{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

ALLESAMMEN SE!!!! (kattemord) {{forumTopicSubject}}

jeg har virkelig brug for hjælp... specielt psykisk (i hvert fald lige nu)

en af min nabos katte (staldkat) har lige fået killinger i dag, og jeg ville tage dem allesammen + mormis hjem, og så spørge herinde, om der var nogen der ville være plejefamilie til dem. men da jeg kom over med transportkassen havde de desværre opdaget kilingerne og havde regnet ud hvad jeg ville, og det fik jeg absolut ikke lov til!!! "hun skal i hvert fald ikke tage den jeg skal have" sagde (A) til (C) som var (A)'s kæreste (B)'s morbror, til trods for at jeg stod 2½ meter fra dem begge. (C) siger at jeg ikke har noget som helst at gøre og at jeg ikke skal røre dem overhovedet.

efter diskuteren frem og tilbage går jeg slukøret hjem, efter at jeg har sagt, at de ikke skulle slå killingerne ihjel.
jeg når lige ind af døren inden jeg bryder sammen...

jeg KAN simpelthen ikke være vidne til de killingemor mere. det ville ikke være de første killinger der bliver slået ihjel, og hvis jeg ikke kan få dem stoppet, så er det heller ikke de sidste.
de vil ikke ofre penge på at få alle kattene neutraliseret, og jeg synes det er vildt synd for de stakkels hunkatte at være drægtig for at killingerne bare bliver slået ihjel.

hvad skal jeg gøre?
er der nogen der kan trøste mig?
(for er alene om det her, min kæreste har DESVÆRRE samme mening som naboen, som er hans familie (C) er hans storebror som har købt gården sammen med (D) og deres mor (E) er senere flyttet ind, og hun går og chikanerer mig temmelig meget i forvejen, hvilket jeg også har svært ved at holde ud - men nok om det)

har virkelig brug for begge dele...

:'''(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ALLESAMMEN SE!!!! (kattemord)
  • #1   24. apr 2008 Mener du har skrevet om det før.

MELD DEM!

• #2   24. apr 2008 Sikke da en kæreste smiley Og sikke da hans familie ikke burde havde dyr smiley Jeg ved desværre ikke hvad man kan gøre i sådan en situation.

• #3   24. apr 2008 Du kan absolut ikke gøre noget ved det. Du har faktisk ikke noget at gøre ved naboen, hvis du ikke har fået lov at komme derind sådan er det bare.

• #4   24. apr 2008 Og hvorfor siger de at du ikke må tage dig af dem???

• #5   24. apr 2008 Der er da ikke noget at melde. Så længe de bliver aflivet inden for den første uge, er det ikke ulovlig og hvis det de har jagttegn må de aflive dem sener.

• #6   24. apr 2008 Stort kram til dig søde :o)

Jeg har det på samme måde som dig og har tit haft killinger + mødre i pleje , netop for at de ikke "bare" skal miste livet på denne grusomme måde .
    Ved også godt , mange ser anderledes på det , men jeg er af den mening , har man dyr , må man tage ansvaret for dem .........

• #7   24. apr 2008 Så vidt jeg kan huske er der skrevet om herinde at de har gjort det før osv. Hvis man ikke gider neutralisere og kattene formerer sig og man dræber deres killinger gang på gang er der da noget at melde.

Men måske tager jeg fejl. Jeg ville reagere.

• #8   24. apr 2008 jo det er dem jeg har skrevet om før. jeg har al den ret til at komme derovre, fordi det er familie, samt at jeg har min kalv derovre (som de har fodret "så meget" at hun er det rene skind og ben (ifølge mig, som er ejer af hende, og selvom jeg har sagt at de skal sætte foderet op... jeg overvejer KRAFTIGT at tage hende hjem til mig selv, så hende og min pony kan gå sammen. når man lader hånden glide hen over hende kan man tydelig mærke samtlige ribben og hun er halv kødkvæg/halv malkekvæg. selv deres jerseyfedetyre (som kun får halm og lidt korn) er federe end hende...)

(A) siger at jeg i hvert fald ikke må tage dem fra deres mor nu, samt at hvis jeg fjerner dem allesammen, fjerner jeg jo mormissen fra hendes hjem. glemte desværre at sige til (A) at mormissen kommer ovre hos os HVER eneste dag og får mad hos mig. selvom hun normalt er halvvild måtte jeg gerne kæle med hende og hendes killinger, hun spandt bare videre!!!

jeg føler mig vildt meget magtesløs...

