{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

wannerby racekat {{forumTopicSubject}}

gud hvor er jeg ved at være træt af folk der mener at bare fordi den ligner en race så er det den race

har du ikke tavlen kan du ikke bevise det er den race færdig ind under bla. med den

er det så svært at have en bla. kat da at man skal have den ind under en race

eller er det bare fordi man avler hovdeløst rundt uden at tage forhold til at avle med hensyn hvor man faktik
går tilbage og tjekker liner og sind sydomme osv
er det pegene der gør det så nemt at man ikke gider ta det sidste skridt og gøre lidt arb for at få tavler på disse katte

og ja jeg vil skide på de hug jeg for nu
men det fa...... uansvarligt at avle så hovdeløst
når det stort set ikke koster ret meget at få tavler på dem

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  wannerby racekat
  • #1   22. apr 2008 Nu må det forhåbentlig opdrætterne du taler til .....og ikke de mennesker som intetanende får købt en wanabee. Man er jo nødt til at tage i betraktning at ikke alle mennesker har den katteviden som mange inde på det her forum har.

Modsat syntes jeg ofte at der bliver gået alt for hårdt imod de stakler der har købt i god tro. De er endda mange gange blevet presenteret for både moderen og faderen samt har set stamtavler som er blevet udgivet for at være deres, hvilket det også nogle gange er.

Så en annonce med to Maincoon med tavle hvor der var tale om et ups kuld fordi hannen var krypto..et eller andet....og ikke var lovlig at avle på. For mig at se må to Main Coon føde Main Coon Killinger....at der så er nogle regler der gør at killingerne ikke kan få tavle, ja det kan man da ikke lade køberne stå til regnskab for. Hvordan man får en blandingskat ud af to af ren race forstår jeg ikke.

Jeg ved også at denne debat er oppe og vende igen og igen og med mindre der bliver lavet så man har en kategori for race med tavle og race uden tavle så vil dette emne aldtig nogen sinde komme til at forsvinde.

• #2   22. apr 2008 Birthe med genbrugskatte og Niwer *
    Jeg er helt enig med dig

• #3   22. apr 2008 det er ikke dem jeg snakker om som har købt i god tro smiley det er der desvære en del i omløb med falske tavler og heller ik dem
    der henter på intanat ( for gud hvis vi ikke havde dem så var der sq mange der måtte lade livet )

det er dem der opdrætter for penge og dem der avler hovdeløst
    på katte uden tavler og dem er der desvære flere og flere af

• #4   22. apr 2008 Birthe med genbrugskatte skrev: **Hvordan man får en blandingskat ud af to af ren race forstår jeg ikke.**

Hehe, det gør jeg smiley Nemlig hvis det er to af ren race .... men af hver sin race altså. Ej pjat, jeg ved godt, hvad du mener. Afkommet af to renracede MCO'er bliver selvfølgelig ikke til blandinger, hvis der skulle mangle en tavle.

• #6   22. apr 2008 Tinka...lol...den tænkte jeg ikke lige på...FLAB.....lol

Afkommet af to renracede MCO'er bliver selvfølgelig ikke til blandinger, hvis der skulle mangle en tavle. HMMMM og hvor er beviset så??????

• #7   22. apr 2008 Birgitte:
    Jeg ved ikke, hvorvidt du vil avle løs, nu du selv bringer det op, men har registreret en meget stor gennemstrømining af katte hos dig på det sidste og må indrømme, at det gør mig meget mistænksom også angående racerenhed.

• #8   22. apr 2008 Christina...hvad så med den sørøverhistorie om de to MCO i annoncen hvor killingerne ikke har stamtavle men begge forældre har?

• #9   22. apr 2008 felis sikke et problem du har med mig eller er det med alle der har sine døde katte her inde ?

• #10   22. apr 2008 Jeg personlig har ingen problemer med at man har en død kat på sin profil så længe der ikke er noget om det i reglerne.....

Hvis Felis har så meget imod kan han/hun jo bare lade være med at kigge på dem.

• #11   22. apr 2008 Birthe med genbrugskatte og Niwer * tro bare felis har et problem med mig for i en anden tråd har hun også stikket til mig sikke et snob sted det her er blevet huske pludslig hvorfor jeg skred i sin tid *GG*

• #12   22. apr 2008 birgitte og kenneth A, **nu startede det hele her jo på mig fordi jeg har købt tre rigtig goe katte som nogen mener ikke er rene fordi de ik har tavle og hvem siger at jeg bare vil avle løs på dem **

Spørgsmålet er, hvad du SELV siger. Vil du da avle på dem?...

