Dyremishandlernes parringsannoncer {{forumTopicSubject}}
Hej alle
jeg har nu efter en laaang og temmelig indviklet mailudveksling med Gul og Gratis samt deres ejere (chefen på fynske medier) fået hvad der ligner et endeligt svar på indstillingen om at stoppe parringsannoncer på Gul og Gratis
man kan jo i sagens natur ikke stoppe salg af katte så fokus lå <b>KUN</b> på parringsannoncerne...
jeg tabte underkæben da jeg læste deres endelige svar og det kan egentlig opsummeres som følger
<b>1:</b> CK har udstået sin straf (5000 i bøde) - så gør hun det nok ikke igen...
<b>2:</b> der er så mange venlige mennesker derude og de må ikke udelukkes fra at lave parringsannoncer - det er vigtigt at alle de søde og rare mennekser beholder deres frihed til den slags
<b>3:</b>Gul og Gratis vil ikke være dommere over hvem der er dyremishandlere og ser det ikke som deres opgave at hjælpe med at stoppe problemet med parringsannoncerne og det voksende antal vilde katte..
WOW - hvad siger i så venner... Gul og Gratis har lige blåstemplet CK - hvad siger i så... er verden ikke lige blevet et bedre sted at være i - for CK
Hvordan i alverden lægger man pres på folk der er sådan når det i Danmark er forbudt at tæve dumhed ud af folk ?
Nogen der har nogle gode ideer???
Grædemiauws og ulykkelige potekrammere
Miss T
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 184
vi kan holde øje med når parringsannoncerne kommer på herinde og på de forskellige medier og så råbe og skrige så højt vi kan - alle de steder hvor vi har mulighed for det
vi er mange tusinde brugere herinde - ganske vist nok kun omkring 150-200 rigtig aktive, men der må være utrolig mange der læser annoncerne og forummet...
der må ikke være en eneste af de annoncer der slipper igennem uden at det har har givet ballade herinde - vi kan ikke standse dem - men vi kan gøre livet meget vanskeligere for dem..
Knus og potedask
jan 2008
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 55 Svar: 311
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 10 Emner: 4 Svar: 21
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Der er mange sider hvor der står en masse om denne person...
nu må man ikke ligge link ind
maj 2007
maj 2007
jan 2008
maj 2007
maj 2007
Hvordan kan nogen være så ond?
Nogen burde give hende samme behandling, selvom det ville gå ind under selvtægt! Men klø det burde hun få..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
" har hun ikke fået en del bøder før?
maj 2007
Jeg ved godt at det er forkert og at det ikke løser noget, men har bare lyst til at lege aktivist også rende hen i nattens mulm og mørke og redde hendes katte..
maj 2007
Jeg har været med til demonstration foran hendes hus, mod kattehandlere som hende, og *biiib* hvor var det koldt, og jeg var ellers pakket godt ind :S
maj 2007
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Så jeg vil bare skrive at hun nemt virker som en anden end hun åbenbart er. Hun har skrevet meget om at hun har forbedret sig og at flere dyrelægere betegner hende som en god katte ejer. Det lyder bare ikke til (herinde og andre steder) at det er tilfældet
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
men kan da forstå hun ikke behandler dyrene godt .
forstår ikke GulogGratis's holdning til dette .. :S
det er sygt, nogle folk slipper af med de slemmeste ting.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 184
for kort tid siden var hun på spil igen - en større redsningsaktion blev sat i gang herinde for en dejlig mis Hector - som var blevet købt af en intetanende sød ung pige... hvor alt gik galt... det var trist
det var en tragisk historie som (såvidt jeg ved) har fået en lykkelig udgang hvor Hector fik et dejligt nyt hjem, dyrlægebesøg og masser af kærlighed...
har ikke set nogen posts hvor historien er anderledes, så håber stadig alt er lykkeligt ... ??
Men CK er et uhyre... og hun er stortset altid at finde på Gul og Gratis hvor hendes arme katte sælges fra obskure steder - pudsigt nok aldrig fra hendes hjem - eller de stakkels hanner sælges til parringer..