• #9   24. apr 2008 tilføjer lige at jerseykvæg er malkekvæg, så det siger ikke så lidt...

• #10   24. apr 2008 ikke for at forsvarer dem, men ikke alt kvæg kan lade sig gøre at fede op, især jerseykvæg kan se meget tynde ud og det er helt normal.

Og nej det er ikke noget at melde, hvad vil du lige melde, så længe de afliver deres katte på en ordenlig måde er der ikke noget at gøre. Der er jo ikke nogen lov om, at man skal neutralisere sine katte, det er helt op til dem selv.

• #11   24. apr 2008 Kære Charlotte - Du kan desværre intet gøre smiley
    Men se på det som en lille trøst, at missemor i hvert fald får lov til at beholde den ene killing (selvom to havde været det bedste).

Jeg kan godt huske dit forrige indlæg, og mod de mennesker og deres indstilling kæmper du en forgæves kamp.

Mit råd er, at du ikke skal pine dig selv mere.
    Hold dig væk fra gården. Du kan alligevel intet gøre, og du bliver bare ked af det, hver gang du har været der.

Og så vil jeg inderligt håbe, at du snart finder dig en anden kæreste, for ham, du har, forandrer sig ikke.

• #12   24. apr 2008 Hvis du er det mindste i tvivl om din kalv bliver ordentlig behandlet og fodret så få den da hentet !!!

Ang. killingerne kan du desværre intet gøre. Den eneste lov de bryder er at lade deres katte løbe løse uden for egen matrikel. Hvis de ellers afliver killingerne inden for den 1. uge er der ikke så meget at gøre.

Sikke en skrækkelig situation du står i endnu engang. Jeg ville heller ikke have kunnet lade stå til. Familie eller ej så havde de i den grad fået min mening at høre ved enhver lejlighed om deres uduelighed som kattejer og som mennesker i samme forbindelse !!!

• #13   24. apr 2008 sikke en kæreste du har fundet dig og sikke en familie han har. hvis det var min kæreste med den holdning og han støttede hans familie i det der, så var han blevet skiftet ud med det samme. for det der ville jeg ikke kunne holde ud og havde hentet killinger når de ikke var hjemme eller et eller andet

• #14   24. apr 2008 Såå Ked af og læse dette... :o(
    Du har hjerte på det rigtigede sted, mere end din
    kærste har :o(.....
    Det eneste du kan er og blive væk fra Gården..
    Og kan kun håbe på de ændre adfær... Knus fra mig..

• #15   24. apr 2008 Måske det er din kæreste du skal have fat i der, er han ikke til og hugge eller stikke i??!!! Jeg kan sgu heller ikke ha det, kan få det lige så skidt som dig..:o(

• #17   24. apr 2008 til martin: jeg ved udemærket godt, at det er svært at fede jerseykvæg op... som jeg skrev, så er min kalv, som er en blanding af Sortbroget Dansk Malkerace og Blonde d'Aquitaine (som er kødkvæg, og som giver det mest fedtfattige kød af alle europæiske kvægracer, og som har god kødfylde.) hun BØR IKKE være så mager at man kan mærke samtlige ribben, rygrad og mange andre knogler på hende. jeg kan kun sige, at (C) har fodret hende alt, alt for lidt, og resten af besætningen er også magre konstant (har truet med dyreværn fordi tyrene havde spist op inden han gik ud af stalden efter at have fodret tyrene som de sidste, og derefter malket 4 køer og givet kalve, som sammenlagt MAX tager en halv time. efter mit hoved, så har de ikke fået nok, hvis de har spist op efter en halv time. heller ikke hvis de har spist op efter to eller tre timer.

jeg overvejer stærkt at tage min kalv hjem, men i morgen skal vi over til min tidligere arbejdsgiver efter korn til vores høns og noget kraftfoder og korn til min kalv. og herefter - mens jeg går hjemme - går jeg over og fodrer hende hver dag selv. hvis det bliver bøvl med det, så tager jeg hende hjem.