• #13   22. apr 2008
    birgitte og kennet A DEN MED HOVDELØS AVL VED DU OGSÅ GODT IKKE KUN ER MYNTET PÅ DIG DET SKREV JEG OGSÅ TIL DIG I PB DA DU SKREV

UPS caps

• #14   22. apr 2008 Ja, du har ikke perser mere og det var også kun i ganske kort tid du havde dem og den slags omskiftelige tilværelser for i øvrigt fertile katte, er jeg ikke den store tilhænger af.

Nu er det så "MCO" eller måske noget nyt om et par måneder, og det ville da undre mig meget, hvis de tre piger ikke var tiltænkt at skulle avles på.

• #15   22. apr 2008 felis jeg venetr stadig svar

• #16   22. apr 2008 Lis D så enig flot skrevet

• #17   22. apr 2008 Birgitte:
    Jeg har mine kilder.

• #18   22. apr 2008 Pernille..jeg er ikke tilhænger af en omskiftelige tilværelser for katte, uanset om de er fertile eller ikke....det er ikke fair over for dyrene.

• #19   22. apr 2008 Birthe: Nej, det er jeg bestemt heller ikke, de fertile har bare som regel større interesse for kattehandlerne.

• #20   22. apr 2008 En måde at undgå løgn på, er at købe hos en registreret opdrætter med tavle... Og det er så din garanti for at katten er ægte racekat.

• #21   22. apr 2008 Jeg har i øvrigt selv dummet mig, katten har jeg dog beholdt, den kan jo ikke gøre for, at jeg ikke havde hovedet med mig.

• #22   22. apr 2008 Nu har alle min katte stamtavle men jeg må indrømme at det ikke var det første jeg spurgte om, min interesse lå mere på helbred og sind samt evnen til at omgås mine andre katte....at jeg så fik tavler med på toppen var jo dejligt.

Men nu er jeg jo sikkert også en af de mere godtroende fæ der tror det bedste om folk...

• #23   22. apr 2008 Birgitte...nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, men når man læser om perseren og dens væsen så er det faktisk ikke en race der anbefales til familier med små børn.....

• #24   22. apr 2008 Nej det lyder jo ikke som en normal opførsel fra en Perser

• #25   22. apr 2008 birgitte og kenneth, Det er dig, der kan svare på OM du vil avle på de katte eller ej, eller OM de persere var fertile eller ej. Hvad er ideen i at lade spørgsmålene svæve ved at skrive "hvem siger at...?" og "hvor ved du fra...?"
    Ja, det står dig selvfølgelig frit for at svare, IMO virker det bare underligt at lægge det ud, som du gør.

• #26   22. apr 2008 birgitte og kenneth ** jeg har ik nogen fertil han kat såååååååååååååå** Her var den Igen igen :S Der er da vist mange opdrættere der ikkke ejer en fertil hankat smiley Synes du ikke selv det virker underligt, at du ikke bare melder klart ud, hvad din henigt med at have katte er?

• #27   22. apr 2008 (læs selv korrektur)

• #28   22. apr 2008 Birgitte og Kennet - hvis du vil have killinger på dine nyindkøbte katte, hvorfor står du så ikke ved det? I min verden har man en plan med at købe fertile katte. Enten at få killinger på dem, eller at få dem neutraliseret med det samme. Er der nogle mellemveje? Du skriver, at du har tænkt dig meget om denne gang.

• #29   22. apr 2008 TInka...har læst korrektur,,,lol...du har helt ret også når man kigger på markedsannoncer med hvor mange der tilbyder parringer....så behøver man s** ikke selv have en af slagsen for at få killinger....

• #30   22. apr 2008 Birgitte....du må nok heller lige læse lidt om katte....man avler altså ikke på dem når de er 10 år gamle....

• #31   22. apr 2008 Hvis det er det stadie I bevæger jer på, skulle I ikke ha lov at ha' kat. Men typisk, først anskaffer man sig, så kan man jo altid sætte sig ind i tingene når det er gået galt.

Godt sagt...forhåbentlig ironisk....

• #32   22. apr 2008 Jeg har ikke meget brug for at vide det, synes bare det er irriterende, når folk ikke står ved det, de selv har gang i.

Og mht. at du måske engang om 10 år avler et kuld (eller 3...?) så bør du godt nok overveje tingene grundigt. Af hensyn til kattene! For det er bestemt ikke godt for katte at gennemgå gentagne løbetider - de risikerer at tage både fysisk og psykisk skade af det. Og hvis du har tænkt dig at give dem p-piller i ååårevis, så når de næppe at opleve deres 10 års fødselsdag.