Så nej - det ville være synd at sige... sålænge hun er på g og g på den måde vi ser pt - så er der vist ingen forbedring i sigte..
Knus og potetrøst
aug 2006
Jeg fik faktisk ret ondt i maven da jeg fandt ud af at hun var så dårlig overfor katte. Hun virker som typen der kan sælge sand i en ørken.. ej undskyld.. men hun snød mig til at starte med, for jeg synetes faktisk at nogle af de råd hun gav til nogle var ret brugbare.. men nøj hvor blev jeg overrasket da folk begyndte at skrive om hende.
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 6 Svar: 76
aug 2006
aug 2007
Jeg har selv købt en kat hos en opdrætter som jeg måtte til dyrlæge med samme dag fordi vedkommen ikke kunne sørge for at vaske og pleje sine katte. Min kat måtte klippes helt i bund og havde sår overalt fordi hun var så ringe i stand.
Nu et år efter er hun heldigvis ved at være rigtig flot og hendes pels kommer fint og er helt blank...
Hvis man ikke kan passe sine dyr skal man ikke eje nogen.
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 10 Emner: 4 Svar: 21
jan 2008
aug 2007
Jeg troede at hvis jeg købte en kat hos en opdrætter og med stamtavle at de så var passet og plejet ordenligt, men blev desværre klogere.
jan 2008
aug 2007
Da jeg kom hjem med hende og tog hende ud føltes hun som en stor klat vat. Jeg tog hende i et bad med en masse balsam, men efter 20 min opblødning ringede jeg til dyrlægen for at få hjælp.
Vi fik en tid med det samme og de kunne klippe hende uden bedøvelse og hun nød hver en tot de klippede af hende,
Men det gjorde sq ondt at se alle de sår hun havde.
Men idag er hun ved at være rigtig fin og hun får den rigtig kost nu.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
Bliver helt dårlig af at se dette .. STAKKELS forsvarsløse dyr .. den stakkel har sikkert lidt længe .. blir så hjertensknust over at læse folk kan få sig selv til at behandle dyr sådan ..
- er det virkelig sådan hun/han er overfor alle dyrene?
- hvis det er, burde det vel kunne bevises?
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
PB med link - hvis muligt.
maj 2007
maj 2007
okt 2007
Nu er der blevet indført en masse regler for hestehold, så turen må for søren da komme til katte/hunde.
Men selv om jeg gentager mig selv om og om igen: Vi når ingen vegne hvis de registrerede opdrætter heller ikke er "fine" i kanten og hovedklubberne ikke strammer op, for så vil der altid være købere der benytter sig af folk som CK.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
okt 2007
Du har desværre ret, og ja disse mennesker må jo hver og en sande, at de penge de sparede i "indkøb" ja dem, og mere til, har de efterfølgende som udgifter til dyrlægen.
aug 2007
Hun har til gengæld kostet mig mange tusind kr ved siden af hos dyrlægen, men er også alle pengene værd.
Jeg syntes hvis man er opdrætter så skal man også godkendes og katte skal passes med alt årligt sundhedschek og man skal opsøge dyrelægen ved mistanke om sygdom og hvad det ellers skulle være.
Jeg er ihvertfald blevet meget opmærksom på hvordan mine killingekøber er og undersøger mange ting inden jeg går ud og køber ny killing/kat.
Sådan en som CK ville jeg ikke engang gå ind hos, kan jo for f...... ikke være rigtigt det ikke kan lade sig gøre at lukke hende ned!
okt 2007
Jeg er desværre også selv "gået i fælden" og det hos en reg. opdrætter.
Jeg fatter ikke at de politikkere ikke er til at råbe op. Det er sgi da under al kritik at vi lever i et land der tillader dyrsex og at dyr tæves til døde.
aug 2007
Lovgivningen er skruet helt forkert sammen. De skulle skiftes ud med nye hoveder som også hører på folket.
Dyremishandlernes parringsannoncer