jeg har snakket med min kæreste, og da jeg sagde, at de kunne få tilskud til at få hele banden neutraliseret, og det sagde han ville være sindsygt... sagde at jeg bekymrede mig for meget om de katte. kunne altså ikke lade være med at sige: "det er der jo nogen der skal gøre"

jeg kan heller ikke se, hvorfor jeg fjernede hunkatten fra sit hjem ved at tage hende hjem til mig. hun er herovre hver dag for at få noget mad. i morgen tager jeg noget med til hende, så hun ikke skal forlade sine killinger... det her er da lige så meget hendes hjem, som en stald hvor de får mad, men så lidt, at de nærmest skal slås for at få lidt... jeg har nogle faste "middags"gæster hver dag... og ligemeget hvad de siger, så bliver jeg ved med at fodre dem... og hende der lige har født i dag, kommer på p-piller sammen med de andre der får... det er åbenbart den eneste måde jeg kan hjælpe de stakkels katte på...

• #18   24. apr 2008 Så killingerne får lov til og leve??

• #19   24. apr 2008 og jo... kalven er min, men den er indskrevet i deres besætning fordi jeg ikke har noget CHR-nummer som man skal have for at have landbrugsdyr.

de får penge hver måned, som de kan bruge på foder...

og så kan de lade være med at få alle de tyre, hvis de ikke har råd til at fodre på dem... (D) arbejder på en økologisk gård, og der skyder de jo de nyfødte tyre, fordi det ikke kan betale sig for dem at fodre på dem i 14 dage indtil de kan komme på auktion. nogle af dem får de så til at fede op...

det skal måske også tilføjes, at køerne der giver mælk på et tidspunkt var nede på (for tre køer) samlet at give 8 liter mælk om aftenen, og 10 om morgenen... det var to rødbrogede, hvoraf den ene havde kælvet 4 uger tidligere, og den tredje en jersey som også næsten lige havde kælvet... (til dem der ikkevedhvad sådan nogle giver, så giver jerseyer når de er kommet godt igang efter kælving ca 8-12 liter, en rødbroget giver mindst 15 liter pr gang... et eller andet var der jo galt så ikk?) så havde de lige pludselig 6 kalve der skulle have mælk udover min egen som fik mælkeerstatning... jeg tog over ved fodring af korn og kraftfoder, for det er ikke godt at blande vand i mælken. det ødelægger nogle vigtige næringsstoffer i mælken til kalvene. efter 14 dage til tre uger var der mælk nok til alle kalvene, til at de kunne få til husholdningen, samt at min egen kunne undvære mælkeerstatningen, og få rigtig mælk i stedet for... nogen klokke der ringler for nogen om, at der var et eller andet helt galt???

• #20   24. apr 2008 det ved jeg desværre ikke... som min kæreste siger, så kan de få lov til at leve indtil (D) ser sig sur på dem og slår dem ihjel. det er der ingen der kan forhindre ham i... men hvis han først gør det i næste uge, så melder jeg han!!!!!

• #21   25. apr 2008 Stakkels dig, at skulle gå igennem dette! Og stakkels mormis og killinger, at de bor hos sådan nogle psykopater! (Oops, sagde jeg det?)
    Jeg synes at du skulle melde dem, hvis de dræber de små nyfødte killinger!
    Tror (<i>D</i>) at han er Gud, siden han tror at han kan bestemme over liv og død?
    Og den kæreste du siger at du har, han burde <b>støtte</b> dig, og specielt når han ved at du får det så dårligt over de kattemord! Ellers burde han måske finde sig en anden kæreste, der er ligeså kold som ham selv..... Men det skal jeg jo ikke sidde og bedømme.
    Puha, ja, hold dig hellere væk fra den gård, når dem der bor der er så hensynsløse, ligeglade og kolde.....
    ´Håber at de får lov at leve!

Potetrøstekram herfra.

• #22   25. apr 2008 Charlotte B,
    Der er bestemt ikke noget galt i at have et stort og varmt hjerte, men jeg er bange for, at det kommer til at volde dig en del besvær - det gør det jo allerede. Når dyrevelfærd ligger en meget på sinde, så gør det ondt, hvis ens nærmeste bare skider på det.
    Det er skidt at stå alene med sorger, afmagt og bekymringer - og det bliver endnu værre, når man omgiver sig med mennesker, der hverken viser forståelse eller respekt. Som det kører nu, så lyder det til, at du er ved at brænde ud. Forståeligt nok.