Helt ærligt, så mener jeg det er dybt uansvarligt overhovedet at overveje at lade katte gå fertile så længe. Hvis de ikke er købt mhp. avl, så få dem da neutraliseret (inden de bliver så hormonkulrede og frustrerede, at de springer på børn og hunde).

• #33   22. apr 2008 Birgitte og Kennet: tror du ikke at du skulle smutte ned i Bog og Ide og købe en bog om katte, siden du kan spørge så dumt ?????

• #34   22. apr 2008 (Det var svar på birgitte og kenneths indlæg 15.33.33)

• #35   22. apr 2008 Nej der findes ingen dumme spørgsmål, men det er sågu da bekymrende, når de bliver stillet af en, der har fertile katte i huset og muligvis vil lade dem være fertile i 10 år. Man kan da håbe, at svar på spørgsmålene så bliver taget til efterretning.

• #36   22. apr 2008 Birgitte og Kenneth: har du slet ikke lært noget af din første oplevelse med dine persere der var aggressive ? Fortæller din dyrlæge dig igenting, du må da have snakket med ham/hende da du var dernede og få den ene aflivet ? Nu starter du forfra med 3 fertile katte...

Derfor råder jeg dig til at læse en bog om det dyr du har valgt at have, for havde du læst om det, havde du aldrig nogensinde spurgt sådan.

• #37   22. apr 2008 mozarts mor, det handler ikke om dumme og kloge det her. Det handler om kattevelfærd.

• #38   22. apr 2008 det er jeg godt klar over men der er ved at blive lidt af en hed stemning her. jeg vil siger der er også avler med stamnavn der ikke har rent mel i posen

• #40   22. apr 2008 Mozarts Mor...det kan sikkert ikke undgås at der også er nogle brådne kar imellem de registrerede opdrættere, men jeg personlig er hverken opdrætter eller et brådent kar og jeg vil til enhver tid forsvare kattens vel....

• #41   22. apr 2008 Lad mig understrege, at jeg ikke er opdrætter og aldrig bliver det. Til gengæld er jeg ved at være godt træt af alle de historier om "racekatte", som ender ulykkeligt.

Herudover er det ikke noget med at være ny og få en chance.Dyr er ikke noget man eksperimenterer med og det anser jeg sådan set alt useriøst opdræt for at være, hvis man ikke ved, hvad man gør.

• #42   22. apr 2008 Hmm hvorfor har jeg lidt svært ved at tro på det når du vil lade dem rende rundt fertile uden planer om kommende parringer...

• #43   22. apr 2008 birthe det er der osse mange der vil, det er jeg helt enig i men derfor er der stadig mange der står og reklamere med at katten er mere sund og rask fordi den har tavle på, den er ikke korekt .du kan følge gener og indavl på tavlen. hvis den ikke er forfalsket. den gør dem ikke raske. med mindre avler ha passet dem til punkt og prikke.

• #44   22. apr 2008 Birgitte: Det er jo ikke til at vide, når du ikke vil svare. Jeg tager et gratis gæt. 3 voksne fertile piger: "100 kr" på, at de ikke skal neutraliseres.

• #45   22. apr 2008 gud hvor er jeg ved at være træt af folk der mener at fordi de er tilknyttet et debat website kan tillade sig at lege konger, dronninger og generaler..

Det er sgu da for tåbeligt at hidse sig op over andres gøren og laden på den måde, sikke en interesse at have, bare at kunne hæve sig højt op over alle andre og klappe sig selv på skulderen fordi iiiihh hvor er man bare for god selv - gør aldrig noget forkert og ved aaaalt om katte.

Prøv dog at slappe af og lade være med at knalde alle der ikke har katte på samme vilkår som jer selv oveni hovedet. Mange, heriblandt jeg selv er herinde for at drage nytte af gode råd, og andres erfaringer - men fandme ikke om jeg gider hakkes ned hvis jeg gør ting på en anden måde end jer. Hvorhenne er respekten for hinanden henne?

• #46   22. apr 2008 hmmmmm... så køre den igen, at i gider....

Min mening om dette er... der mangler et sted at oprette mulige racekatte uden tavle...

Det med at holde fertile katte, uden de skal have killinger er dyrmishandling i min verden....
    om i så mener jeg er grov i min udtale, det må jeg tage med...

• #47   22. apr 2008 Mozarts Mor...der er faktisk mange sygdome som jeg ikke anede eksisterede før jeg kom til dette galleri. Jeg ved at de virkelig seriøse opdrættere tester for forskellige arvelige sygdomme for at undgå at de fortsætter. Der er så selvfølgelig sygdomme som ingen kan give garanti for.

