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 38
feb 2008
der hvor jeg har købt hende, har jeg selv arbejdet i tre mdr, og han har en del andre af den slags krydsninger, som er i MEGET BEDRE foderstand...
og mht kattene, så ved de ikke engang hvor mange de har... de har mellem 20 og 3, højst sandsynligt flere, og slår killinger ihjel fordi de ikke vil have flere katte, men gør INTET for ikke at få flere killinger som fx at få dem neutraliseret. de undersøger ikke en gang mulighederne for at få noget støtte til dyrlægeregningerne...
så kom med en kommentar igen, når du har læst dette... på forhånd tak...
nov 2005
feb 2008
*GRRRRRR*
de har K******** slået tre af killingerne ihjel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
moderen er skræmt, og er bange for berøring, meget modsat i går.
NØJ hvor er jeg GAL!!!!!!!!!
og føler mig total magtesløs og uduelig...
:''((
dec 2006
Det gør mig meget ondt for missemor, og ondt for dig at du skal være vidne til dette
feb 2008
(selvfølgelig får de hver uge...)
apr 2007
Følger: 71 Følgere: 63 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.472
Kan godt forstå du er magteløs i dette her spil... Vil ønske alt held og lykke...
Det er trist og læse :o( og mere for dig, da du er vidne til det...
Knus fra mig..
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 10 Emner: 4 Svar: 21
Men ja, deres katte burde neutraliseres, hvis killingerne ikke får nye hjem.. Men at de slår nogle af dem ihjel, ser jeg ikke noget forkert i, det bør bare gøres første dag så vidt muligt. Det ville jo også være synd med for stort et kuld.
Desuden er det jo mere synd, at lade dem leve og så som 6 måneders eller ældre render de måske rundt magre og syge og ikke har noget hjem.
Ja man skal tage ansvar for sine dyr, men man skal også huske, at hvis du tager killingerne ind, så er der flere katte, som skal ud i nye hjem, hvis de kan få et...
Man skal ikke lade leve for alt i verden.
dec 2006
jun 2006
Og hvad med at beholde én killing? Den kommer til at mangle varme fra søskende, og den opdragelse/opvækst der kommer fra leg osv.
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 10 Emner: 4 Svar: 21
Men som jeg også siger, når nu de ikke vil neutralisere dem, så er det bedre nogle bliver aflivet fremfor ikke at have nogen fremtid.
ALLESAMMEN SE!!!! (kattemord)