Jeg forstår til fulde din fortvivlelse over at være vidne til naboernes sjusk med kattene, men såvidt jeg husker, har du i forvejen for mange katte, og så dur det ikke at tage mormis og killinger med hjem.
    Prøv nu først og fremmest at tænke på dig selv og dine egne katte! Og spørg dig selv, om de mennesker, du deler din hverdag med, er de rette for dig….

• #23   25. apr 2008 det er de nok ikke, men lige nu har jeg ikke overskud til at flytte nogen steder hen, for skal jo have alle dyr med mig, og det kan jeg simpelthen ikke overskue, da jeg har en depression (af andre grunde)

jeg kan nok ikke ændre hans holdninger helt, men jeg ved at han elsker mig, og at vil gå langt for at føje mig (forstå mig ret), og det har han allerede gjort i forhold til rigtig mange ting...

• #24   25. apr 2008 Jeg forstår godt at du ikke kan overskue at flytte med alle dyrene mens du har en depression. Får du noget professionel hjælp? (psykolog eller lign.?)

• #25   25. apr 2008 medicin + skulle have skolespykolog-hjælp (en psykolog tilknyttet handelsskolen), men er ikke blevet kontaktet endnu, men jeg har dygemeldt mig fra skolen...

• #26   25. apr 2008 Så håber jeg, det snart bliver din tur (måske skulle du rykke for en tid)Ellers så er der måske en studenterrådgivning i nærheden af, hvor du bor.... eller din læge kan evt. henvise til psykolog.

• #27   25. apr 2008 jeg kan godt få en henvisning, men jeg skal betale det halve selv, og det har jeg overhovedet ikke råd til... :((

men skal snakke med skolen på mandag, så kan eg lige spørge...

• #28   25. apr 2008 Ja, forhør dig på mandag så. Jeg krydser fingre for, at du snart får tid ved skolepsykologen (og at han/hun er en dygtig en af slagsen). Held og lykke!

• #30   25. apr 2008 camilla l - det ville jeg hellere end gerne, men pt har jeg 13 katte og killinger hjemme, så det kan desværre ikke lade sig gøre :'((

• #32   25. apr 2008 jeg må ikke fjerne dem. desværre. ellers havde jeg gjort det i går...

• #33   25. apr 2008 Martin M - Den regel kender vi godt. Men som jeg kan læse det, er der intet sted skrevet at de killingers ejer har jagttegn, er slagtere eller dyrlæger, som er de eneste der må aflive killingerne indenfor deres første uges levetid.

• #34   25. apr 2008 er nu sikker på alle må aflive dem inde for den første uge, det skal man ikke have nogen særlig uddannelse for, det er først efter denne uge man skal det

• #35   25. apr 2008 Eva K, mon du mener EFTER den første uges levetid? ... Den første uge må katteejere godt selv aflive killinger så hurtigt og smertefrit som muligt.

• #36   25. apr 2008 Aflivning - Må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre, der er uddannet i aflivning. Dette gælder ifølge bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5, § 13, stk. 2.
    Undtaget er aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der højest er en uge gamle.
    Det er under alle omstændigheder ulovligt at aflive med drukning, og Dyreværnslovens bestemmelser om aflivning af dyr skal overholdes.

• #37   25. apr 2008 eva K - det er der ingen af dem der har nej...

men kattens værn siger, at inden de har fået øjne, må en usagkyndig godt slå killinger ihjel, men derefter skal der en af de ovennævnte til, ellers er det ulovligt...

• #38   25. apr 2008 tinka - Jo, sorry. Fik det skrevet forkert.. Dum fejl..

Charlotte - Okay, og i loven står der jo så en uge, og ikke inden de har fået øjne :o)

• #39   25. apr 2008 ok... bare i orden... men mormis har ikke været herivre endnu, så det tyder på, at killingerne er i live endnu...

• #40   25. apr 2008 Nu har jeg ikke set din kalv, MEN du skriver at der er malkeko i den, og malkekøer SER altså magre ud.. Og hvis de ikke vil have deres killinger, er de i deres fulde ret, til at aflive dem.. Og jeg ville fandme blive gal, hvis der kom en og bare ville hente min kat og dens killinger, uden at have snakket med mig om det..!