Jeg tror på at chancen for at få en rask kat er større gennem en seriøs opdrætter og hvis man sætter sig ordentlig ind i hvem man køber fra, eventuelt får henvisninger til tidligere købere som man kan tale med og ikke mindst bruger sin sunde fornuft.

Håber det giver mening....

• #48   22. apr 2008 Birgitte:
    Hvor er du sjov, igen besvarer du med et nyt spørgsmål. Jeg har draget min konklusion.

Janni L. Jeg ved ikke, om du synes at det er specielt fantastisk, at fertile hunner bliver vandrepokaler. Jeg kan så fortælle, at det synes jeg ikke og det har jeg ikke tænkt mig at gå stille med.

• #49   22. apr 2008 I der kender mig herinde ved, at der skal MEGET til, for at jeg bliver tosset på en måde, så jeg siger mindre pæne ting. Men jeg må indrømme, at den grænse er ved at være nået.

Og jeg vil gøre opmærksom på, at jeg ikke er opdrætter. Vi har udelukkende kastrater. For mig handler det om kattevelfærd mere end det handler om at få killinger med eller uden stamtavle.

At du ikke kan svare på om du har købt de fertile katte for at bruge dem i avl, forstår jeg ikke. Og da slet ikke, hvis det er overvejet, som du har givet udtryk for at det er.

Her på KG drejer det sig, som jeg ser det, overhovedet ikke om at opdrætterne er mere end andre. Men de seriøse opdrættere og katteejere herinde, er en guldgrube af viden. Benyt dig dog af det - allermest for dine kattes skyld.

• #50   22. apr 2008 Bravo MayBritt

• #51   22. apr 2008 May-Britt S:
    Mine tanker er de samme.

• #52   22. apr 2008 jo birthe det er nemlig rigtigt det du skriver er også ny og ønsker da heller ikke at få alt smidt hoved når man gerne lærer af de gamle i faget
    (ikke ondt ment) jeg kan bare ikke li at man bliver talt ned til som et barn, og at det er tavlen der garantere for en rask kat , det er det desværre ikke, jo de bliver også testet ingen tvivl om det, men det sørgelige er at der er nogen som ødelægge det gode arbejde som mange avlere har gjort før dem går til grunde og flere kommer med frygtelige historier om deres første kattekøb hos en anerkendt avler ødelægger lidt af den gode
    reklame. så mange ender måske i den grøft og køber uden tavle.
    men jeg ny i faget så jeg har meget at lærer håber bare at man så også kan spørge dumt

• #53   22. apr 2008 Pernille H .. Jamen det er også fint at have en holdning - men derfor behøver man vel ikke angribe alle der har en anden holdning. Min holdning til det du nævner er skam ikke såre meget anderledes - men derfor råber jeg altså ikke dyremishandler til alle dem der har fertile katte

• #54   22. apr 2008 TøHø en rigtig kattefight:-))

Jo man kan godt bevise at en kat er ren, hvis man vil ofre pengene på en DNA. Det vil dog aldrig gi katten en stamtavle.....

Stamtavler er så nemme at erhverve sig, så bare det at ha en stamtavle er i og for sig ik godt nok. Man køber feks en birma kastrat som har stamtavle. Katten er en omplaseringskat, dens ejer har neutraliseret hende som han skulle ifølge opdrætter. Avlsforbud er der intet påført om, da katten jo skulle neutraliseres - og VUPTI, så har du en åben stamtavle, nu mangler du bare en matchende kat.
    Heldigvis skal avlskatte nu ha en chip, hvis nr påføres stamtavlen, så er det da blevet lidt mere sikkert smiley

Og er opdrætterne ik selv skyld i deres evige fight mod avl uden stamtavler? Hvis nu ALLE opdrættere neutraliserede deres kælekillinger, og havde en solid kontrakt på deres avlskatte, så ville den her diskussion slet ik eksistere...!!

• #55   22. apr 2008 Mozarts mor:
    Der er vel ingen problemer i at spørge, hvis man så blot tager sine svar til efterretning. Du må da også kunne se, at dette nærmest har karakter af en farce. Hvorfor ikke stå frem og sige det, hvis man påtænker at få killinger, det fremmer på ingen måde respekten for dem, som "opdrætter" katte uden tavle, at det hele skal være så fordækt.

