948 visninger
|
Oprettet:
hjælp-mormis er løbet fra killingerne {{forumTopicSubject}}
min dejlige hun kat er lige løbet væk og den har tre killinger på fem uger ved ikke hvad jeg skal gøre kan de undvære moderen i et par dage hvis jeg ikke finder hende . har modermælk til dem. hun er ikke vand til at være udenfor så har store bekymringer ..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Er du <b>helt</b> sikker på, hun er rendt væk og ikke gemmer sig et eller andet sted i huset?
Ellers må du lade den dør stå åben, hun er rendt ud af, så hun har mulighed for at komme ind igen. (Luk først de andre katte væk, så de ikke også smutter).
Med killinger på 5 uger er hun sikkert kommet i løbetid, men hun skal nok komme tilbage pga. mælkespændinger, hvis hun ellers har mulighed for det.
Held og lykke!
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 14
nov 2006
tak for jeres svar
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 33 Svar: 132
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Blød killingefoder op med missemælkserstatning (eller meneskemælkserstatning, men så skal det blandes med dobbelt dosis pulver), så det bliver grød og server det for dem lunt (vigtigt det ikke er koldt, det giver ondt i maven ligesom ved menneskebabyer) ca hver 2 time, indtil de har lært at spise et godt måltid. Så kan du vente ca 5-6 timer i dagtimerne og lade dem sove om natten. Når de har spist opblødt killingefoder skal de have mulighed for at få lunken (kogt afkølet, ikke fra hanen) vand eller mælkeerstatning bagefter, så de kan skylle det ned.
De blliver vildt beskidte og snaskede, men de lærer hurtigt at spise selv. Sæt underkoppen på en avis (eller 3 *haha*) ellers har du det over det hele
Vask deres poter og maver bagefter så de ikke ligger og bliver kolde og det tører ind. Så er det nemlig ikke nemt at få af. Gør ikke killingerne helt våde, hvis du kan undgå det, da det meget hurtigt gør dem kolde og de jo ikke har missemor til at varme sig.
Dette er kun forslag til hvordan du kan løse din opgave. Tag det af det du kan bruge og så rigtig god fornøjelse med dem. Jeg håber de hurtigt finder ud af at spise, det gør det en stor del nemmere
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Katte: 15 Emner: 15 Svar: 217
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Hvor mange killinger er der? Hvis de bare er et par stykker varmer de hinanden og har ikke brug for ekstra hjælp, når de er 5 uger.
nov 2006
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
hjælp-mormis er løbet fra killingerne