{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Dyremishandlernes parringsannoncer {{forumTopicSubject}}

Hej alle

jeg har nu efter en laaang og temmelig indviklet mailudveksling med Gul og Gratis samt deres ejere (chefen på fynske medier) fået hvad der ligner et endeligt svar på indstillingen om at stoppe parringsannoncer på Gul og Gratis

man kan jo i sagens natur ikke stoppe salg af katte så fokus lå <b>KUN</b> på parringsannoncerne...

jeg tabte underkæben da jeg læste deres endelige svar og det kan egentlig opsummeres som følger

<b>1:</b> CK har udstået sin straf (5000 i bøde) - så gør hun det nok ikke igen...

<b>2:</b> der er så mange venlige mennesker derude og de må ikke udelukkes fra at lave parringsannoncer - det er vigtigt at alle de søde og rare mennekser beholder deres frihed til den slags

<b>3:</b>Gul og Gratis vil ikke være dommere over hvem der er dyremishandlere og ser det ikke som deres opgave at hjælpe med at stoppe problemet med parringsannoncerne og det voksende antal vilde katte..

WOW - hvad siger i så venner... Gul og Gratis har lige blåstemplet CK - hvad siger i så... er verden ikke lige blevet et bedre sted at være i - for CK

Hvordan i alverden lægger man pres på folk der er sådan når det i Danmark er forbudt at tæve dumhed ud af folk ?

Nogen der har nogle gode ideer???

Grædemiauws og ulykkelige potekrammere
Miss T

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyremishandlernes parringsannoncer
  • #1   23. apr 2008 jeg tror ikke der er så meget andet at gøre, end at advare hvor vi kan.... desværre betyder annoncekroner mere end dyreliv

• #2   23. apr 2008 enig haneben - vi kan i hvert fald gøre en ting - <b>allesammen</b>

vi kan holde øje med når parringsannoncerne kommer på herinde og på de forskellige medier og så råbe og skrige så højt vi kan - alle de steder hvor vi har mulighed for det

vi er mange tusinde brugere herinde - ganske vist nok kun omkring 150-200 rigtig aktive, men der må være utrolig mange der læser annoncerne og forummet...

der må ikke være en eneste af de annoncer der slipper igennem uden at det har har givet ballade herinde - vi kan ikke standse dem - men vi kan gøre livet meget vanskeligere for dem..

Knus og potedask

• #3   23. apr 2008 Lis, jeg er ked af af sige det, men der er jo også dr. dyredød, der stadig tjener penge, og der er lavet en STOP side..... jeg tror ikke det hjælper....læg pres på din lokale politiker, så vi kan få en lovgivning der er værdig for dyrene....

• #4   23. apr 2008 Det er meget muligt jeg spørg dumt nu, men hvem er CK...?

• #5   23. apr 2008 Robin, så er du ikke den eneste.. Jeg vil da også gerne høre, hvad det går ud på??

• #6   23. apr 2008 hmm CK, er kattehandler og en ting man kan sige om hende, det er at hun ikke er god ved katte...
    Der er mange sider hvor der står en masse om denne person...
    nu må man ikke ligge link ind

• #7   23. apr 2008 Pia: Det er da dejligt at jeg ikke er den eneste..

• #8   23. apr 2008 Er det muligt at du kan sende en PB med et link?

• #9   23. apr 2008 google er min ven...... Elrond

• #10   23. apr 2008 Elrond?

• #11   23. apr 2008 Ej jeg får kulde gysninger af at læse om den stakkels kat.
    Hvordan kan nogen være så ond?

Nogen burde give hende samme behandling, selvom det ville gå ind under selvtægt! Men klø det burde hun få..

• #12   23. apr 2008 " CK har udstået sin straf (5000 i bøde) - så gør hun det nok ikke igen...
    " har hun ikke fået en del bøder før?

• #13   23. apr 2008 Fandt lige en side med billeder.. Begyndte at græde..

Jeg ved godt at det er forkert og at det ikke løser noget, men har bare lyst til at lege aktivist også rende hen i nattens mulm og mørke og redde hendes katte..

• #14   23. apr 2008 Det er vi mange der har..

Jeg har været med til demonstration foran hendes hus, mod kattehandlere som hende, og *biiib* hvor var det koldt, og jeg var ellers pakket godt ind :S

• #15   23. apr 2008 OKay... Hvornår var der demonstretion foran hendes hus?