• #56   22. apr 2008 Birgitte:
    Nej, du kan ikke hjælpe mig, du kan hjælpe dine katte smiley

• #57   22. apr 2008 penille
    jeg er helt enig ,men det kommer heller ikke der fra, det jeg skrev om .det er fra første del af tråden. undskyld
    jo man kan vel nok sige at man vil avle hvis det er planen, men det er ikke min beslutning, jeg har selv lige kastret mine og har købt to avlgodkendte mco som nok først er klar næste år eller 2, så jeg er stadig grøn men ved meget om racen hvad jeg har kunne læst mig til. men derfra og starte sit eget opdræt kræver mere end det, men jeg lærer vel også det..

• #58   22. apr 2008 Mozatrs mor: Hvor der er vilje, er der vej. Jeg troede egentlig, at du havde både birmaer og MCOer?

• #59   22. apr 2008 jo men kun de to jeg har nu og det er til kæl mozart er blevet klippet attilla bliver her i maj

• #60   22. apr 2008 Birgitte:
    Når jeg skriver i denne tråd, er det ikke fordi du som person har min interesse, det har dine katte derimod. Hunkatte bør ikke gå fertile uden en velgennemtænkt plan, så bør de i stedet neutraliseres. Og jeg må indrømme, at hvis man ikke rigtig ved noget om avl/opdræt, så bør man sætte sig ind i det, inden man anskaffer sine avlsdyr - Specielt når det er racer som kan være disponeret for arvelige sygdomme.

Det er jo blot min mening og jeg kan jo læse i dine svar, at du ikke er enig og jeg kan da også regne ud, hvad du vil og det er da dit valg. Det er så her, min bekymring for dine katte sætter ind.

• #61   22. apr 2008 hvad det med avl til mig pernille

• #62   22. apr 2008 Det var nu mest til Birgitte, men det er da naturligvis noget, som alle skal være opmærksomme på, hvis man påtænker at starte opdræt, men det tror jeg nu også, at de fleste er smiley

• #63   22. apr 2008 hvordan har jeg lige trådt dig over tæerne mener jeg ikke jeg har

• #64   22. apr 2008 Halloooo tøser - det er ik meningen med tråden. Ta den fight på pb

• #65   22. apr 2008 Anne? Er du nu også blevet HAer smiley

Mozarts mor: Du må have misforstået mig.

Birgitte: Du har stadig ikke svaret på de spørgsmål, du er blevet stillet...

Og for at runde af: Ja, lad os da for g... skyld snart få den kategori for "racekatte" uden tavle. Og ja, lad os slå et slag for at kælekatte er neutraliserede, inden de flytter hjemmefra, så sparede vi mange af disse diskussioner.

• #66   22. apr 2008 okey pernille godt ord igen har sikkert osse bare sovet i timen

• #67   22. apr 2008 Karina H

Ville din hunkat ha været interessant, hvis hun var neutraliseret før salg.....?

Jeg kan sørme godt forstå i er så intresserede i at få killinger. Det er SKØØØNT. men så må i sørme betale prisen for en avlskat....intet mindre.
    Ofte er der en grund til, at katte sælges til kæl, eller ingen stamtavle har (afkom fra katte solgt til kæl...)

• #68   22. apr 2008 Karina... nu lyder du som min dyrlæge,,, han mener vi er alt for billige...

Jeg var en dag dernede, desværre på grund af et kejsersnit, jeg var selv med, da det forgik efter lukketid, og der var kommet en killing, af sig selv... den killing vi tog ved kejsersnit var desværre død, og i spøg kikkede jeg ned på den killing som levet, og sagde han kommer til at koste 10.000 kr.. så sagde min kære dyrlæge, det er da en fair pris... for i er sku for billige med jeres katte..

• #69   22. apr 2008 Pernille H

Ja jeg er lidt HAér, for jeg kender en del af disse motoriserede "Engle"

Men læse DET kan jeg, og tråden er røget af sporet smiley

• #70   22. apr 2008 Og ja, lad os slå et slag for at kælekatte er neutraliserede, inden de flytter hjemmefra, så sparede vi mange af disse diskussioner.

Det syntes jeg er en rigtig god ide, så må i hellere tage lidt mere for katten og så være sikker på at når det er kælekat så er det kælekat og chancherne for UPS er lig nul.

• #71   22. apr 2008 Anne: Det blev sagt med et glimt i øjet og jeg rettede da også ind til højre ikke...? Og jeg kender også en HAer, men hun kører kun på knallert (MB) smiley

• #72   22. apr 2008 Tøser...nu er i helt af sporet...det drejer sig ikke om køretøjer....lol

• #73   22. apr 2008 Kan kun sige at jeg købte en mco uden stamtavle og det gik ikke så godt men om det, var fordi der ikke var tavle på eller ej vides ikke. Men vedkommen havde for mange killinger. Det ved hun godt nu,men det ændre ikke skæbnen for den jeg købte. På lørdag skal jeg over og se på en ny killing men dennne gang er det med tavle, vac og neut.