• #41   25. apr 2008 tja... men nu er det sådan, at kalven ER tyndt. SER IKKE tyndt ud, fordi hun ikke har smidt vinterpelsen endnu, men som jeg skrev, så kan man TYDELIGT mærke SAMTLIGE RIBBEN... jeg vd udmærket godt hvordan malkekøer er. min kæreste har altid arbejdet med malkekvæg, samt jeg selv har haft med sådan nogle at gøre de sidste tre år... da hun var mindre, og jeg var derovre fast hver eneste dag og slv stod for fodringen, var hun så godt i stand, at jeg skulle passe på hendes vægt (dyrlægens ord, da hun blev afhornet)...
    der hvor jeg har købt hende, har jeg selv arbejdet i tre mdr, og han har en del andre af den slags krydsninger, som er i MEGET BEDRE foderstand...

og mht kattene, så ved de ikke engang hvor mange de har... de har mellem 20 og 3, højst sandsynligt flere, og slår killinger ihjel fordi de ikke vil have flere katte, men gør INTET for ikke at få flere killinger som fx at få dem neutraliseret. de undersøger ikke en gang mulighederne for at få noget støtte til dyrlægeregningerne...

så kom med en kommentar igen, når du har læst dette... på forhånd tak...

• #42   25. apr 2008 lige meget om du synes det er forkert, at behandle katte sådan der gør de ikke noget ulovlig, så kan du jo så sige det er forkert, men sådan er det nu engang og du kan ikke gøre noget ved det. Men ja jeg havde sku nok os blvete bare en lille smulle sur, hvis du havde kommet på den måde der.

• #43   25. apr 2008 <#¤%&@£$€#¤%@£$€>

*GRRRRRR*

de har K******** slået tre af killingerne ihjel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

moderen er skræmt, og er bange for berøring, meget modsat i går.

NØJ hvor er jeg GAL!!!!!!!!!

og føler mig total magtesløs og uduelig...

:''((

• #44   25. apr 2008 Charlotte B, jeg kan godt forstå du er gal. Og ja, du står magtesløs, men du er IKKE uduelig! Det er IKKE din skyld, at de mennesker er så kyniske og hjerteløse.
    Det gør mig meget ondt for missemor, og ondt for dig at du skal være vidne til dette smiley

• #45   25. apr 2008 tak Tinka D... ord er fattige ligenu. er bare så magtesløs, og jeg véd at det sker igen... men i morgen får hun en p-pille, så er der to voksne hunkatte derovre fra, som får en velfortjent pause fra konstant drægtighed, kllinger og om igen...

(selvfølgelig får de hver uge...)

• #46   26. apr 2008 Kære Charlotte B :o)
    Kan godt forstå du er magteløs i dette her spil... Vil ønske alt held og lykke...
    Det er trist og læse :o( og mere for dig, da du er vidne til det...
    Knus fra mig..

• #47   28. apr 2008 Nu kan det godt være jeg er kold og kynisk..

Men ja, deres katte burde neutraliseres, hvis killingerne ikke får nye hjem.. Men at de slår nogle af dem ihjel, ser jeg ikke noget forkert i, det bør bare gøres første dag så vidt muligt. Det ville jo også være synd med for stort et kuld.
    Desuden er det jo mere synd, at lade dem leve og så som 6 måneders eller ældre render de måske rundt magre og syge og ikke har noget hjem.

Ja man skal tage ansvar for sine dyr, men man skal også huske, at hvis du tager killingerne ind, så er der flere katte, som skal ud i nye hjem, hvis de kan få et...
    Man skal ikke lade leve for alt i verden.

• #48   28. apr 2008 Pia P, Tænker du da slet ikke på den stakkels hunkat, der mister sine killinger?!!!!

• #49   29. apr 2008 Pia P - Så hunkatte skal fint gennemgå graviditet efter graviditet? Blot for at få sine killinger aflivet og det "arbejde" hun har lagt i at producere dem spildt?
    Og hvad med at beholde én killing? Den kommer til at mangle varme fra søskende, og den opdragelse/opvækst der kommer fra leg osv.

• #50   29. apr 2008 Jo det gør jeg da, men jeg sagde også nogle af dem, og dermed ikke ment en.. Desuden mener jeg stadig, det er mere synd, hvis de vokser op til en uvis tilværelse.
    Men som jeg også siger, når nu de ikke vil neutralisere dem, så er det bedre nogle bliver aflivet fremfor ikke at have nogen fremtid.

Kommentér på:
ALLESAMMEN SE!!!! (kattemord)

Annonce