• #16   23. apr 2008 der gik godt nok lang tid før jeg hørte om CK og jeg har været så heldig at "opleve" hende i et andet forum. Og jeg må tilstå at hvis ikke det var fordi at nogle kommenterer hendes handlinger meget, havde jeg aldrig opdagede at hun skulle være en kattehandler.

Så jeg vil bare skrive at hun nemt virker som en anden end hun åbenbart er. Hun har skrevet meget om at hun har forbedret sig og at flere dyrelægere betegner hende som en god katte ejer. Det lyder bare ikke til (herinde og andre steder) at det er tilfældet

• #17   23. apr 2008 Jeg kan altså ikke finde noget om denne CK på google under "elrond" ..
    men kan da forstå hun ikke behandler dyrene godt .
    forstår ikke GulogGratis's holdning til dette .. :S
    det er sygt, nogle folk slipper af med de slemmeste ting.

• #18   23. apr 2008 det er ikke tilfældet...

for kort tid siden var hun på spil igen - en større redsningsaktion blev sat i gang herinde for en dejlig mis Hector - som var blevet købt af en intetanende sød ung pige... hvor alt gik galt... det var trist

det var en tragisk historie som (såvidt jeg ved) har fået en lykkelig udgang hvor Hector fik et dejligt nyt hjem, dyrlægebesøg og masser af kærlighed...

har ikke set nogen posts hvor historien er anderledes, så håber stadig alt er lykkeligt ... ??

Men CK er et uhyre... og hun er stortset altid at finde på Gul og Gratis hvor hendes arme katte sælges fra obskure steder - pudsigt nok aldrig fra hendes hjem - eller de stakkels hanner sælges til parringer..

Så nej - det ville være synd at sige... sålænge hun er på g og g på den måde vi ser pt - så er der vist ingen forbedring i sigte..

Knus og potetrøst

• #19   23. apr 2008 søg på elrond + kat

Jeg fik faktisk ret ondt i maven da jeg fandt ud af at hun var så dårlig overfor katte. Hun virker som typen der kan sælge sand i en ørken.. ej undskyld.. men hun snød mig til at starte med, for jeg synetes faktisk at nogle af de råd hun gav til nogle var ret brugbare.. men nøj hvor blev jeg overrasket da folk begyndte at skrive om hende.

• #20   23. apr 2008 Kan man ikke lave noge fælles til at lægge ind på vores hjemmeside som advarsel?

• #21   23. apr 2008 jeg tror bare at det er svært.. for mange vælger jo tit den nemme løsning.. og vi får set os om lægger der advarsler om os inde på CK´s hjemmeside.. For så skriver hun at vi er dårlige katte ejere

• #22   23. apr 2008 Ja ja det er da rigtigt. Men uhyggeligt der ikke kan gøres noget.
    Jeg har selv købt en kat hos en opdrætter som jeg måtte til dyrlæge med samme dag fordi vedkommen ikke kunne sørge for at vaske og pleje sine katte. Min kat måtte klippes helt i bund og havde sår overalt fordi hun var så ringe i stand.
    Nu et år efter er hun heldigvis ved at være rigtig flot og hendes pels kommer fint og er helt blank...
    Hvis man ikke kan passe sine dyr skal man ikke eje nogen.

• #23   23. apr 2008 Nå så fik jeg da også læst noget historie omkring emnet, det lyder da helt forfærdeligt..

• #24   23. apr 2008 få det sted at se, som katten er opvokset, ikke overtage på en banegård eller lign. steder. køb aldrig en kat for at redde den, pengene går til at holde gang i forretningen

• #25   23. apr 2008 Jeg fortryder ikke bestemt ikke at jeg har købt hende. Det var hårdt i starten men idag ville jeg bestemt ikke undvære hende.Hun har været alle pengene hos dyrlægen værd.
    Jeg troede at hvis jeg købte en kat hos en opdrætter og med stamtavle at de så var passet og plejet ordenligt, men blev desværre klogere.