• #74   22. apr 2008 Birthe med genbrugskatte og Niwer *

Heldigvis er der efterhånden mange opdrætter som KUN sælger neutraliserede kælemislinger smiley

Ville ALLE gøre det, så ville det blive helt almindeligt, at gi de penge for en racekat, som ikke skulle i avlen. Men ihhh nej, 5000,- er sørme mange penge for en kælekilling - på trods af, at jeg kan se Ragkillinger til kæl 5500,- UDEN neutralisering i DBA.....

Så slå ud efter de opdrættere der ik neutraliserere......

• #75   22. apr 2008 Irene O:
    Ja, det var en forfærdelig historie med din killing. Jeg synes, at det lyder som en fornuftig beslutning, jeg har aldrig fortrudt, at jeg besluttede mig for at købe med stamtavle. Jeg har også en uden, det er mit "hjertebarn", hold da op, hvor har vi været meget igennem med ham.

• #76   22. apr 2008 Jeg tror både at "Mor og datter C" som startede denne tråd er røget af i svinget. Ved ikke om de kom på knallert eller motorcykel smiley

Jeg vil vove den påstand, at jeg er mere inde i det med katte og sygdomme mm. end mange nystartede opdrættere er det. Man skal ikke lade sig narre af et fint opdrætternavn. Der er stadig mange der tror, at køber man en sød hunkat med stamtavle og en sød hankat med stamtavle, så er man en seriøs opdrætter. Sådan ser jeg ikke på det.

• #77   22. apr 2008 ~~Sinegry tager en slapper ¤

Ved ikke om den var til mig, men jeg rakker ikke nogen ned, og gør ikke brug af nogen jantelov .
    Der er mange gode råd at hente, og megen erfaring at drage nytte af - og det er guld værd for mere urtinerede katteejere/elskere - derfor er det også forbandet vigtigt at man formidler sit budskab med respekt for den der søger råd - ellers virker det som nedslagtning, og det hjælper ikke det mindste den der spørger.

• #78   22. apr 2008 godt sagt may-britt

• #79   22. apr 2008 Og jeg vil også gerne tilføje - at jeg ikke ser en registreret opdrætter som sælger alle sine katte ud uden de er neutraliseret, som en seriøs opdrætter. Der er ganske givet opdrættere af blandingskatte, som opdrætter mere seriøst end nogle af de registrerede opdrættere.

• #80   22. apr 2008 Pernille H: jeg har også en uden tavle men heldigvis har der aldrig været problemer men ham, han er 3 år i dag og en stor og frisk dreng. Men gerne gøre det bedst mulig, man kommer jo lynhurtig til at elske den.

• #81   22. apr 2008 ja jeg hoppet lige af af flere gunde emnet drejet sig kraftigt i det svinge jeg var rundt i og så skulle maden lige overståes har jo 2 børn og mand også smiley

altså may-brit giver dig helt ret min dene blev sterlisert inden hun kom nogen steder dan anden er dog sendt til en veninde som avls hun

er enig med dig fordi man har et flot opdræt navn gør det ikke dit opdræt beder man skal sq sætte sig ind i tingne inden man avler

g det er der desvære ikke mange der gør det jo så tydligt at se her inde både på opdrætter og køber desvære

• #82   22. apr 2008 Vi havde, købt Domino som ren maine coon uden papirer.... efter at have haft besøg af en maine coon kender, har vi fået at vide , at hun ikke er maine coon... skal vi nogensinde have en maine coon igen, bliver det fra et anerkendt katteri med maine coons... Domino er rettet til bl. af racer i stedet... skuffende, ja en smule... men det ændrer da heldigvis ikke den dejlige kat vi har... smiler

• #83   22. apr 2008 Og jeg har haft MANGE henvendelse på en sød kælekillng som vil få det beste hjem osv smiley Dejligt smiley
    Men når de hører den er neutraliseret fra lille af, så dropper køber fra. Det kan da ik være pga de 5000,- jeg forlanger??? Eller hvad....

• #84   22. apr 2008 Anne... nåre det er derofr jeg ikke høre mere, det er den der med at så er katten Neutraliseret..
    der faldt tiøren

• #85   22. apr 2008 Jeg har IKKE læst alle indlæg, blot til venlig orientering

Hivs alle tavleopdrættere valgte at få deres kælekillinger neutraliseret inden salg, så ville kattehandlere og andre useriøse med tiden få problemer med at skaffe ægte dyr til deres forretning, men der vil desværre altid være nogen som vælger at sælge fertil af den ene eller anden grund....

herinde har vi muligheden for at advare andre, og det er det eneste vi kan

• #86   22. apr 2008 Vi har indtil videre været til alle udstillinger i Jylland og på Fyn, som har været arrangeret gennem Katteklubben og Jyrak de sidste 2 år. Jeg synes, jeg har lært rigtig meget af det. Ligeledes at kende opdrættere og så gennem det at med i studiekredsen i Herning - og selvfølgelig ved at følge godt med her på KG.

For mig er det udover min kærlighed til katte også en stor hobby at sætte mig ind i tingene.

Og tro mig, der er virkelig "brådne kar" læs useriøse opdrættere. Mit råd er - følg med, tag dig tid, gå ikke bare efter et godt tilbud, køb ikke hos de opdrættere der sælger alt eller næsten alt ud uden at neutralisere.

Der er opdrættere der ikke går af vejen for at sælge syge katte og katte med stamtavler der måske ikke er helt som de skulle være.

HELDIGVIS er de allerfleste opdrættere meget seriøse. Der er af begge slags - også her på KG. Og når dette er sagt - ja, så skal det altså siges, at jeg MEGET støtter op omkring de meget seriøse opdrættere her, som jeg har fået rigtig mange gode råd af.

Tak til jer der bliver ved med at kæmpe for seriøsiteten og kattenes bedste - med eller uden stamtavle.

• #87   22. apr 2008 Mor og datter, du skriver:

"har du ikke tavlen kan du ikke bevise det er den race færdig ind under bla. med den"

Så nu har jeg sat mine 2 maine coon under huskatte, da jeg ikke har deres stamtavler.

De har godt nok stamtavler, men jeg har dem ikke , så kan jeg jo ikke bevise de er ægte.

Jeg nægter at sætte dem under blandinger, så må de jo under huskatte.

Er du glad så?

Jeg er nemlig fløjtende bedøvende ligeglad.

Hilsen Dorte og de 18 nussemisser, der nu alle er huskatte.

• #88   22. apr 2008 Anne-Ragkillinger og Papillonhvalpe R
    Skrevet: 22-04-2008 17:23:57 Du sagde...

Så slå ud efter de opdrættere der ik neutraliserere......

Jeg slår ud efter ALLE der ikke neutralisere til kælekat...

Selv har jeg kun kælekatte og forlanger at de er neutraliserede inden de kommer til mit hjem...

• #90   23. apr 2008 alleos7 Dorthe H skrev **nu har jeg sat mine 2 maine coon under huskatte, da jeg ikke har deres stamtavler.**

Som tilføjelse til det jeg skrev i eftermiddags - om at afkommet efter 2 raceægte MCO’er ikke bliver til blandinger af en manglende tavle - vil jeg da lige nævne, at de altså heller ikke bliver til huskatte af det smiley

• #91   23. apr 2008 For mig at se, er de der forsøger at overbevise andre om, at deres kat er ægte racekat, selvom den ikke har stamtavle, de største snobber. Tænk at ville bruge så meget energi på at overbevise andre om ægtheden. Jeg fatter det simpelthen ikke.

Alle katte er lige dejlige og alle er "ægte kat". Den eneste forskel er, at kun dem med stamtavler er ægte racekatte. Jeg kan ikke komme i tanker om én eneste opdrætter, der mener noget andet. Hvis der er nogle opdrættere her, som mener deres katte er sødere, dejligere osv. osv. end en blanding mellem 3 forskellige racer - så vil jeg gerne I kommer frem.

Jeg er fuldt ud på opdrætternes og dem der holder på at en kat skal have stamtavle for at være ægte racekat.

• #92   23. apr 2008 Udfyld selv med manglende bogstaver og ord..... var vist lidt for ivrig smiley

• #93   23. apr 2008 Hanne klar til kamp P

Jammen se det fra den positive side af, så havner din killing ik der...*S*

• #95   23. apr 2008 Altså det ER da hvad en kat genetisk består af der siger hvad det er for en race, det kan man altså ikke komme udenom.
    Så den med at uden tavle lig ingen race kat holder altså ikke altid, der er jo rent faktisk katte uden tavle som har forældre der er "ren racede" med papirer, og uanset hvad der siges er de genetisk set en race, for det er altså genetikken der kommer før papiret.