• #26   23. apr 2008 der findes brodne kar overalt

• #27   23. apr 2008 Manden stod med hende da vi kom og jeg kiggede hende i øre, mund og øjene og hun så rigtig fin ud. Da jeg så ville tage hende over til mig ville hun væk fra ham og sprang ned på gulvet og han skyndte sig at fange hende igen og tog hende i transportkassen.
    Da jeg kom hjem med hende og tog hende ud føltes hun som en stor klat vat. Jeg tog hende i et bad med en masse balsam, men efter 20 min opblødning ringede jeg til dyrlægen for at få hjælp.
    Vi fik en tid med det samme og de kunne klippe hende uden bedøvelse og hun nød hver en tot de klippede af hende,
    Men det gjorde sq ondt at se alle de sår hun havde.
    Men idag er hun ved at være rigtig fin og hun får den rigtig kost nu.

• #28   23. apr 2008 Har lige været inde og læse om Elrond ..
    Bliver helt dårlig af at se dette .. STAKKELS forsvarsløse dyr .. den stakkel har sikkert lidt længe .. blir så hjertensknust over at læse folk kan få sig selv til at behandle dyr sådan ..

- er det virkelig sådan hun/han er overfor alle dyrene?
    - hvis det er, burde det vel kunne bevises?

• #29   24. apr 2008 Goggler jeg Elrond får jeg en hulans masse sider om Ringenes herre og har nu pløjet igennem de første 5 uden held.

PB med link - hvis muligt.

• #30   24. apr 2008 Robin S - sidste år, der kom noget om det i tvøst.. ser lige om jeg kan finde linket til udsendelsen på netet

• #31   24. apr 2008 Jeg kan desværre ikke finde det i deres arkiv mere smiley

• #32   24. apr 2008 Glæder mig at høre at der er faldet dom i sagen. 5000 kr er IKKE meget men heller 5000 kr end slet intet og ja så må vi jo bare kæmpe videre for at stoppe CK og lignende personer samt kræve at politikerne indfører skærpet krav til dyrehold.

Nu er der blevet indført en masse regler for hestehold, så turen må for søren da komme til katte/hunde.

Men selv om jeg gentager mig selv om og om igen: Vi når ingen vegne hvis de registrerede opdrætter heller ikke er "fine" i kanten og hovedklubberne ikke strammer op, for så vil der altid være købere der benytter sig af folk som CK.

• #33   24. apr 2008 Nu vil jeg så mene, at ligegyldigt hvor fine/ikke fine registrerede opdrættere er, så vil der altid være et marked for sådan en som CK. Dels forstår hun kunsten at drive plat på folk og dels vil der altid være folk, der vil drives plat på. Der er masser af mennesker, som tænker så kortsigtet, at hvis de kan "spare" 1000-2000 kroner (eller måske endnu mere) på indkøb af kat eller på en parring, så gør de da gladeligt, uanset eventuelle konsekvenser smiley

• #34   24. apr 2008 Slambert 1.

Du har desværre ret, og ja disse mennesker må jo hver og en sande, at de penge de sparede i "indkøb" ja dem, og mere til, har de efterfølgende som udgifter til dyrlægen.

• #35   24. apr 2008 Der hvor jeg købte Bianka så alt fint ud. Jeg har bestemt ikke sparet penge på at købe hende hos den opdrætter da jeg har givet ca det samme som jeg har givet for mine andre katte med stamtavle.
    Hun har til gengæld kostet mig mange tusind kr ved siden af hos dyrlægen, men er også alle pengene værd.

Jeg syntes hvis man er opdrætter så skal man også godkendes og katte skal passes med alt årligt sundhedschek og man skal opsøge dyrelægen ved mistanke om sygdom og hvad det ellers skulle være.

Jeg er ihvertfald blevet meget opmærksom på hvordan mine killingekøber er og undersøger mange ting inden jeg går ud og køber ny killing/kat.
    Sådan en som CK ville jeg ikke engang gå ind hos, kan jo for f...... ikke være rigtigt det ikke kan lade sig gøre at lukke hende ned!

• #36   24. apr 2008 DK Kruse.

Jeg er desværre også selv "gået i fælden" og det hos en reg. opdrætter.

Jeg fatter ikke at de politikkere ikke er til at råbe op. Det er sgi da under al kritik at vi lever i et land der tillader dyrsex og at dyr tæves til døde.

• #37   24. apr 2008 Det er uhyggelig det kan lade sig gøre.
    Lovgivningen er skruet helt forkert sammen. De skulle skiftes ud med nye hoveder som også hører på folket.

Kommentér på:
Dyremishandlernes parringsannoncer

Annonce