• #96   23. apr 2008 Felis du skrev:
    "Den beslutning forstår jeg så slet ikke
    alleos7 Dorte H........dine katte er da MCO uanset hvad tavlesnobberne, der ikke forspilder en chance for at mistænkeliggøre katte uden tavle (og deres ejere), så end mener...."

Jamen du har da vel nok lagt mærke til at nogle af de mest "hysteriske" fortalere fot at stamtavlem er det eneste der kan bevise at din kat er nogt, de virker som om de får det psykisk helt dårligt af at nogle katte er racekatte, selv om man ikke kan fremvise en tavle.

Og da jeg altså helst ser at folk har det godt, så har jeg da flyttet mine til huskat, for det betyder ikke en hujende hattefis for mig.

De er ægte maine coon med stamtavler, jeg er bare ikke i bessiddelse af tavlerne, derfor kan jeg jo ikke "bevise" at de er ægte.

Og når det nu ikke betyder noget for mig om de er ægte noget som helst, vil jeg da gerne give f.eks "mor og datter" sjælefred ved at flytte dem.

Herregud, jeg vil sågar oprette dem som cockerspaniels på Hundegalleriet, hvis det kan gøre nogens tilværelse bedre, for for mig er de jo bare Anton og Bodil, 2 søde katte.

Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.

• #97   23. apr 2008 Stavefejlene i det tidligere indlæg, er helt gratis, de koster ikke ekstra.

*gg*

Hilsen Dorte, der overvejer at anskaffe en staveplade.
    Med stamtavle selvfølgelig.

• #98   23. apr 2008 Jeg er enig i at katte, hvor begge forældrekatte har stamtavle genetisk er ægte racekat - hvis forældrekattene da er af samme race og man kan bevise det ved en gentest.

• #99   23. apr 2008 Men Dorte: du kan jo bevise at de er ægte, du har jo link til stamtavlen..? :o)

Men du har ret, det gør ikke at katten er mindre værd, selvom den er under en anden gruppe af katte!

• #100   23. apr 2008 May-Britt, du skriver man skal bevise det ved en dna test.

Det burde man jo så også skulle ved stamtavlekatte.

Jeg VED at der er blevet snydt med tavler, fra i hvert fald én opdrætters side. (ingen herinde, men én som var opdrætter for mange år siden, og ikke er det mere)

Hun havde 2 brødre fra samme kuld. De havde stort set samme farve.
    Den ene var bare ualmindelig godt typet, og klarede sig rigtig godt på udstillinger. Den anden klarede sig knap så godt.

Hun solgte parringer med den "gode" af dem, men han lavede bare aldrig killinger. Så begyndte hun at lade brormand parre, han lavde masser af killinger. Men da han jo ikke kunne fremvise ligeså fine udstillingsresultater, ville folk ikke betale så meget for parring af ham, som af broderen.

Nemt nok, man lader bare den "mindre gode" bror parre alle der kommer, men man skriver at det er den "gode" bror, i nogle af Kuldenes stamtavler.

Jeg beskylder skam ingen for at gøre damen dette nummer efter, men alle der siger at en stamtavle er bevis på anerne i ens kat, må lige huske at der ikke i stamtavlerne er dna-koder på kattene.

Alle kan i princippet snyde som bare pokker, hvis de blot husker genetikkens arveveje indenfor farver.

Ingen skal være i tvivl om, at jeg synes det er fornuftigt at købe sin kat hos en registreret opdrætter, hvis man vil have en bestemt race.

Ingen skal heller være i tvivl om at jeg synes opdrættere gør et flot og dygtigt arbejde, med deres opdræt.

Jeg ville bare aldrig gå ud og købe en dyr racekat med fin stambog, da jeg er så bedøvende ligeglad med det.

Jeg har viet mit liv til at tage mig af katte der skal have en chance til i livet, og dem er der mange af, så jeg bliver bestemt ikke "katteløs" foreløbig.

Det jeg forarges over, er at mange skriger op om at katte er ægte når og kun når de har en stambog, og det er de altså ikke for mig. Men det er bare så svært, når det hele er et spørgsmål om hvad man mener.

Jeg synes personligt rød er en flot farve, og andre synes blå er pænere.
    Hvem af os har mest ret?

Ja ikke, der er ingen der har mest ret, for det er jo et spørgsmål om hvad man selv tror og føler indeni, og det er altså forskelligt fra person til person.

Vi er vel alle enige om at katte er dejlige, om de så har en tavle eller ej.

Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.

• #101   23. apr 2008 En ting er jeg sikker på at vi alle kan være enige om....de er alle ægte katte smiley

Kommentér på:
wannerby racekat

Annonce